پلیس اروپا با هک کردن پلتفرم ارتباطی خلافکاران توانست صدها قاچاقچی را دستگیر کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بزرگترین عملیات دستگیری توسط پلیس اروپا و آژانس‌های مبارزه با تبهکاری از طریق هک کردن برنامه ارتباطی آنها انجام گرفت. هزاران خلافکار و قاچاقچی مواد مخدر از طریق این پلتفرم رمزنگاری شده با هم در ارتباط بودند. پلیس اروپا با هک کردن این پلتفرم به نام Encrochat توانست حدود ۱۰۰ میلیون پیام رمزنگاری شده این قاچاقچی ها را کشف کند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، پلیس بریتانیا در بزرگترین عملیات دستگیری تاریخ حدود ۷۴۶ نفر را دستگیر کرد و همچنین ۶۷ میلیون دلار پول نقد، ۷۷ اسلحه و ۲ تن مواد مخدر را نیز ضبط کرد. همچنین پلیس کشورهای فرانسه، هلند، نروژ و سوئد نیز توانستند خلافکاران مربوط به این پلتفرم را در کشورهای خود دستگیر کنند.

شرکت Encrochat نوعی گوشی های بسیار امن روانه بازار می کرده است که سیستم عامل های اندرویدی دستکاری شده بر روی آن نصب شده بود. این گوشی ها به نوعی پیام رسان رمزنگاری شده نیز مجهز بودند که می توانست در مواقع حساس اطلاعات گوشی را پاک کند. همچنین گوشی های تولید شده توسط Encrochat مجهز به 2 سیستم عامل بودند که یکی از آن ها کاملا به صورت نمایشی و تنها برای برطرف کردن سوء ظن استفاده می‌شد. کلیه کاربران این گوشی ها گروهی از خلافکاران را تشکیل می دادند که ماهانه هزاران دلار برای استفاده از خدمات این شرکت پرداخت می‌کردند.

به گزارش بی بی سی، اطلاعات مربوط به شرکت Encrochat از ماه آوریل سال جاری جمع آوری شد و همچنین قفل شبکه از ماه مارس باز شد اما نحوه هک شدن شبکه هنوز مشخص نشده است. بدین ترتیب از قتل انسان های بیگناه بیشماری جلوگیری شده است.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر پلیس اروپا با هک کردن پلتفرم ارتباطی خلافکاران توانست صدها قاچاقچی را دستگیر کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا