حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گوشی موتورولا وان فیوژن معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

موتورولا در اوایل ماه گذشته‌ی میلادی از گوشی میان‌رده‌ای تحت عنوان وان فیوژن پلاس پرده‌برداری کرد؛ این گوشی مشخصات سخت‌افزاری مناسبی داشت و ازلحاظ طراحی ظاهری هم ترند‌های روز را رعایت کرده بود. بااین‌حال موتورولا باری دیگر پا به میدان گذاشته تا مدل ارزان‌‌تر این گوشی را معرفی کند.

موتورولا وان فیوژن (Motorola One Fusion) که پیش‌تر در چند شایعه شاهد اشاره شدن به آن بودیم، گوشی جدیدی است که مدل ضعیف‌شده‌ی موتورولا وان فیوژن پلاس به‌حساب می‌آید. داشتن برچسب قیمت ۲۵۰ دلاری، وان فیوژن را به موبایلی اقتصادی تبدیل می‌کند؛ اما وضعیت امروز بازار ایران اجازه‌ی استفاده از چنین لفظی را برای این گوشی به ما نمی‌دهد.

موتورولا وان فیوژن پلاس برای نمایش محتوای بصری از نمایشگری ۶٫۵ اینچ با وضوح فول HD پلاس و ظاهر تمام‌صفحه‌ی بدون بریدگی و حفره استفاده می‌کرد. در مدل عادی شاهد همان ابعاد برای صفحه‌نمایش هستیم، اما وضوحش به 720p کاهش پیدا کرده و همچنین در بخش بالایی آن بریدگی قطره‌ای‌شکل به‌منظور میزبانی از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دیده می‌شود. وان فیوژن پلاس از دوربین سفلی پاپاپ (بالاجهنده) با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد.

مدل آبی موتورولا وان فیوژن از نیم رخ

دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی وان فیوژن پلاس در مدل وان فیوژن با دوربینی ۴۸ مگاپیکسلی جایگزین شده است. بااین‌حال دوربین‌های دیگر موجود در پنل پشتی، در بین دو گوشی مشترک هستند. بر این اساس موتورولا وان فیوژن از دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج هم بهره می‌برد.

گوشی جدید موتورولا مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ کوالکام است و به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ دردسترس قرار می‌گیرد. در این گوشی از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده شده است. حافظه‌ی ذخیره‌سازی موتورولا وان فیوژن را می‌توان ازطریق کارت میکرو SD ارتقا داد.

موتورولا وان فیوژن از بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند، ۲۰۲ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۶۴٫۹۶ در ۷۵٫۸۵ در ۹٫۴ میلی‌متر اعلام شده است. ناگفته نماند که مدل وان فیوژن پلاس از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کرد. 

نمای جلو و پشت موتورولا وان فیوژن رنگ آبی بریدگی قطره ای

دیگر نکات مهم وان فیوژن شامل بهره‌مندی از حسگر اثر انگشت در پنل پشتی، کلید مجزا برای دستیار صوتی گوگل، درگاه USB-C و بهره‌مندی از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون هستند. در این گوشی شاهد باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی هستیم که البته فعلا درمورد سرعت شارژ آن اطلاعاتی در دست نداریم.

موتورولا وان فیوژن قرار است در رنگ‌های سبز (Emerald Green) و آبی (Deep Sapphire Blue) روانه‌ی بازار شود. قیمت گوشی موتورولا وان فیوژن ۲۵۰ دلار اعلام شده است. امکان تهیه‌ی گوشی هم‌اکنون در آمریکای لاتین وجود دارد؛ موتورولا ماه آینده‌ی میلادی گوشی جدید خود را در عربستان سعودی و امارات متحده‌ی عربی هم عرضه می‌کند.

گوشی‌های خانواده‌ی وان فیوژن شاید در نگاه اول گزینه‌هایی چندان جذاب به‌حساب نیایند، اما فراموش نکنید که در قامت دستگاه‌هایی میان‌رده به‌عنوان محصولاتی باکیفیت ظاهر می‌شوند و قیمت مناسبی هم دارند. اگر به پشتیبانی از شبکه‌ی 5G اهمیت زیادی می‌دهید، بهتر است نیم‌نگاهی به خانواده‌ی موتو جی 5G بیاندازید. موتورولا همچنین مدتی پیش با معرفی اج و اج پلاسبه بازار گوشی‌های هوشمند رده‌بالا بازگشت.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی درمورد موتورولا وان فیوژن دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع