حجم فلزات موجود در ماه بیشتر است آن چیزی است که قبلاً تصور شده بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

محققان در تحقیقات خود بر روی سطح ما متوجه شدند که مقدار فلزات موجود بر روی این قمر بسیار بیشتر از آن چیزی است که پیش از این تصور می‌شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در حال مطالعه بر روی سطح ماه برای کشف آب بودند که حجم عظیمی از فلز را بر روی سطح این قمر کشف کردند. این اکتشاف نظر محققان را در مورد مواد تشکیل دهنده ماه تغییر داده است.

در گزارشی که ناسا منتشر کرده آمده است: تیم مدارگرد شناسایی ما حجم بسیار زیادی از فلز را برای سطح ماه پیدا کرده که نشان دهنده مواد غنی از فلزات بر روی سطح کره ماه است. پیش از این با توجه به نحوه شکل گیری ماه و برخورد آن با زمین تصور می شد مواد تشکیل دهنده آن نیز کاملاً یکسان با زمین باشد. اما تحقیقات این مدارگرد نشان می دهد ارتباطات دیگری نیز بین زمین و ماه وجود دارد.

رادار ویژه مدارگرد در حال بررسی بر روی پوشش نیمکره شمالی ماه بوده است و با افزایش واکاوی ها در اعماق و حفره ها حجم اکسیدهای آهن و تیتانیوم نهفته نیز بیشتر شده است. تیم کاوشگر ناسا که به دنبال یخ و آب در اعماق کره ماه بوده مقادیر زیادی از اکسید فلزات را کشف کرده است. به این ترتیب زیر سطوح کره ماه و در زیر پوسته حجم عظیمی از معادن فلزی وجود دارد.

نوح پترو، مدیر مرکز پروازهای فضایی ناسا می گوید: اکتشافات جدید بسیار هیجان انگیز بوده و نشان می دهد که ما هنوز چیز های زیادی درباره قدیمی‌ترین همسایه خود نمی دانیم. اکتشافات جدید همچنین نشان می‌دهد مواد تشکیل دهنده ماه نیاز به بررسی های بیشتر دارد. همچنین داده های مربوط به این کاوشگری می‌تواند نشان دهنده این موضوع باشد که چهار و نیم میلیارد سال قبل چه اتفاقی افتاده است.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر حجم فلزات موجود در ماه بیشتر است آن چیزی است که قبلاً تصور شده بود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا