فرانسه از اپراتورهای 5G می‌خواهد تا از تجهیزاتی غیر از هواوی استفاده کنند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فرانسه نیز همزمان با برخی دیگر از کشورهای اروپایی از اپراتورهای مخابراتی کشور خود درخواست کرده است تا قطعات زیرساخت‌های مورد نیاز را از شرکت های دیگر غیر از هواوی تامین کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از رویترز، فرانسه هنوز استفاده از سخت افزار شرکت هواوی را برای گسترش اینترنت 5G ممنوع اعلام نکرده است اما کلیه اپراتورها را ملزم کرده تا از شرکت‌های جایگزین خرید کنند.

پیش از این بریتانیا نیز اعلام کرده بود که تصمیم خود را برای کنار گذاشتن هواوی گرفته و تا ۶ ماه آینده کلیه تکنولوژی های این شرکت را از برنامه‌های خود حذف می کند. در حالی که این کشور نزدیک به دو دهه از تجهیزات مخابراتی هواوی برای اینترنت های 3G و 4G استفاده کرده و یک سوم زیرساخت در این کشور محصولات هواوی را شامل می شود. پیش از این نیز وزارت بهداشت بریتانیا اعلام کرده بود که هواوی تنها در صورت دستیابی به شرایط ایده‌آل می تواند به حضور خود ادامه دهد.

 پوپارت، مدیر آژانس امنیت سایبری در فرانسه در این مورد می گوید: فعلاً هیچ ممنوعیتی در استفاده از محصولات هواوی وجود ندارد اما توصیه ما به شرکت هایی که هنوز تجهیزات خود را خریداری نکرده‌اند این است که دیگر به دنبال این برند نباشند. در حال حاضر شرکت‌هایی که از این برند استفاده می کنند می توانند به وسیله مجوزهای صادر شده از ۳ الی ۸ سال از این تجهیزات استفاده کنند. سیاست‌های سختگیرانه فرانسه در مورد داده های امنیتی و اطلاعات خصوصی کاربران می توانست برای همیشه جایگاه هواوی را از وی بگیرد. اما در حال حاضر کلیه تجهیزات مربوط به زیرساخت‌های مخابراتی دو اپراتور از چهار اپراتور در فرانسه مربوط به شرکت هواوی است.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر فرانسه از اپراتورهای 5G می‌خواهد تا از تجهیزاتی غیر از هواوی استفاده کنند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا