تعیین خط گرندپری اتریش ۲۰۲۰؛ پول پوزیشن بوتاس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از دورهای تمرینی، رانندگان فرمول یک ۲۰۲۰ برای تعیین خط در پیست ردبول رینگ اتریش به میدان رفتند که درنهایت، با پول پوزیشن والتری بوتاس از تیم AMG پتروناس همراه شد. درنتیجه، راننده‌ی فنلاندی مرسدس بنز فردا رقابت اصلی گرندپری فرمول یک اتریش ۲۰۲۰ را از جایگاه نخست آغاز خواهد کرد. ناگفته نماند لوئیس همیلتون از مرسدس و مکس وشتاپن از ردبول در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند و با وجود امیدهای زیاد به چارلز لکلرک و سباستین فتل، رانندگان فراری نتوانستند جایگاه مناسبی برای خط شروع مسابقه‌ی فردا کسب کنند.

تمرین اول با عملکرد چشمگیر لوئیس همیلتون و والتری بوتاس پایان یافت و در تمرین دوم نیز، رانندگان مرسدس عملکرد بهتری از دیگران از خود نشان دادند که البته با شکایت تیم ردبول از سیستم فرمان DAS همراه شد و تمرین سوم نیز با پیشتازی رانندگان مرسدس و سومی مکس وشتاپن همراه بود.

خودرو فرمول یک / formula one لوئیس همیلتون از تیم مرسدس بنز

مرحله‌ی اول تعیین خط فرمول یک اتریش با عملکرد درخورتوجه مکس وشتاپن از تیم ردبول آغاز شد. در این مرحله، نیکلاس لطیفی، کیمی رایکونن،  آنتونیو جوویناتزی، جورج راسل و کوین مگنوسن از راهیابی به مرحله‌ی دوم تعیین خط بازماندند. گفتنی است در مرحله‌ی اول تعیین خط وشتاپن و بوتاس و همیلتون در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند. 

دور دوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری فرمول یک ۲۰۲۰ با پیشتازی بوتاس و همیلتون و الکس آلبون ادامه یافت؛ درحالی‌که رومن گروژان، استبان اُکُن، دنیل کویات، پیر گسلی و سباستین فتل از راهیابی به مرحله‌ی سوم تعیین خط بازماندند. بدین‌ترتیب، رانندگان تیم‌های مرسدس، فراری، ردبول، ریسینگ پوینت، رنو و مک‌لارن توانستند در مرحله‌ی پایانی تعیین خط حضور داشته باشند.

خودرو فرمول یک مکس وشتاپن از تیم ردبول / red bull

در ادامه بخوانید:

درنهایت، دور سوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری ۲۰۲۰ فرمول یک اتریش با پیشتازی والتری بوتاس و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۲/۹۳۹ ثانیه به‌پایان رسید. پس از بوتاس، لوئیس همیلتون، راننده‌ی انگلیسی مرسدس، با ۰/۰۱۲ ثانیه اختلاف در جایگاه دوم و مکس وشتاپن با ۰/۵۳۸ اختلاف با نفر اول در جایگاه سوم تعیین خط گرندپری فرمول یک اتریش ایستاد. لندو نوریس، الکس البون، سرجیو پرز، چارلز لکلرک، کارلوس ساینز، لنس استرول و دنیل ریکیاردو نیز در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفتند.

خط راننده تیم
۱ والتری بوتاس   مرسدس
۲ لوئیس همیلتون مرسدس
۳  مکس وشتاپن ردبول
۴ لندو نوریس مک‌لارن
۵ الکس البون ردبول
۶ سرجیو پرز ریسینگ پوینت
۷ چارلز لکلرک  فراری
۸ کارلوس ساینز  مک‌لارن
۹ لنس استرول ریسینگ پوینت
۱۰ دنیل ریکیاردو رنو

مرحله‌ی اصلی فرمول یک اتریش ۲۰۲۰ یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ از ساعت ۱۷:۴۰ به وقت ایران آغاز خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع