حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ردمی K30 اولترا دوربین سلفی پاپ‌آپ خواهد داشت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – گزارش‌های مختلف نشان می‌دهند که گوشی جدید سری ردمی، یعنی ردمی K30 اولترا مجهز به دوربین سلفی پاپ‌آپ و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و تراشه مدیاتک خواهد بود. 

یکی از اعضای انجمن XDA-Developers توانسته اطلاعات مربوط به گوشی جدید ردمی را در چند خط کد از جدیدترین بیلد رابط کاربری MIUI 12 پیدا کند. دستگاه موردبحث دارای کد نام cezanne است و گزارش منتشرشده ازسوی XDA-Developers، نام نهایی آن را ردمی K30 اولترا اعلام می‌کند. 

بررسی دقیق کد بیلد جدید MIUI 12 نشان می‌دهد که این گوشی ردمی، مجموعه‌دوربین چهارگانه و دوربین سلفی بالاجهنده (پاپ‌آپ) خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود که ردمی K30 اولترا در پنل پشتی از حسگری ۶۴ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی استفاده کند. با این‌حال در کد MIUI 12 هیچ اشاره‌ای به دوربین‌های دیگر نشده است. 

مهم‌ترین ویژگی مربوط‌ به ردمی K30اولترا را بدون شک می‌توان احتمال بهره‌مندی آن از تراشه‌ی ساخت مدیاتک به‌حساب آورد. در نظر داشته باشید که ردمی K30 اولترا قرار است به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی مجهز شود، بر همین اساس پردازنده‌ دستگاه باید قدرت کافی برای مدیریت این حسگر باکیفیت را داشته باشد.

با بررسی کوتاه متوجه می‌شویم تراشه‌ی ایدئال برای استفاده در ردمی K30اولترا چیزی نیست جز دایمنسیتی ۱۰۰۰ که از شبکه‌ی 5G پشتیبانی به‌عمل می‌آورد. پشتیبانی از شبکه‌ی 5G قطعا باعث خواهد شد قیمت گوشی شیائومی ردمی K30 اولترا کمی بالاتر از گوشی‌های پیشین باشد، اما به‌طور کلی انتظار داریم این گوشی، مقرون‌به‌صرفه لقب گیرد. 

رسانه‌ی XDA-Developers می‌گوید مدتی پیش یکی از افشاگران صنعت گوشی‌های هوشمند با نام کاربری Digital Chat Station به دستگاه جدیدی از ردمی با صفحه‌نمایش ۱۴۴ هرتز اشاره کرده و مدعی شده بود که این گوشی از تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۰۰۰ با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی مجهزبه حسگر سونی IMX686 استفاده می‌کند. Digital Chat Station حتی به دوربین سلفی بالاجهنده‌ی دستگاه هم اشاره کرده بود. XDA-Developers می‌گوید در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان‌دهنده‌ی ارتباط مستقیم بین این دو گزارش باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع