حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تصویر بزرگترین قمر مریخ توسط یک مدارگرد هندی ثبت شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مدارگرد مربوط به سازمان پژوهش های فضایی هند توانست با کمک یک دوربین رنگی از فوبوس به عنوان بزرگترین قمر مریخ عکسبرداری کند.

به گزارش اخبار فناوری سرویس  تکنا و به نقل از Tech Explorer، یک مدارگرد مریخ مربوط به سازمان پژوهش های فضایی هند در هنگام انجام ماموریت خود در فاصله ۷ هزار و ۲۰۰ کیلومتری مریخ توانست تصویری از بزرگترین قمر مریخ ثبت کند. این مدارگرد در فاصله ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتری فوبوس قرار داشته است. مریخ دو قمر به نام های فوبوس و دیموس دارد که فوبوس بزرگترین آنها محسوب می شود. این قمر روزانه سه بار به دور مریخ میچرخد و نزدیکی آن به مریخ به حدی است که در بعضی از مناطق مریخ اصلا دیده نمی شود. اخترشناسان جنس این قمر را از کندریت کربن می دانند. کندریت به نوعی شهاب سنگ غیرفلزی گفته می شود که از بدنی اصلی خود جدا شده و هیچ تغییراتی مانند ذوب شدن در آن ایجاد نشده است.

بر روی این قمر دهانه‌هایی وجود دارد که در اثر برخوردهای گذشته آن به وجود آمده است. استینکی به عنوان بزرگترین دهانه بر روی فوبوس قرار دارد و سایر دهانه ها نیز شلووسکی، روچ و گریلدریگ نام دارند. مدارگرد مریخ به عنوان اولین ماموریت بین سیاره ای هند برای گردش در مدار بیضوی این سیاره طراحی شده است. عکس گرفته شده نیز با وضوح فضایی تصویر ۲۱۰ متر و مرکب از ۶ عکس می باشد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر تصویر بزرگترین قمر مریخ توسط یک مدارگرد هندی ثبت شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا