خاصیت بیولومینسانس امکان عکاسی در تاریکی از بدن انسان را فراهم می کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

خاصیت لومینسانس در بدن انسان به عکاسان این امکان را می دهد تا بتوانند در تاریکی مطلق نیز عکاسی کنند. این خاصیت به دلیل انجام واکنش های بیوشیمیایی مولکول های فلوروفور است که سبب می‌شود تا تابش‌های نور از بدن انسان صورت بگیرد. همچنین ضرباهنگ شبانه روزی بدن انسان نیز می تواند روی کیفیت این تابش اثر داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بدن انسان می‌تواند از خود نورهای مرئی ساطع کند و این نورها به وسیله دوربین های فوق حساس شناسایی می شوند. پژوهشگران ژاپنی در تحقیقات خود دریافتند که ساطع شدن نور برخی از بدن انسان می تواند در تاریکی مطلق نیز توسط دوربین ها شناسایی شود.

در مطالعه انجام گرفته در موسسه فناوری توهوکو ژاپن 4۵ داوطلب مرد هر ۳۰ ساعت در ساعت های بین ۱۰ تا ۲۲ با پوستی تمیز وارد یک اتاق کاملا تاریک شدند و حدود ۲۰ دقیقه در این اتاق ماندند. در این زمان یک دوربین بسیار ویژه و حساس که در دمای منفی ۱۲۰ درجه نگهداری می شد از داوطلبان عکس برداری کرد. در پایان این تحقیقات مشخص شد که بدن انسان به طور منظم و در قالب یک چرخه فوتونهای مرئی از خود ساطع می کند. همچنین در این مطالعه مشخص شد که حداکثر ساطع شدن نور مرئی توسط فوتون ها از پیشانی، گونه ها و گردن در ساعت ۱۶ انجام می‌گیرد و کمترین فوتونها نیز در شب ساطع می‌شود.

 همچنین بی نظمی در تابش بدن این داوطلبان نیز در مواقعی که الگوی خواب آن ها تغییر کرده بود مشاهده شد. همه این نتایج نشان می‌دهد که الگوی تابش بدن تحت کنترل ساعت درونی بدن قرار دارد. منشاء این رادیکال‌های آزاد نیز فعالیت های شیمیایی درون بدن است. نور مرئی ایجاد شده نیز به دلیل واکنش های شیمیایی و ترکیباتی با قابلیت نشر فوتون یعنی فلوروفور به وجود می آید.

از دیگر موجودات زنده ای که خاصیت بیولومینسانس را در بدن خود دارند می‌توان به کرم های شب تاب و انواع پلانکتون ها نام برد که بسیاری از آنها با استفاده از دوربین های دیجیتال و در تاریکی مطلق به عنوان سوژه های عکاسان محسوب می‌شوند. شدت خاصیت بیولومینسانس در بدن انسان حدود هزار مرتبه کمتر از حساسیت چشم به نور است و به همین دلیل دوربین‌های عکاسی باید به حدی حساس باشند تا بتوانند از تابش بدن سوژه ها عکس بگیرند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر خاصیت بیولومینسانس امکان عکاسی در تاریکی از بدن انسان را فراهم می کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا