سرویس Universal Print مایکروسافت به‌صورت آزمایشی آغازبه‌کار کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در ماه مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹) بود که مایکروسافت به‌صورت رسمی از یونیورسال پرینت (Microsoft Universal Print) پرده‌برداری کرد. یونیورسال پرینت زیرساخت چاپ مبتنی‌بر فضای ابری است که تجربه‌ی چاپ ساده، غنی و البته توأم با امنیت را به کاربران ارائه می‌دهد. سرویس ابری جدید مایکروسافت همچنین زمان صرف‌شده و تلاش‌های انجام‌شده توسط مؤسسه‌های حوزه‌ی IT را کاهش می‌دهد و برخی مزیت‌های دیگر برای آن‌ها به‌ارمغان می‌آورد. 

در همین راستا مایکروسافت به‌تازگی از آغاز به‌کار نسخه‌ی پیش‌نمایش Universal Print در دیتاسنترهای آمریکای شمالی، اروپا و آسیا-اقیانوسیه خبر داده است. ظاهرا این سرویس جدید قرار است ابتدا برای مشترکان E5 و A5 مایکروسافت ۳۶۵ در دسترس قرار گیرد و سپس برای مشترکان E3 و A3 مایکروسافت ۳۶۵ نیز منتشر می‌شود. مایکروسافت در ادامه قصد دارد سرویس موردبحث را در دسترس کسانی قرار دهد که صرفا دارای اشتراک E3 و A3 و E5 ویندوز ۱۰ هستند. در انتها شاهد آغازبه‌کار یونیورسال پرینت برای کاربران سرویس Microsoft 365 Business Premium و Microsoft 365 Firstline F3 خواهیم بود.

یونیورسال پرینت مایکروسافت نیاز به نصب درایورهای چاپگر را از بین می‌برد، زیرا با زیرساخت‌های ویندوز ادغام شده است. این سرویس به شما کمک می‌کند چاپگرهایی را که در داخل و خارج محل فعلی شما قرار دارند پیدا کنید. به‌لطف یونیورسال پرینت هنگام اتصال به اینترنت امکان چاپ در شبکه‌های اعتماد صفر (Zero Trust Network) ازطریق تکنیک ورود یکپارچه (Single Sign-on موسوم‌به SSO) فراهم می‌شود. این شبکه‌ها باید به‌تأیید رسمی اکتیو دایرکتوری آژور موسوم‌به Azure AD رسیده باشند. 

تصویر متحرک فضای داخلی سرویس یونیورسال پرینت / Universal Print

یونیورسال پرینت مزیت‌هایی نیز برای افراد حرفه‌ای حوزه‌ی IT دارد که موارد متنوعی را شامل می‌شود. اول از همه، این سرویس امکان اتصال مستقیم به فضای ابری را فراهم می‌کند و نیاز به مدیریت سرورهای چاپ یا نیاز به راهکارهای چاپ ترکیبی پیچیده را از بین می‌برد. یونیورسال پرینت نوعی پورتال متمرکزسازی‌شده است که قابلیت‌های مدیریتیِ سطح‌بالا ارائه می‌دهد. این سرویس گزارش کار هم دارد تا بهتر بتوانید روی همه‌چیز نظارت داشته باشید.

داده‌های مربوط‌به چاپ همچون دیگر داده‌هایی که مایکروسافت آفیس ذخیره می‌کند، ذخیره می‌شوند. نحوه‌ی ذخیره‌ی این داده‌ها مطابق‌با راهنمای جمع‌آوری داده‌ی مایکروسافت است که جزئیات آن به‌صورت عمومی در دسترس قرار دارد. به‌لطف یونیورسال پرینت، امکان استفاده از چاپگرهایی که کاربر درحال استفاده از آن‌‌ها با سرویس Microsoft Endpoint Manager است، وجود دارد.

مشتریان می‌توانند از اپلیکیشن ویژه‌ی یونیورسال پرینت برای متصل کردن چاپگرها به این سرویس استفاده کنند. فایل نصب اپلیکیشن موردبحث را می‌توانید با مراجعه به این لینک به‌صورت مستقیم دانلود کنید. شماری از تولیدکنندگان چاپگرهای چندمنظوره نظیر Konica Minolta و Brother و اچ‌پی از مدتی پیش کار روی چاپگرهای جدیدی را با پشتیبانی از یونیورسال پرینت آغاز کرده‌اند. برای کسب جزئیات بیشتر درمورد این سرویس می‌توانید به وب‌سایت مایکروسافت مراجعه کنید. 

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی درباره‌ی این خبر دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر