حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

دستکش هوشمندی که می تواند زبان نشانه را با دقت 99 درصد ترجمه کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

زبان نشانه یکی از موارد بسیار مهم در زندگی افرادی است که قادر به تکلم یا شنیدن نیستند و یکی از چالش‌های دانشمندان تبدیل کردن این ساختار به یک سیستم کامپیوتری نیرومند است و در این زمینه به تازگی پیشرفت‌های بزرگی به ثبت رسیده است.

 

به گزارش تک تایمز و به نقل از Engadget، در حقیقت دانشمندان توانسته‌اند تا یک سیستم ویژه هوشمند ایجاد کنند که شامل یک دستکش دارای حسگر است و می‌تواند زبان اشاره را با دقتی باورنکردنی به سیستم‌های کامپیوتری انتقال بدهد.

دانشمندان مرکز UCLA توانسته‌اند که این سیست دستکش بسیار ویژه و هوشمند را به نحوی طراحی کنند که می‌تواند موارد مربوط به زبان اشاره را به صورت بسیار سریعی به ساختار متنی تایپ شده در تلفن همراه تبدیل کند.

 

 


 

این سیستم در آزمایش انجام شده توانست تا به صورت همزمان ترجمه را انجام داده و پس از مواجهه با 660 نشانه از جنس زبان نشانه توانست تا 98.63 درصد از موارد ارائه شده را تشخیص بدهد و تنها 9 مورد از موارد ارائه شده توسط این دستکش به متن درست تبدیل نشدند.

 

در حقیقت این دستکش دارای یک ساختار پوشیده شده از حسگر است که می‌تواند در طول 5 انگشت دست کاربر، حرکات را تشخیص داده و به کمک پالس‌های الکتریکی، مفهوم را درک کرده و به تلفن همراه هوشمند مقصد ارسال کند.

 

این ساختار بر اساس یک طرح قدیمی‌تر ساخته شده است که پیش ازاین به صورت یک پروتوتایپ در اختیار دانشمندان قرار داشت ولی با محقق شدن امکان استفاده تجاری آن می‌توان انتظار داشت که این سیستم بتواند تنها با صرف 50 دلار به یک گزینه مناسب برای استفاده عمومی تبدیل شود.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع