حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سامسونگ از کشف ماده نیمه‌هادی جدید خبر داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دانشمندان نیمه‌هادی در سامسونگ اعلام کردند ماده‌‌ی نیمه‌هادی جدیدی را به‌کمک تحقیقات روی نیترید بور کشف کرده‌اند. خبر هیجان‌انگیزی که کره‌ای‌ها به رسانه‌های علمی مخابره کرده‌اند، کشف ماده‌ای را نشان می‌دهد که با ساختار مولکولی آمورف، پیش‌نیازهای استفاده به‌عنوان نیمه‌هادی را دارد. ماده‌ی مذکور از گرافین سفید مشتق می‌شود که از بور و نیتروژن در ساختار مولکولی ۶ ضلعی ساخته شده است. مشخصاتی که ذکر شد، باعث می‌شوند ماده‌ی خاصل توانایی تغییر خاصیت الکتریکی داشته باشد.

ماده‌ی جدید برای ساخت DRAM و NAND در حجم انبوه بسیار مناسب است

در تحقیقات اخیر، سامسونگ با Ulsan National Institute of Science and Technology و دانشگاه کمبریج همکاری کرده است و کشف جدید این شرکت به‌نام نیترید بور آمورف شناخته می‌شود. ماده‌ی جدید به‌لطف مشخصات زیرساختی منحصربه‌فرد ثابت دی‌الکتریک کمی دارد و مشخصات مکانیکی و الکتریکی چشمگیری از خود نشان می‌دهد. ترکیب قابلیت‌ها نیترید بور جدید را به انتخابی عالی برای استفاده به‌عنوان نسل بعدی نیمه‌هادی‌ها تبدیل می‌کند. این ماده را می‌توان در دمای ۴۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد در ابعاد ویفر (مناسب برای ساخت تراشه) تولید کرد؛ درنتیجه، استفاده در تولید انبوه DRAM و حافظه‌های NAND یکی از کاربردهای اصلی کشف جدید کره‌ای‌ها خواهد بود.

نیمه هادی نیترید بور آمورف

از سال‌ها پیش، غول کره‌ای دنیای نیمه‌هادی تحقیقات جدی روی ساختار مواد را آغاز کرده است تا گزینه‌های موجود را برای ساختن نسل بعدی مواد نیمه‌هادی بررسی کند. همکاری اخیر سامسونگ با دانشگاه SAIT هنوز تا رسیدن به مرحله‌ی تجاری فاصله‌ی زیای دارد؛ اما نشانه‌های امیدواری را برای ساخت ماده‌ای نوآورانه در صنعت نیمه‌هادی به‌همراه می‌آورد. سامسونگ در بیانیه‌ی اختصاصی درباره‌ی این دستاورد به همکاری نزدیک با دانشگاه SAIT اشاره می‌کند که در آینده در ساخت مواد دوبُعدی همکاری تنگاتنگی هم با یکدیگر خواهند کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع