حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تولید ماده بسیار مقاوم برای حفاظت از آتش نشانان و نظامیان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

محققان توانستند نوعی ماده بسیار مقاوم تولید کنند که از لحاظ استحکام و همچنین ظرافت شباهت به بافت‌ کولار داشته اما مقاومت آن در مقابل حرارت و ضربه بیشتر است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از New Atlas، ساخت لباس مخصوص آتش‌نشانان و سربازان با استحکام بالاتر منجر به افزایش وزن لباس آنها خواهد شد. اما ماده جدید امکان ساخت لباس هایی با انعطاف پذیری بالا و همچنین مقاومت مناسب در شرایط دشوار را امکان‌پذیر میکند.

دانشمندان در مورد تولید این ماده جدید می گویند: ماده فعلی ساخته شده با ترکیب متخلخل از بافتهای در هم تنیده برای محافظت با هواژل ترکیب می شود. بدین ترتیب می توان همزمان در مقابل حرارت و بالستیک محافظت کرد. در حالی که پیش از این برای این امر نیاز به مواد بسیار پیچیده و سنگین وزن بوده است.

تولید ماده جدید مقاوم در برابر حرارت شبیه به تولید پشمک است. برای این کار پلیمرهای مورد نیاز در دستگاهی به نام Rotary Jet Spinner وارد می شود و با چرخش سریع، الیاف ظریف و سبک عایق را به شکل پوشال تولید می کند. در این دستگاه مواد اولیه به شکل مایع است و قادر است الیاف را به بهترین شکل و با هوادهی کافی تولید کند. در نهایت ماده تولید شده بسیار سبک و دارای ظرافت لازم خواهد بود که برای عایق بندی نیز بسیار مناسب است. محققان تلاش دارند در آینده با ترکیب این مواد با نومکس نسل جدیدی از تجهیزات حفاظتی و عایق در برابر حرارت بسیار سبک را برای آتش‌نشانان و سربازان تهیه کنند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر تولید ماده بسیار مقاوم برای حفاظت از آتش نشانان و نظامیان پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا