آمریکا ۱۱ شرکت فناوری چینی را تحریم کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول

رسانه تک تایمز – دولت آمریکا در ادامه تحریم‌های خود، ۱۱ شرکت فناوری چینی دیگر را تحریم کرد. یکی از این شرکت‌ها، سخت‌افزار موردنیاز شرکت اپل را تامین می‌کرد و اکنون از سوی دولت آمریکا تحریم شده است. 

آمریکا باز هم برای تحریم‌های خود، دلایل امنیتی می‌آورد و در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این شرکت‌ها با دولت چین همکاری اطلاعاتی دارند؛ اما دولت چین و شرکت‌های این کشور مانند هوآوی، بارها این اتهامات را رد کرده‌اند. دلیل اصلی تحریم‌ها آمریکا، ترس این کشور از افزایش قدرت فناورانه کشور چین است. 

برخی از این ۱۱ شرکت فناوری چینی مانند اوفیلم گروپ، سخت‌افزارهای مورد نیاز شرکت‌های فناوری آمریکایی و چینی مانند Acer، ایسوس، آمازون، دل، اچ پی، اچ تی سی، هوآوی، لنوو، ال جی، مایکروسافت، اوپو، سونی، شیائومی و زد تی ای را تامین می‌کردند.

این شرکت از سال ۲۰۱۷،  قطعات دوربین‌های مورد استفاده در گوشی‌های آیفون ۸ و آیفون ایکس را تامین می‌کند و درواقع یکی از شرکای مهم و استراتژیک شرکت اپل است. این شرکت در فهرست تامین‌کنندگان قطعات اپل در سال ۲۰۱۹ هم قرار داشته است.

برخی از شرکت‌هایی که با این ۱‍۱ شرکت همکاری می‌کردند، بلافاصله بعد از اعلام این تحریم‌ها، هرگونه همکاری با آن‌ها را تکذیب کرده‌اند و شرکت ال جی یکی از آن‌ها است. اکنون باید منتظر واکنش شرکت‌های دیگر باشیم. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر