وزیر بهداشت: ایران وارد موج دوم شیوع ویروس کرونا شده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با شناسایی ۲هزار و ۶۳۷ مبتلای جدید به ویروس کرونا جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران به ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد که با درگذشت ۲۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

وزیر بهداشت امروز با حضور در کنفرانس ویدئویی از افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در کشور ابراز تاسف کرد. به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت گفت، پس از دستاوردهای کنترل بیماری کووید ۱۹ در مرحله‌ی اول و با اینکه بارها گفتم ممکن است در دقایق ۹۰ از گوشه‌های زمین گل بخوریم، متأسفانه عده‌ی زیادی موضوع را جدی نگرفتند و موج تازه‌ای از بیماری گرفتارمان کرد.

سعید نمکی به موج جدید شیوع کرونا در برخی استان‌ها اشاره کرده و گفت، ما توانسته بودیم مرگ‌های ناشی از بیماری را به حدود ۳۰ نفر در یک روز برسانیم و برای تک‌رقمی شدن مرگ‌ومیر آن برنامه‌ریزی کرده بودیم اما عده‌ی زیادی حرف‌های ما و همکاران‌مان را گوش نکردند و موج تازه‌ای از بیماری، به‌ویژه در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان گرفتارمان کرد. به گزارش وزارت بهداشت، طی چند روز گذشته بیش از ۵۰ مراسم عروسی در این مناطق برگزار شده است.

وزیر بهداشت با تأکید بر نقش ماسک در جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ گفت، ماسک به‌همراه رعایت فاصله‌گذاری می‌تواند بالای ۸۰ درصد از بیماری پیشگیری کند؛ البته وی به سخت‌بودن تهیه‌ی ماسک با قیمت بالای ۱۵۰۰ تومان برای خانواده‌های تنگدست نیز اشاره کرد و گفت می‌توان ماسک خانگی را هم با نازل‌ترین قیمت تهیه کرد. نمکی گفت برای تقویت ناوگان حمل و نقل شهری و تسهیل امور مردم در این زمان خطیر نیز برنامه‌هایی دارد که با مسئولان مطرح خواهد کرد.

در ادامه بخوانید:

وزیر بهداشت همچنین گفت با کاهش‌یافتن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازسوی کسبه، آن‌ها باید بدانند که درصورت شدت‌یافتن بیماری، حتی باز بودن کسب و کارشان نیز نمی‌تواند مشتری یا توریست را جذب کند؛ پس خواهش می‌کنیم کسبه پروتکل‌ها را جدی بگیرند و ناظرین نیز بیشتر بر این فرایند نظارت کنند.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که با همدلی و رعایت اصول بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، فاز جدید شیوع کرونا در ایران باموفقیت سپری شود. نمکی اضافه کرد:

دلم نمی‌خواست مردم با چنین تاوانی عرایض من را جدی بگیرند. روزی که تمنا و خواهش می‌کردم، شاید برای برخی‌ها این هشدارها زیاده‌گویی بود، اما اصلا دلم نمی‌خواست اثبات عرایض ما با تاوانی چنین سنگین و مرگ‌هایی چنین تلخ برای مردم بروز کند. امیدوارم این حرف‌ها را جدی بگیرند و در آینده‌ی نزدیک با همدلی و وفاق و رعایت پروتکل‌ها بتوانیم این مرحله‌ی سنگین را پشت سر بگذاریم.

به‌گفته‌ی سخنگوی وزارت بهداشت، ۱۹ استان در کشور در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند؛ خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز و استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان، زنجان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع