مایکروسافت امکان اجرای اپلیکیشن‌های متفرقه را در جلسه‌های آنلاین تیمز فراهم می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت اولین‌بار به توسعه‌دهندگان متفرقه امکان می‌دهد اپلیکیشن‌هایی را با قابلیت هماهنگ و ادغام‌شدن در بخش جلسه‌های کاری (Meetings) توسعه دهند. قابلیت‌های جدید تیمز که با تمرکز بر توسعه‌دهندگان عرضه شدند، به اپلیکیشن‌ها امکان می‌دهند حین جلسه‌های ویدئویی از راه دور اجرا شوند و حتی قبل و بعد از جلسه هم فعال باشند. اپلیکیشن‌های متفرقه با بهره‌مندی از قابلیت‌های جدید می‌توانند در تماس‌های مایکروسافت تیمز، محتوای خود را در آن‌ها نمایش دهند و حتی نمایش اعلان هم برای آن‌ها ممکن می‌شود. قابلیت‌های جدید امکانات اجراشدنی ازطریق اپلیکیشن‌های متفرقه را در میانه‌ی جلسه‌های تیمز به‌طور درخورتوجهی افزایش می‌دهند.

مایکل لسیتسکا، یکی از مدیران محصول مایکروسافت در بخش تیمز، می‌گوید قابلیت‌های جدید توانایی‌های تعاملی اپلیکیشن‌ها را به فراتر از گفت‌وگوهای عادی و به‌سمت جلسه‌های آنلاین توسعه می‌دهند. طبق قابلیت‌های جدید، اپلیکیشن‌‌های متفرقه می‌توانند تب جدیدی به بخش جلسه‌های تیمز اضافه کنند که امکان تعامل را پیش از شروع‌شدن جلسه به کاربر ارائه می‌کند. پس از شروع جلسه نیز، حاضران می‌توانند اپلیکیشن را در گفت‌وگوی زنده فراخوانی کنند. اپلیکیشن‌های متفرفه می‌توانند ربات‌هایی را شامل شوند که حین جلسه‌ی کاری، اطلاعات یا اعلان‌هایی به کاربر نمایش دهند یا اطلاعات تکمیلی را به‌صورت نوار کناری برای همه‌ی حاضران در جلسه به‌نمایش دربیاورند. همچنین، قابلیت‌های جدید تیمز به اپلیکیشن‌ها امکان می‌دهد در رابط کاربری به‌صورت دکمه در نوار کنترلی جلسه‌ی آنلاین تیمز نمایش داده شوند.

پیش از ارائه‌ی قابلیت‌های جدید، کاربران برای به‌اشتراک‌گذاشتن اپلیکیشن یا سرویس دیگری به‌جز وب‌کم با حاضران در جلسه، راهی به‌جز اشتراک‌گذاری نمایشگر خود نداشتند. چنین راهکاری در وضعیت‌هایی کاربرد زیادی خواهد داشت که کاربر فقط به اشتراک‌گذاری یک اپلیکیشن تمایل دارد و نمی‌خواهد اعلان‌‌های شخصی یا دیگر اطلاعاتش در جلسه دیده شود. درنهایت، قابلیت‌های جدید به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تجربه‌ی جلسه‌های آنلاین را در سطح جدیدی به کاربران ارائه کنند.

نمایش اپلیکیشن‌های متفرقه در جلسه مایکروسافت تیمز

از مدت‌ها پیش، توسعه‌دهندگان به‌دنبال چنین قابلیت‌هایی برای ادغام سرویس‌های خود در تیمز بوده‌اند. مدیران مایکروسافت می‌گویند توسعه‌دهندگان همیشه به‌دنبال امکان بیشتر برای ورود به محیط جلسه‌های آنلاین بوده‌اند. در مسیر قابلیت‌های جدید، ردموندی‌ها API و SDKهایی برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کنند تا حوزه‌های جدیدی را در تیمز هدف قرار دهند. فرایندهای توسعه‌ای و انتشار و تأیید محصولات آن‌ها نیز مانند گذشته انجام خواهد شد. طبق گفته‌ی مدیران مایکروسافت،‌ همه‌چیز برای توسعه‌دهندگان مانند قبل خواهد بود؛ اما قابلیت‌های جدید بیشتری دراختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

از انتهای ماه جاری، امکان آزمایش قابلیت‌های جدید در جلسه‌های تیمز فراهم می‌شود

بخش جلسه‌های آنلاین در تیمز، قابلیت‌های بسیار متنوعی دارد. به‌عنوان مثال، می‌توان تاریخچه‌ی گفت‌وگو، فایل‌های مشترک، یادداشت‌های مرتبط با جلسه، تخته‌ی سفید و امکان ضبط جلسه و تبدیل آن به متن را به‌عنوان قابلیت‌های عالی جلسه‌ها در تیمز مثال زد. از انتهای ماه جاری، توسعه‌دهندگان به‌مرور قابلیت آزمایش امکانات جدید تیمز را پیدا خواهند کرد. درحال‌حاضر، سرویس‌هایی همچون Polly ،Open Agira ،iCIMS ،Miro و HireVue ابراز تمایل کرده‌اند تا از قابلیت‌های جدید در جلسه‌ها اسنتفاده کنند.

امکان ادغام اپلیکیشن‌های متفرقه در جلسه‌های آنلاین مایکروسافت تیمز مانند بسیاری دیگر از قابلیت‌های جدید این سرویس، تحت‌تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش استفاده از سرویس‌های ارتباط از راه دور قرار دارد. مدیران مایکروسافت می‌گویند افزایش تمایل به دورکاری و جلسه‌های آنلاین آن‌ها را به سرعت‌بخشیدن به توسعه‌ی قابلیت‌های جدید ملزم کرده است. همچنین، ردموندی‌ها سرویسی به‌نام Together Mode برای تیمز در نظر گرفته‌اند که با هدف جذاب‌ترکردن جلسه‌‌ها عرضه می‌شود و چهره‌ی همکاران را به آواتارهای مجازی تبدیل می‌کند.

نمایش اپلیکیشن‌های متفرقه در جلسه Microsoft Teams

اگر توسعه‌دهندگان جدی‌تر برای تولید ابزار در جلسه‌های تیمز تلاش کنند، قطعا به‌زودی ابزارها و قابلیت‌های نوآورانه‌ی بیشتری شاهد خواهیم بود که همکاری در جلسه‌های آنلاین را جذاب‌تر می‌کنند. مایکروسافت، تنها شرکتی نیست که با تمرکز زیاد روی توسعه‌ی جلسه‌های کاری و تدوین راهکارهایی برای دورکاری در دوران پساکرونا تلاش می‌کند. فیسبوک اخیرا برنامه‌های خود برای دورکاری به‌کمک واقعیت مجازی را رونمایی کرد و گوگل نیز با قدرت تلاش می‌کند سرویس‌های Chat و Rooms و Meet را در ادغام با جیمیل، به رقبایی جدید برای تیمز و اسلک تبدیل کند. اسلک هم برنامه‌ی جدیدی به‌نام Slack Connect معرفی کرده که با هدف بهبود همکاری و همراهی کارمندان از راه دور توسعه می‌یابد.

در ادامه بخوانید:

در میان شرکت‌هایی که روی دورکاری و ابزارهای مرتبط با آن متمرکز شده‌اند، مایکروسافت توسعه و پیشرفت چشمگیری از خود نشان می‌دهد. این شرکت تلاش می‌کند در حوزه‌های گوناگون عملکردهای متنوع را در اپلیکیشنی واحد ارائه کند و از اصطلاح «هاب» برای این رویکرد استفاده می‌کند. از دیگر برنامه‌های جدی در کمپ ردموند برای افزایش همکاری توسعه‌دهندگان می‌توان به ایجاد امکان همکاری در توسعه‌ی پس‌زمینه و فیلتر برای تماس‌های ویدئویی اشاره کرد.

همه‌گیری ویروس کرونا را می‌توان یکی از نیروهای محرکه مهم در ماه‌های اخیر دانست که مایکروسافت را به توسعه‌ی تیمز ملزم کرد. سرویس تعامل‌های کاری ردموندی‌ها اکنون به رکورد ۷۵ میلیون کاربر فعال روزانه رسیده است. زوم، رقیب اصلی تیمز در تماس‌های ویدئویی، نیز رشد درخور‌توجهی تجربه کرد،‌ اما مشکلات متعدد درز اطلاعات و حریم خصوصی، آن را به رفع بحران مشغول کرده است. درنهایت، امروز به‌روشنی می‌دانیم مایکروسافت تمام تلاش خود را روی بهبود تیمز متمرکز می‌کند و قطعا درادامه‌ی سال ۲۰۲۰، عرضه‌ی قابلیت‌های بیشتر در سرویس تیمز را شاهد خواهیم بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر