حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

امکان غیرفعال کردن مصرف اینترنت موبایل با تعرفه آزاد فراهم شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پیمان قره‌داغی، مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از فراهم‌شدن امکانی برای غیرفعال‌کردن اینترنت تلفن همراه با تعرفه‌ی آزاد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رگولاتوری، با گران‌شدن تعرفه‌ی اینترنت تلفن همراه دو اپراتور همراه اول و ایرانسل، برخی کاربران نسبت به بار مالی سنگین تحمیل‌شده ناشی از محاسبه‌شدن اینترنت با تعرفه‌ی آزاد شکایات زیادی را مطرح کردند. به‌همین دلیل رگولاتوری امکانی را فراهم کرده تا مشترکان اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بتوانند مصرف اینترنت موبایل با تعرفه‌ی آزاد را غیرفعال کنند.

به بیان قره‌داغی، مشترکان همراه اول با شماره‌گیری کد دستوری #۱۱۳*۱۰۰* و مشترکان ایرانسل با شماره‌گیری کد دستوری #۳*۲*۳*۵۵۵* می‌توانند پس از اتمام بسته‌ی اینترنت خود، امکان مصرف اینترنت به‌صورت آزاد را غیرفعال کنند.

بااینکه زمان ۱۰ روزه‌ی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برای بازگرداندن تعرفه‌ها و بسته‌های اینترنت به پایان رسیده، هنوز تغییر رویه‌ای ازسوی آن‌ها مشاهده نمی‌شود و پاسخی هم از سوی دو اپراتور اعلام نشده است. با پایان‌یافتن این مهلت، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل مبلغی به ارزش دو میلیارد تومان جریمه شدند و به‌گفته‌ی رئیس رگولاتوری، اگر پس از این همچنان تخلف اپراتورها ادامه داشته باشد، براساس ماده ۱۹ پروانه‌ها مسائلی مانند کاهش زمان اعتبار در نظر گرفته خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر