حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

معرفی قاچاقچیان تلفن‌همراه مسافری به مراجع قضایی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول

رسانه تک تایمز – سامانه همتا اعلام کرد: طبق اخبار رسیده و پایش سامانه شناسایی و مبارزه با قاچاق، سوءاستفاده عده‌ای از رویه مسافری محرز شده است و بر این اساس، متخلفین در حوزه قاچاق تلفن‌همراه به مراجع امنیتی و قضایی معرفی می‌شوند.

سامانه همتا روز سه شنبه اعلام کرد که بعد از ارسال پیامک هشدار در شهریور ماه سال ۹۸ به برخی از متخلفین و عزم حاکمیت جهت برخورد، با توجه به اصرار اصناف جهت جلوگیری از متضرر شدن‌شان، با ارائه تعهد توسط آن‌ها مبنی بر «عدم تکرار این رفتار» برخورد در آن زمان به تعویق افتاد.

با توجه به تذکرهایی که در گذشته داده شده و اتمام حجت در این خصوص، سامانه شناسایی و مقابله با قاچاق به این افراد هشدار می‌دهد در صورت ادامه‌دار شدن این رفتار، علاوه بر قطع گوشی‌های ثبت شده، نسبت به معرفی متخلفین به مراجع امنیتی یا قضایی اقدام خواهد کرد.

ضمن این که هر گونه وساطت جهت مسامحه قابل پذیرش نخواهد بود و متخلفین علاوه بر مجازات‌هایی که در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد، طبق قانون جرایم رایانه‌ای نیز تا دو سال حبس در پیش خواهند داشت.

کسانی که قصد خرید گوشی تلفن همراه دارند قبل از خرید، باید از طریق #۷۷۷۷* استعلام اصالت کرده و در صورت مسافری بودن یا ثبت نشدن تلفن همراه، از خرید آن امتناع کنند، چرا که ثبت تلفن همراه از طریق رویه مسافری، صرفاً برای مصارف غیرتجاری و برای استفاده شخصی مسافر مجاز است و هر زمان که هر تخلفی در مراحل ثبت آن احراز شود، تلفن همراهی که خریداری شده، مسدود می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر