حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ممنوعیت ورود و رجیستر گوشی‌های هوشمند بالای ۳۰۰ یورو به کشور

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

انجمن واردکنندگان موبایل تبلت و لوازم جانبی دیروز اعلام کرد در سال ۹۹ هیچ گوشی هوشمندی با قیمت بالای ۳۰۰ یورو وارد کشور نشده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق اعلامیه انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت وابسته به اتاق بازرگانی ایران واردکنندگان اجازه واردات گوشی های هوشمند با قیمت بیش از ۳۰۰ یورو را نخواهند داشت. همچنین این انجمن اعلام کرده است دلیل محدودیتهای ورود کالاهای IT در ایران علاوه بر شیوع کرونا مشکلات دریافت ارز برای این دسته از کالاها نیز بوده است. علاوه بر آن به دلیل اشتباه وزارت صنعت معدن و تجارت اشتباهی نیز در ثبت سفارش سخت افزار رخ داد و همین امر باعث شد که واردکنندگان این کالا ها قادر به دریافت ارز از سیستم بانکی نباشند. زیرا بانک مرکزی اعلام کرده بود که وارد کنندگان تجهیزات فناوری اطلاعات از طریق صادرات می‌توانند ارز مورد نیاز خود را تامین کند

 سندیکای صنعت مخابرات ایران نیز اعلام کرده بود که ورود مودم های خارجی تنها در صورت اتمام مودم های موجود در بازار انجام خواهد شد. اکنون انجمن واردکنندگان موبایل نیز در بیانیه جدید خود اعلام کرده است که واردات گوشی های بالای ۳۰۰ یورو ممنوع خواهد بود. ظاهراً این موضوع حدود چند ماهی است که عملی شده و اکنون به مرحله اعلام رسیده است بدین ترتیب دیگر گوشی اپل وارد بازار ایران نخواهد شد. همچنین این انجمن اعلام کرده از این پس واردات مسافری این کالا نیز منع قانونی دارد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر ممنوعیت ورود و رجیستر گوشی‌های هوشمند بالای ۳۰۰ یورو به کشور پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا