حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ایسوس راگ فون 3 / Asus ROG Phone 3 III رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ایسوس راگ فون ۳ (Asus ROG Phone 3) گوشی جدیدی است که نزدیک‌ترین تجربه‌ به رایانه‌های گیمینگ را در تاریخ گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد. ایسوس در گوشی‌های سری راگ فون به‌طور ویژه روی قابلیت‌های گیمینگ تمرکز می‌کند و این قانون برای راگ فون ۳ هم برقرار است.

ایسوس گوشی جدید خود را لوازم جانبی متنوعی همراه کرده است تا کاربر هنگام اجرای بازی‌های مختلف، بهترین تجربه‌ی ممکن را کسب کند. در ایسوس راگ فون ۳ امکان کنترل سرعت کلاک پردازنده‌ی مرکزی وجود دارد تا بهینه‌ترین تجربه از اجرای بازی‌ها ارائه شود. همچنین، می‌توانید در راگ فون ۳ صفحه‌نمایش و صدا را بنابه سلیقه‌ی خود تنظیم کنید و ازطریق قابلیتی ویژه مطمئن شوید هنگام انجام بازی‌های آنلاین، نوتیفیکیشن‌ها مزاحمتان نمی‌شوند. حتی روند شارژ گوشی نیز کاملا ‌شخصی‌‌سازی‌شدنی است.

نمای پشت و جلو ایسوس راگ فون 3 / Asus ROG Phone 3 III پس زمینه مشکی

ایسوس راگ فون ۳ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس استفاده می‌کند

ROG Phone 3 جزو نخستین گوشی‌های هوشمند دنیا به‌حساب می‌آید که با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس کوالکام معرفی می‌شود. این تراشه‌ی جدید که بهبودهای خاصی درمقایسه‌با نسل قبل به‌خود دیده، قرار است در گوشی‌های پرچم‌دار حضور پیدا کند. بزرگ‌ترین ضعف اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس نبود مودم 5G مجتمع در آن است. گلکسی Z فلیپ 5G که ساعاتی پیش رونمایی شد، یکی دیگر از گوشی‌هایی است که با همین تراشه عرضه می‌شود. ایسوس مدلی ویژه از گوشی جدید خود را با نام کامل ROG Phone 3 Strix Edition روانه‌ی بازار می‌کند که به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز شده است. 

اگر به تهیه‌ی گوشی جدید ایسوس علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ مدل مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس بروید؛ چراکه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس نخستین تراشه‌ی موبایلی دنیا است که فرکانس پردازشی‌اش از مرز سه گیگاهرتز عبور می‌کند. هسته‌ی بزرگ کورتکس A77 این تراشه فرکانس ۳٫۰۹ گیگاهرتز را ارائه می‌دهد که در نوع خود رکوردی جدید محسوب می‌شود. اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس هفت هسته‌ی دیگر هم دارد: سه هسته از نوع کورتکس A77 با فرکانس پردازشی ۲٫۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ از نوع کورتکس A55 با فرکانس ۱٫۸۰ گیگاهرتز. 

نمای پشت سه رخ ایسوس راگ فون 3 / Asus ROG Phone 3 III

ایسوس ROG Phone 3 حداکثر از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد

نکته‌ی مهم دیگر درباره‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، پردازنده‌ی گرافیکی آن، یعنی آدرنو ۶۵۰ است. کوالکام می‌گوید این پردازنده‌ی گرافیکی درمقایسه‌با پردازنده‌ی گرافیکی به‌کاررفته در اسنپدراگون ۸۶۵ تقریبا ۱۰ درصد عملکرد بهتری دارد که برای اجرای بازی‌های ویدئویی اتفاقی مهم است. علاوه‌براین، اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس از پلتفرم فست‌کانکت ۶۹۰۰ پشتیبانی می‌کند. بهره‌مندی از این پلتفرم نشان می‌دهد پرچم‌دار جدید کوالکام از وای‌فای 6E بهره‌مند است. وای‌فای 6E در باند ۶ گیگاهرتزی کار می‌کند و درمقایسه‌با باندهای دیگر نه‌تنها پهنای باند بیشتری دارد؛ بلکه تأخیر کمتری ارائه می‌دهد. با استفاده از روتر مناسب، میزان تأخیر حتی به کمتر از سه میلی‌ثانیه هم می‌رسد.

مدل اصلی ایسوس راگ فون ۳ درمقایسه‌با مدل دیگر به حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتر مجهز شده است. این گوشی هوشمند ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم دارد؛ اما اگر این میزان برایتان کافی نیست، می‌توانید کانفیگ قوی‌تر راگ فون ۳ را با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم تهیه کنید. کانفیگ پایه‌ی گوشی ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و در قوی‌ترین کانفیگ به ۵۱۲ گیگابایت ارتقا پیدا می‌کند. در مقایسه‌ای کوتاه، متوجه می‌شویم مدل Strix ایسوس راگ فون ۳ از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. در هر دو مدل از گوشی راگ فون ۳، حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 است.

پشت ایسوس راگ فون 3 / Asus ROG Phone 3 III در حالت افقی رنگ آبی

ایسوس راگ فون ۳ را با سیستم خنک‌کننده‌ی داخلی و ابزاری خارجی موجود در جعبه خنک نگه می‌دارد

ایسوس راگ فون ۳ در دسته‌ی گوشی‌های گیمینگ جای می‌گیرد و سخت‌افزار بسیار قدرتمندی دارد. این سخت‌افزار هنگام اجرای بازی‌های ویدئویی گرمای زیادی تولید می‌کند و این گرما برای جلوگیری از آسیب‌رسیدن به گوشی باید پراکنده شود. به‌‌همین‌دلیل، ایسوس در جعبه‌ی گوشی جدید خود ابزار خنک‌کننده‌ی قدرتمندی با نام AeroActive Cooler 3 قرار داده است. در پنل پشتی گوشی راگ فون ۳، دریچه‌ی تهویه‌ی هوا را شاهد هستیم. ازطریق این درچه، فن می‌تواند به ‌درون هیت سینک مسی بزرگ هوا بدمد (این هیت‌سینک ۶ برابر بزرگ‌تر از هیت‌سینک ایسوس راگ فون ۲ است). سیستم خنک‌کننده‌ی مبتنی‌بر محفظه‌ی بخار گوشی نیز بازطراحی شده است تا عملکرد آن بهبود پیدا کند. در نظر داشته باشید بهره‌مندی از درچه‌ی هوا در پنل پشتی نشان می‌دهد ایسوس راگ فون ۳ در برابر نفوذ آب مقاوم نیست.

سیستم خنک‌کننده‌ی قدرتمند ایسوس راگ فون ۳ بدین‌منظور طراحی شده است تا تضمین دهد گوشی می‌تواند به نرخ ۱۴۴ فریم‌بر‌ثانیه دست یابد. راگ فون ۳ از صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز استفاده می‌کند؛ البته با مراجعه به منو تنظیمات، می‌توانید نرخ نوسازی صفحه‌نمایش را روی ۱۲۰ یا ۹۰ هرتز تنظیم کنید تا عمر باتری بهتر شود. راگ فون ۳ از حالت خودکار برای تعیین نرخ نوسازی صفحه‌نمایش نیز پشتیبانی می‌کند که با فعال‌سازی آن، می‌تواند بهینه‌ترین تنظیمات ممکن برای انواع شرایط را ارائه دهد.

نیم رخ ایسوس راگ فون 3 / Asus ROG Phone 3 III

ایسوس راگ فون ۳ از صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچ ۱۴۴ هرتز AMOLED بهره‌مند است

ایسوس راگ فون ۳ ازلحاظ نرم‌افزاری نیز بهبودهای مهمی به‌خود دیده است. شرکت تولیدکننده می‌گوید تغییراتی در سیستم‌عامل اندرویدِ به‌کاررفته در گوشی اعمال کرده تا به تأخیر لمسی ۲۵ میلی‌ثانیه دست پیدا کند (صفحه‌نمایش راگ فون ۳ از نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۷۰ هرتز بهره می‌برد). ایسوس ادعا می‌کند تاکنون هیچ گوشی هوشمندی نتوانسته است به تأخیر لمسی ۲۵ میلی‌ثانیه دست یابد و راگ فون ۳ از این حیث رکورددار محسوب می‌شود.

صفحه‌نمایش AMOLED گوشی دقت فراوانی در نمایش رنگ‌ها دارد. این صفحه‌نمایش از استاندارد +HDR10 بهره‌مند است و از یک‌میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و دقت رنگی (دلتا E) آن کمتر از یک است. صفحه‌نمایش گوشی گیمینگ ایسوس ۱۱۳ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد.

در ایسوس راگ فون ۳، از دکمه‌های کناری ویژه‌ای استفاده شده است که از نوع فراصوت (اولتراسونیک) هستند و امکان شخصی‌سازی آن‌ها وجود دارد. درصورت تمایل، می‌توانید هریک از این دکمه‌ها را به دو دکمه‌ی مجزا تبدیل کنید. به‌علاوه، ازطریق این دکمه‌های فراصوت می‌توان کارهای دیگری نظیر ژست‌های کشویی (Slide) و تنظیم زاویه‌ی دوربین بازی انجام داد.

همان‌طورکه از ابتدا انتظار داشتیم، ایسوس راگ فون ۳ برای حالت افقی هم به‌صورت ویژه بهینه‌سازی شده است. در اطراف صفحه‌نمایش گوشی، همچنان حاشیه به‌چشم می‌خورد که هدفی مثبت دنبال می‌کنند. به‌لطف این حاشیه‌ها، اگر گوشی را به‌صورت افقی نگه دارید، دستتان روی صفحه‌نمایش نمی‌افتد و به‌صورت ناخواسته جایی را لمس نمی‌کنید. راگ فون ۳ دو اسپیکر جلویی قدرتمند دارد که تجربه‌ی شنیداری لذت‌بخشی ارائه می‌دهند. ایسوس در همکاری با شرکت Dirac کیفیت اسپیکرهای گوشی جدید خود را بهبود بخشیده است. راگ فون ۳ قابلیت نرم‌افزاری ویژه‌ای دارد که ازطریق آن می‌توانید صدای اسپیکرها را برای هر بازی بهینه کنید. 

پنل جلو ایسوس راگ فون 3 / Asus ROG Phone 3 III

ایسوس راگ فون ۳ از باتری ۶،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۳۰ وات استفاده می‌کند

نرم‌افزار AudioWizard به‌صورت پیش‌فرض روی تمامی دستگاه‌های ROG حضور دارد؛ البته منظور آن دستگاه‌‌هایی است که از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون یا درگاه USB بهره می‌برند. در نظر داشته باشید ایسوس راگ فون ۳ جک هدفون ندارد؛ اما بسیاری از لوازم جانبی گوشی (نظیر AeroActive Cooler) جک هدفون به آن اضافه می‌کنند. ایسوس در گوشی خود از باتری ۶،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۳۰ وات ازطریق USB Power Delivery استفاده کرده که از این حیث‌ پیشرفتی درمقایسه‌با مدل پیشین به‌خود ندیده است. ایسوس می‌گوید با ۴۶ دقیقه اتصال به برق، ۴،۵۱۰ میلی‌آمپرساعت از ظرفیت باتری شارژ‌ می‌شود که معادل ۷۰ درصد شارژ است. بسیاری از فناوری‌های شارژ سریع پس از عبور از ۷۰ درصد، روند شارژ را کند می‌کنند تا از باتری دربرابر خطرها احتمالی محافظت شود.

اگر جزو افرادی هستید که به سلامت باتری گوشی‌شان اهمیت زیادی می‌دهند، نرم‌افزار ویژه‌ی راگ فون ۳ به شما امکان می‌دهد کنترل کاملی روی روند شارژ گوشی داشته باشید که در نوع خود بسیار جالب است. درصورت تمایل، می‌توانید حداکثر شارژ مجاز را روی ۸۰ یا ۹۰ درصد قرار دهید تا شارژ باتری از آن فراتر نرود. همچنین، می‌توانید سرعت شارژ را به ۱۰ وات محدود یا شارژشدن گوشی را برای ساعتی دیگر، زمان‌بندی کنید. به‌لطف این قابلیت، گوشی در همان زمانی‌که از خواب بیدار شوید، به ۱۰۰ درصد شارژ‌ دست پیدا می‌کند.

پنل پشتی ایسوس راگ فون 3 / Asus ROG Phone 3 III

پس از مدت‌ها، ایسوس دوربین سومی به پنل پشت گوشی‌های راگ فون اضافه کرده است. بااین‌حال، دوربین سوم حسگر ۵ مگاپیکسلی دارد و از لنز ماکرو استفاده می‌کند. دوربین اصلی پنل پشتی درمقایسه‌با نسل قبل بهبود پیدا کرده و این‌بار از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی استفاده می‌کند. این دوربین بزرگ‌نمایی دوبرابری بدون افت کیفیت با وضوح ۱۶ مگاپیکسلی ارائه می‌دهد.

دوربین دوم گوشی از نوع فوق‌عریض است و حسگر ۱۳ مگاپیکسلی دارد. به‌لطف استفاده از لنز فوق‌عریض، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی زاویه‌ی دید ۱۲۵ درجه‌ای ارائه می‌دهد. دوربین اصلی ایسوس راگ فون ۳ توانایی فیلم‌برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه و 4K با نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه را دارد. گوشی جدید ایسوس از حالت HyperSteady Video پشتیبانی می‌کند که به‌واسطه‌ی آن ویدئو کاهش پیدا می‌کند. نرم‌افزار دوربین میزبان حالت Wind Filter است که از چهار میکروفون به‌کاررفته در گوشی استفاده می‌کند. پنل جلویی راگ فون ۳ میزبان دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی است. 

ایسوس راگ فون ۳ به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ روانه‌ی بازار می‌شود و دو لانچر دارد: لانچر گیمینگ ROG UI و لانچر معمولی ZenUI. هر دو لانچر تجربه‌ای نزدیک ‌به اندروید خالص ارائه می‌دهند؛ باوجوداین، بهبودهای داخلی نیز به‌خود دیده تا از تمامی ظرفیت سخت‌افزار قدرتمند گوشی استفاده کنند.

قیمت گوشی ایسوس راگ فون ۳ برابر با ۱،۰۰۰ یورو است. این قیمت به کانفیگی از دستگاه مربوط می‌شود که ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد. برای تهیه‌ی مدل مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، باید ۱۰۰ یورو بیشتر پرداخت کنید. اگر به پرداخت ۱،۰۰۰ یورو تمایلی ندارید، می‌توانید سراغ مدل Strix بروید که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند. این گوشی ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و با قیمت ۸۰۰ یورو عرضه می‌شود.

کنترلر Kunai 3 Controller ایسوس راگ فون 3 از نمای جلو

کنترلر Kunai 3

ایسوس درکنار خود گوشی، مجموعه‌ی متنوعی از لوازم جانبی را نیز برایش معرفی کرده است تا بهترین تجربه‌ی گیمینگ راگ فون ۳ ارائه شود. بررسی لوازم جانبی را با کنترلر بازطراحی‌شده‌ی ROG Kunai 3 آغاز می‌کنیم. این کنترلر متشکل از دو بخش مساوی است که امکان جداسازی آن‌ها وجود دارد. هریک از بخش‌های کنترلر استیک آنالوگ و چندین دکمه دارد. این بخش‌ها را می‌توان با قابی ویژه به کناره‌ی گوشی چسباند تا انجام بازی را ساده‌تر کنند. 

داک TwinView Dock 3 ایسوس راگ فون 3 از نمای سه رخ

داک TwinView Dock 3

همچنین، ایسوس TwinView Dock 3 را به‌روزرسانی کرده است تا کاملا با صفحه‌نمایش گوشی سازگاری پیدا کند. اگر نسل دوم این داک را دارید، می‌توانید از آن در گوشی جدید ایسوس هم استفاده کنید؛ اما تا نرخ نوسازی حداکثر ۱۲۰ هرتز. در داک مذکور، از باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده است تا مدت اجرای بازی افزایش پیدا کند. امکان استفاده از این داک در بازی‌هایی وجود دارد که از دو صفحه‌نمایش پشتیبانی می‌کنند. 

قاب ROG Lighting Armor Case 3 ایسوس راگ فون 3 از نمای پشت

قاب ROG Lighting Armor Case 3

ایسوس قاب جدیدی با نام ROG Lighting Armor Case 3 معرفی کرده است که طراحی بهبودیافته درمقایسه‌با نسل قبل دارد. این قاب با لوگو جذاب ROG همراه شده است که از نورپرداری RGB پشتیبانی می‌کند. همچون نسل‌های گذشته، ایسوس یک داک دیگر با نام Professional Dock عرضه می‌کند که چندین درگاه USB به‌همراه HDMI و اترنت برای گوشی به‌همراه می‌آورد. داک دیگری با نام Mobile Desktop Dock نیز عملکرد مشابه دارد؛ ولی از درگاه‌‌های بیشتر پشتیبانی می‌کند (دو درگاه DisplayPort که یکی از آن‌ها می‌تواند در نقش درگاه ورودی ظاهر شود). 

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی ایسوس راگ فون ۳ چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر