توسعه 5G در برزیل به دلیل دخالت‌های آمریکا به تعویق می‌افتد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – یکی از مدیران هواوی معتقد است که دخالت‌های آمریکا در توسعه 5G در برزیل باعث به تعویق افتادن راه‌اندازی شبکه در این کشور و افزایش هزینه‌ها می‌شود. 

یکی از مقامات ارشد اجرایی شرکت هواوی هشدار داد که فشارهای وارده از طرف آمریکا به برزیل به احتمال زیاد باعث می‌شود شبکه 5G این کشور با تاخیر راه‌اندازی شود و هزینه‌های آن نیز افزایش پیدا کند.

دولت آمریکا در تلاش است تا نقش هواوی در توسعه نسل پنجم اینترنت موبایل را محدود کند و به همین دلیل به کشورهای مختلف فشار وارد می‌کند تا همکاری خود را با این شرکت لغو کنند و همچنین به رقبای شرکت هواوی کمک می‌کند تا از او پیشی بگیرند. در همین راستا، سفیر آمریکا اخیرا اعلام کرده بود که کاخ سفید آماده است برای خرید تجهیزات 5G از شرکت‌های رقیب هواوی، بودجه‌ای در اختیار برزیل قرار دهد. آمریکا قصد دارد که با این کارها بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای جنوبی را از شرکت هواوی بگیرد.

رئیس جمهور برزیل ماه گذشته اعلام کرده بود توسعه شبکه 5G باید با توجه به ملزومات حفظ امنیت و اطلاعات انجام شود. لازم به ذکر است که اپراتورهای برزیل بخش قابل توجهی از زیربنای اینترنت را با استفاده از تجهیزات هواوی ساخته اند. این شرکت چینی طی ۲۲ سال حضور خود در کشور برزیل، به قدرت زیادی رسیده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع