حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

قابلیت پاسخ هوشمند به کامنت‌ها به یوتیوب اضافه شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل، تعامل با کاربران را برای تولیدکننده‌های محتوا در یوتیوب آسان می‌کند. قابلیت‌های جدید به هر تولیدکننده امکان می‌دهد تا به‌صورت هوشمند به نظرهای ارسال‌شده برای ویدئو، پاسخ دهد. این قابلیت که به‌نام Smart Reply شناخته می‌شود، از هوش مصنوعی برای تنظیم پاسخ‌های مناسب با هر نظر بهره می‌برد. کاربران با تکیه بر توانایی‌های پردازشی الگوریتم هوشمند، دیگر نیاز به نوشتن پاسخ برای هر نظر ندارند. Smart Reply در بخش تولید محتوای یوتیوب، YouTube Studio، دراختیار کاربران قرار می‌گیرد.

پاسخ هوشمند درحال‌حاضر در زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی پشتیبانی می‌شود

گوگل تصویری متحرک از نحوه‌ی استفاده از قابلیت پاسخ هوشمند منتشر کرد. از تفاوت‌های مهم قابلیت جدید می‌توان به پشتیبانی از زبان‌های گوناگون اشاره کرد. قابلیتی مشابه برای کاربران جی‌میل هم عرضه می‌شود که البته از زبان‌های زیادی پشتیبانی نمی‌کند. البته Smart Reply درحال حاضر تنها از زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند، اما ظاهرا گوگل تصمیم دارد تا زبان‌های دیگر را نیز به‌مرور به سرویس اضافه کند.

مهندسان گوگل در پست وبلاگی که برای قابلیت جدید منتشر کردند، چالش‌های توسعه‌ی الگوریتم را شرح دادند. آن‌ها می‌گویند برای اضافه کردن قابلیت استفاده از شکلک و درک پیام‌های حاوی شکلک در توییتر، مجبور به توسعه‌ی مدل پردازش زبان کاملا جدیدی شده‌اند. درنتیجه‌ی همین تلاش‌ها، سیستم پاسخ هوشمند توییتر پاسخ‌هایی حاوی شکلک را هم به کاربر پیشنهاد می‌دهد. در بخشی از پست وبلاگی گوگل می‌خوانیم: «نظرهایی که در یوتیوب ارسال می‌شوند، برخلاف ایمیل‌ها متن طولانی و زبان رسمی ندارند. در پاسخ‌های توییتر عمدتا از الگوهای پیچیده‌ی زبانی استفاده می‌شود که شامل کلمه‌های دوپهلو، اصطلاح‌های عامیانه، عدم دقت در علامت‌گذاری و استفاده‌ی بسیار زیاد از شکلک (Emoji) است».

قابلیت پاسخ هوشمند SmartReply یوتیوب

گوگل قابلیت پاسخ‌های ‌هوشمند را برای همه‌ی نظرهای یک ویدئو فعال نمی‌کند. درواقع سیستم تشخیص می‌دهد که تولیدکننده‌ی محتوا، بیشتر به تعامل با کدام پاسخ تمایل دارد. سپس، پیشنهادهای هوشمند برای پاسخ به همان نظرها ارائه می‌شوند. برخی از رسانه‌های فناوری، به‌خاطر همین سیاست گوگل تصور کردند که پاسخ‌ها تنها برای برخی از نظرها فعال هستند و حتی آن را باگ گزارش دادند. در ادامه‌‌ی پست وبلاگی گوگل می‌خوانیم:

هدف ما کمک کردن به تولیدکننده‌های محتوا است. درنتیجه ما باید مطمئن شویم که SmartReply تنها زمانی پاسخ پیشنهاد می‌کند که کارایی دارد. درنتیجه پیشنهادها زمانی ارائه می‌شوند که احتمال تمایل تولیدکننده‌ی محتوا به پاسخ، بالا باشد. به‌علاوه، سیستم نیز پیش از ارائه‌ی پیشنهاد باید از مناسب و منطقی بودن آن مطمئن شود.

در ادامه بخوانید:

قابلیت پاسخ هوشمند در جی‌میل، کمک شایانی به کاربران محبوب‌ترین سرویس ایمیل جهان کرد. آن‌ها دیگر ایمیل‌های متعدد را بی‌پاسخ نمی‌گذارند و پاسخ‌های سریعی برای تعامل بهتر دراختیار دارند. پاسخ هوشمند به نظرها در یوتیوب هم با همین هدف افزایش تعامل ارائه شد تا تولیدکننده‌ها، در ارتباط با جامعه‌ی طرفداران خود موفق‌تر شوند.

گوگل تصمیم دارد تا قابلیت‌هایی مشابه با پاسخ هوشمند را در سرویس‌های دیگر خود هم توسعه دهد. به‌عنوان مثال آن‌ها به‌دنبال توسعه‌ی قابلیت Smart Compose برای کیبورد اختصاصی Gboard هستند تا جمله‌های کاربر را بدون نیاز به تایپ کردن، تکمیل کند. قابلیت مذکور، خصوصا در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مانند تلگرام و واتساپ بسیار کاربردی خواهد بود. درنهایت به‌نظر می‌رسد ربات‌ها و الگوریتم‌های هوشمند، روز‌به‌روز نفوذ خود را به زندگی آنلاین کاربران افزایش می‌دهند و حتی در تعامل‌های شخصی آن‌ها نیز به‌عنوان دستیار وارد می‌شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع