حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

کاهش بودجه، پروژه نظامی مایکروسافت هولولنز 2 را تهدید می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت از سال ۲۰۱۸ نسخه‌ای ویژه از هولولنز ۲ را برای ارتش ایالات متحده توسعه می‌دهد. این پروژه به‌نام Integrated Visual Augmentation System یا IVAS شناخته می‌شود و هدست آن، جایگزین دستگاه اختصاصی ارتش به‌نام Heads-Up Display 3.0 شد. هدف نهایی پروژه، توسعه‌ی ابزاری است که آگاهی موقعیتی را برای سربازها ایجاد کند و آن‌ها اطلاعات تاکتیکی عملیات را نیز جلوی چشمان خود ببینند.

گزارش جدید بلومبرگ می‌گوید طرح جدید برای کاهش بودجه‌ی پنتاگون در سال ۲۰۲۱، پروژه‌ی مایکروسافت را هم تهدید می‌کند. طرح جدید که به‌نام House Appropriations Defense مطرح شد، کاهش ۲۳۵/۵ میلیون دلاری بودجه‌ی برنامه را پیشنهاد می‌دهد که یک‌چهارم بودجه‌ی درخواستی ۹۰۶ میلیون دلاری به حساب می‌آید. ارتش ایالات متحده تصمیم داشت تا ۴۰٫۲۱۹ هدست IVAS خریداری کند، اما درخواست سرمایه‌ای که برای خرید مطرح بود، بیش از نیاز اعلام شد.

درصورت تصویب کاهش بودجه، تعداد هدست‌های سفارش ارتش آمریکا کاهش می‌یابد

ارتش ایالات متحده اکنون امید دارد که ۱۰۸٫۲۵۱ هدست مورد نیاز را تا سال مالی ۲۰۲۱ خریداری کند. هدست‌های مایکروسافت که برای اهداف آموزشی به سربازها توسعه می‌یابند، به آن‌ها امکان می‌دهند تا سناریوهای مبارزه‌‌ای متعدد را هم به‌صورت آزمایشی تجربه کنند. به‌عنوان مثال سرباز می‌تواند با استفاده از هدست واقعیت ترکیبی، مأموریت‌هایی همچون پاک‌سازی مناطق شهری و مقابله با نیروهای دشمن را بدون نیاز به ترک محل آموزش، تجربه کند.

استفاده‌های دیگری از هدست هولولنز ۲ مایکروسافت در ارتش ایالات متحده پیش‌بینی شده است. به‌عنوان مثال آن‌ها در ماه‌های گذشته با استفاده از هدست‌، نیروهای نظامی را با هدف شناسایی ابتلا به ویروس کرونا ازلحاظ دمای بدن اسکن کرده‌اند.

درنهایت هنوز چند روزی تا تصویب نهایی طرح کاهش بودجه‌ی نظامی زمان باقی است. درنتیجه هنوز نمی‌توان هیچ اظهارنظر روشنی پیرامون کاهش یا عدم کاهش بودجه‌ی پروژه‌ی نظامی هولولنز ۲ داشت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع