حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تغییری در واردات موبایل اتفاق نیفتاده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – سخنگوی دولت در نشست خبری خود اعلام کرد که هیچ تغییر رویه‌ای در واردات موبایل به کشور رخ نداده و در این زمینه هیچ ابلاغی از سمت وزارت صنعت و معدن و تجارت به گمرکات کشور ابلاغ نشده است.

در ۲۴ ساعت گذشته و بعد از اطلاعیه اتحادیه واردکنندگان موبایل مبنی بر تصمیمی از سوی کارگروه نظارت و تخصیص ارز وزارت صنعت و معدن و بانک مرکزی و با در نظر گرفتن محدودیت‌های ارزی اخیر قیمت گوشی در بازار تلفن‌همراه به افزایش چند برابری همراه شد. به دنبال این اتفاق‌ها هم مدیر کل دفتر مقررات و صادرات و واردات وزارت صنعت و معدن و تجارت اعلام کرد که هنوز هیچ ابلاغیه‌ای به گمرکات سراسر کشور مبنی بر اعمال ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه به ارزش بالای ۳۰۰ یورو نداشته است. سعید عباسپور تاکید کرده بود که آنها منتظر اعلام نظر نهایی کمیته مشترک میان بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صمت و ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه هستند.

به دنبال این اتفاق‌ها حالا امروز علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود گفته است که هیچ تغییری در روند واردات گوشی موبایل به کشور اتفاق نیفتاده است. ربیعی در نشست خبری خود گفت: «محدودیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو‌ایی که منجر به افزایش قیمت شده یک صورت جلسه براساس تصمیمات کارگروه مشترک ارزی بود ولی این تصمیم نهایی نشده و در این زمینه ابلاغی به وزارت صمت صورت نگرفته بود و همچنین وارت صمت هم در این خصوص دستوری را به گمرکات ابلاغ نکرده است.» ربیعی تاکید کرده که همچنان روند واردات گوشی مانند گذشته انجام می‌شود.

 در این نشست خبری علی ربیعی از برخورد با اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به دنبال بالا بردن تعرفه‌های بسته اینترتنی خبر داد و گفته است که وزارت ارتباطات مکلف شده تا در این زمینه به تخلفات این دو اپراتور رسیدگی کند. علی ربیعی در این زمینه اعلام کرد: «وزارت ارتباطات مکلف شده تا با تخلف ایرانسل و همراه اول برخورد کند و در صورت لزوم دوره پروانه این دو اپراتور کاهش پیدا خواهد کرد.» او گفته است که هیچ شرکتی در شرایط فعلی نمی‌تواند بدون مجوز قانونی اقدام به افزایش تعرفه و بالا بردن هزینه‌های مردم کند. او ادامه داد: «برای افزایش ۷درصدی تعرفه‌ی برق، سه جلسه در دولت بحث شد اما در نهایت این تصمیم اجرا نشد. حالا چگونه همراه اول و ایرانسل به خود اجازه داده‌اند بدون مجوز قانونی تعرفه خدمات شبکه را یکباره در شرایط کرونا ۱۰۰درصد افزایش دهند؟»

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع