وان پلاس بادز / OnePlus Buds با قیمت 79 دلار معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هدفون‌های تمام‌بی‌سیم (Truly Wireless) در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و شرکت‌هایی نظیر اپل و سامسونگ محصولات باکیفیتی دردسترس قرار داده‌اند. بسیاری از شرکت‌های چینی تولیدکننده‌ی گوشی موبایل هم تلاش کرده‌اند با عرضه‌ی محصولاتی مقرون‌به‌صرفه، بخشی از سهم بازار هدفون‌های تمام‌بی‌سیم را دراختیار بگیرند. بااین‌حال، وان‌پلاس تاکنون رسما در بازار هدفون‌های تمام‌بی‌سیم حضور نیافته بود. 

وان‌پلاس ساعاتی پیش با برگزاری مراسمی آنلاین، نخستین هدفون تمام‌بی‌سیم خود، یعنی وان پلاس بادز (OnePlus Buds) را رونمایی کرد تا جدی‌تر در بازار هدفون‌های توگوشی حضور یابد. این شرکت چینی پیش‌تر سابقه‌ی حضور در بازار هدفون‌ها را دارد. هدفون‌هایی نظیر بولتز وایرلس Z در دسته‌ی هدفون‌های بی‌سیم جای می‌گیرند؛ اما وان‌پلاس بادز هدفونی تمام‌بی‌سیم است که در بین دو سَری آن نیز سیمی وجود ندارد و از این حیث به ایرپادز اپل شبیه است.

در چند وقت اخیر، وان‌پلاس استراتژی جالبی در پیش گرفت. این شرکت هر چند روز یک‌بار بخشی از اطلاعات وان‌پلاس بادز و موبایل جدید خود را اعلام می‌کرد تا همواره در اخبار حضور داشته باشد و ذهن کاربران برای معرفی نهایی آماده شود. تا پیش از رونمایی رسمی وان‌پلاس بادز، اطلاعات زیادی از آن منتشر شده بودند و عملا همه‌ی اطلاعات مهم را درباره‌اش می‌دانستیم. وان‌پلاس بادز ۷۹ دلار قیمت دارد؛ به‌همین‌دلیل، در بین هدفون‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی تمام‌بی‌سیم بازار جای می‌گیرد. وان‌پلاس بادز درکنار میان‌رده‌ی جدید این شرکت با نام وان‌پلاس نورد رونمایی شد. 

کیس شارژ وان پلاس بادز / OnePlus Buds در سه رنگ سفید و مشکی و آبی

وان‌پلاس بادز هدفون توگوشی نسبتا ساده‌ای به‌حساب می‌آید که البته با درنظرگرفتن برچسب قیمتش، اتفاقی عادی است. وان‌پلاس بادز از فناوری حذف صدای محیط (نویز کنسلینگ) پشتیبانی نمی‌کند و در آن، از سَری سیلیکونی خبری نیست. نبود سری سیلیکونی احتمالا باعث می‌شود برخی کاربران نتوانند وان‌پلاس بادز را محکم در گوش قرار دهند. به‌علاوه، کیس وان‌پلاس بادز از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

قیمت هدفون وان پلاس بادز ۷۹ دلار اعلام شده است

وان‌پلاس می‌گوید هدفون تمام‌بی‌سیم جدیدش با هربار شارژ حداکثر هفت ساعت به‌طور‌مداوم موسیقی پخش می‌کند. این هدفون باتری ۳۵ میلی‌آمپرساعتی دارد و هنگام استفاده از کیس، این میزان شارژهی به ۳۰ ساعت می‌رسد که بسیار عالی است. وان‌پلاس بادز از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند؛ به‌گونه‌ای که با ۱۰ دقیقه شارژ، می‌تواند ۱۰ ساعت شارژهی کند. ناگفته نماند شارژ کامل هدفون ۸۰ دقیقه طول می‌کشد. در نظر داشته باشید وان‌پلاس در جعبه‌ی هدفون، شارژر قرار نداده و صرفا شاهد کابل هستیم. با هر شارژری که توان بیش از ۱۰ وات ارائه می‌دهد، می‌توانید وان‌پلاس بادز را شارژ کنید. 

وان‌پلاس می‌گوید هدفون جدیدش طراحی ارگونومیک دارد تا در بلندمدت گوش کاربر را اذیت نکند. در این نوع طراحی، نیمی از هدفون درون گوش قرار می‌گیرد. هریک از سَری‌های وان‌پلاس بادز درایور ۱۳٫۴ میلی‌متری دارند. وان‌پلاس بادز فناوری نویز کنسلینگ ندارد؛ اما هنگام برقراری تماس ویدئویی می‌تواند سروصدای محیط را تا حد زیادی کاهش دهد. وان‌پلاس بادز برای حذف صدای محیط هنگام برقراری تماس، سه میکروفون خارجی دارد. 

وان پلاس بادز / OnePlus Buds آبی در دست یک کاربر

وان‌پلاس بادز چندین ترفند نرم‌افزاری جالب دارد تا تجربه‌ی کاربری آن بهبود پیدا کند. این هدفون از پشتیبانی استاندارد Fast Pair گوگل برخوردار است. این یعنی تمامی گوشی‌های اندرویدی (نه‌ صرفا دستگاه‌های متعلق‌به وان‌پلاس) می‌توانند بدون واردشدن به منو تنظیمات، به وان‌پلاس بادز متصل شوند. به‌علاوه، این هدفون‌ها به حساب کاربری گوگل لینک می‌شوند. در این هدفون‌ها، از فرمان‌ لمسی ‌شخصی‌سازی‌شدنی استفاده شده است. بااین‌حال، فرمان‌های لمسی تنها درصورتی در‌دسترس هستند که از گوشی وان‌‌پلاس استفاده کنید. گوشی‌های سری وان‌پلاس ۶ و وان‌پلاس ۷ و وان‌پلاس ۸ ماه جاری میلادی به‌روزرسانی جدیدی برای این قابلیت دریافت خواهند کرد.

به‌طور پیش‌فرض، اگر دوبار روی هریک از هدفون‌ها ضربه بزنید، موسیقی به‌سمت جلو می‌رود. کاربران گوشی‌های وان‌پلاس خواهند توانست فرمان‌های لمسی مربوط به پخش و توقف صدا و دستیار صوتی و موارد دیگر را روی هریک از سَری‌های هدفون اعمال کنند.

وان‌پلاس بادز ‌هنگام اتصال به گوشی‌های این شرکت، تأخیر بسیار کمی در پخش محتوای صوتی ارائه می‌دهد. استفاده از حالت ویژه‌ی Fnatic میزان تأخیر را به ۱۰۳ میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد تا این هدفون مخصوص تجربه‌ی بازی باشد. این میزان تأخیر بسیار کم است؛ حتی کمتر از آنچه برخی هدفون‌های aptX توانایی دستیابی به آن را دارند. وان‌پلاس بادز برای اتصال به گوشی از بلوتوث ۵ استفاده می‌کند. 

کیس هدفون توگوشی وان پلاس بادز / OnePlus Buds در تمامی رنگ ها

مقاله‌ی مرتبط:

وان‌پلاس بادز قابلیت‌های جالبی نیز دارد که یکی از آن‌ها پشتیبانی از استاندارد دالبی اتموس (Dolby Atmos) است و ظاهرا به‌ گوشی‌های وان‌‌پلاس منحصر است. اگر به محتوای صوتی سازگار با دالبی اتموس گوش دهید، تجربه‌ی شنیداری لذت‌بخش‌تری به شما منتقل خواهد شد.

هدفون جدید وان‌پلاس از گواهی IPX4 برای مقاومت دربرابر نفوذ آب استفاده می‌کند. این گواهی نشان می‌دهد وان‌پلاس بادز در برابر پاشِش آب مقاوم است. وان‌پلاس بادز در رنگ خاکستری و سفید روانه‌ی بازار ایالات متحده می‌شود و بازارهای اروپا و هند درکنار مدل سفید و خاکستری، مدل آبی‌رنگ را هم دریافت می‌کنند. پیش‌فروش وان‌پلاس از ساعاتی پیش بادز آغاز شده است.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی وان‌پلاس بادز چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر