سازمان ملل تولید زباله الکترونیکی در جهان در سال ۲۰۱۹ را ۵۲ میلیون تن اعلام کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در گزارش جدید منتشر شده از سوی سازمان ملل جهان در سال ۲۰۱۹ حدود ۵۲ میلیون تن زباله الکترونیکی تولید کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از Daily Mail، پسماندهای الکترونیکی شامل تلفن های اسقاطی، چاپگرها، تلویزیون ها، مسواک‌های برقی و بسیاری از کالاهای الکترونیکی هستند که به عنوان زباله های الکترونیکی نیز شناخته می شوند. به گزارش سازمان ملل ۵۲ تن زباله الکترونیکی تولید شده در سال ۲۰۱۹ برابر با وزن ۳۵۰ فروند کشتی کروز بوده است. یعنی به طور میانگین هر زن و مرد یا کودک در زمین حدود ۷ کیلوگرم زباله الکترونیکی تولید کرده است. این میزان در مقایسه با سال های گذشته حدود ۲۱ درصد افزایش داشته است و از سال ۲۰۱۴ که میزان زباله های الکترونیکی ۴۳.۵  میلیون تن بوده است به ۵۲.۵۷ در سال گذشته رسیده است. همچنین سازمان ملل هشدار داده است که ممکن است این میزان به ۷۲.8 تن تا سال ۲۰۳۰ نیز برسد.

تولید زباله های الکترونیکی خطر بزرگی را برای سلامتی و محیط زیست به دنبال خواهد داشت. زیرا مواد افزودنی سمی مانند جیوه که در این مواد هستند به مغز انسان آسیب می رسانند. این زباله ها با رها شدن در سطح زمین و گرم شدن، مواد سمی از خود آزاد می کنند که می تواند علاوه بر آسیب به انسان برای جو نیز بسیار خطرناک باشد.

همچنین در گزارش سازمان ملل آمده است که از این میزان زباله تولید شده تنها ۱۷.۴ درصد به صورت رسمی و مناسب جمع‌آوری و بازیافت شده است. در میان تولید کنندگان زباله آسیا در صدر تولید کننده زباله های الکترونیکی قرار دارد. پس از آن آمریکا با ۲۴.۴ درصد و اروپا با ۲۲.3 درصد در رده های بعدی قرار دارند. همچنین آفریقا با ۵.۴ درصد و اقیانوسیه با ۱.۳ درصد در انتهای جدول قرار گرفتند.

حدود ۷۱ درصد از جمعیت جهان سیاست ها و قانون گذاری هایی را برای مقابله با تولید زباله های الکترونیکی در پیش گرفتند که باید برای اجرای آن نیز تلاش‌های زیادی صورت بگیرد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر سازمان ملل تولید زباله الکترونیکی در جهان در سال ۲۰۱۹ را ۵۲ میلیون تن اعلام کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا