قابلیت AI Shutter جایگزین ویژگی Top Shot در محصولات شیائومی می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت شیائومی در حال کار روی یک قابلیت شبیه به Top Shot در گوشی های گوگل پیکسل است که AI Shutter نام دارد. این ویژگی به همراه نسخه 12 سیستم عامل MIUI عرضه می شود.

اطلاعات منتشر شده در SDA-Developers نشان می دهند که شیائومی در حال کار روی قابلیتی است که شباهت بسیاری به Top Shot به کار رفته در گوشی های گوگل پیکسل دارد. این قابلیت AI Shutter نام داشته و به احتمال زیاد به همراه بروزسانی آینده سیستم عامل MIUI 12 عرضه می شود.

رشته کدهای یافت شده در اپلیکیشن MIUI Camera در جدیدترین نسخه بتای این سیستم عامل، نشان می دهد که شیائومی در حال کار روی پیاده سازی قابلیتی شبیه به Top Shot به نام AI Shutter است. البته باید به این موضوع اشاره کرد که این قابلیت به صورت یک گزینه انتخابی در اپلیکیشن به کار می رود. بنابراین کاربر می تواند مسئولیت عکس برداری را خود به گردن گرفته و از AI Shutter استفاده نکند.

به هر حال، قابلیت AI Shutter درست شبیه به Top Shot در گوشی های هوشمند گوگل پیکسل است. این ویژگی به محض زدن و نگه داشتن دکمه شاتر توسط کاربر، تصاویر متعددی را گرفته و سپس با استفاده از یک الگوریتم یادگیری ماشین، بهترین آن ها را انتخاب کرده و نمایش می دهد. نرم افزار مربوط به این ویژگی به دنبال لحظات ثابت می گردد، یعنی هنگامی که کاربر در حال خنده بوده، پلک نمی زند و به دوربین نگاه می کند. بدین ترتیب، کاربر با خیالی آسوده و بدون نیاز به زمان بندی عکس برداری مناسب، می تواند تصاویر عالی و قابل استفاده ای را به ثبت برساند.

علاوه بر AI Shutter، شیائومی از افزودن ویژگی های دیگری به اپلیکیشن دوربین MIUI خبر داده است که از جمله آن ها می توان به Magic Clone و پشتیبانی از جستر تمام صقحه اشاره کرد. در هر صورت برای استفاده از این ویژگی های جدید، باید تا عرضه پایدار نسخه سیستم عامل MIUI 12 منتظر ماند. به محض دریافت و نصب این سیستم عامل، می توانید از قابلیت انحصاری AI Shutter در اپلیکیشن دوربین MIUI استفاده کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع