استون مارتین ونکوئیش 25 با تیونینگ R-Reforged رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ایان کالوم، طراح پیشین جگوار و شرکت تیونینگ خودرو R-Reforged مستقر در سوئیس، از نسخه‌ی تولیدی اولین پروژه مشترک خود با نام استون مارتین کالوم ونکوئیش ۲۵ رونمایی کردند. 

استون مارتین ونکوئیش 25 / Aston Martin Callum Vanquish 25 قرمز رنگ با چراغ جلو LED

مدل تولیدی تنها نه ماه پس از اعلام آغاز این پروژه رونمایی شده است و تولید خودروهای مشتریان در ماه سپتامبر (شهریور) آغاز می‌شود. در مقایسه با مدل مفهومی که سال گذشته نشان داده شد، کالوم ونکوئیش ۲۵ دارای کابین اصلاح شده، آپشن‌های بیشتر و شاسی تیون‌شده و پیشرانه ارتقایافته است.

در مقایسه با خودروی اصلی استون مارتین ونکوئیش که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ ساخته شده بود، نسخه‌ی کالوم ونکوئیش ۲۵ دارای بیش از ۳۵۰ تغییر مهندسی، مواد و طراحی است.

نمای جلو استون مارتین ونکوئیش 25 / Aston Martin Callum Vanquish 25 قرمز رنگ

در ابتدا تجربه رانندگی ازطریق استفاده از کمک‌فنرهای بیلشتاین برای چابکی و کنترل بیشتر بهبود یافته است. مهندسان R-Reforged همچنین بوش‌های جدید، میله‌های ضد غلتش سفت‌تر و لاستیک‌های مخصوص Pilot Sport Michelin را برای افزایش راحتی سرنشینان نسبت به اکثر خودروهای GT معاصر نصب کردند. این خودرو همچنین ۱۰ میلی‌متر پایین‌تر از قبل قرار می‌گیرد و از فاصله اضافی بین محوری ۶۰ میلی‌متر بهره می‌برد.

فرمان همچنین به لطف تعبیه لبه رینگ باریک‌تر، موقعیت صندلی پایین‌تر و ارتقای سیستم تعلیق، بهبود یافته است و احساس بهتر و بازخورد بیشتری ارائه می‌دهد. به‌طور کلی گفته می‌شود که Callum Vanquish ۲۵ خودروی GT تطبیق‌پذیر و همه‌کاره‌ای متناسب با استفاده‌ی روزمره است.

ایان کالوم همچنین تغییراتی ظریف در طراحی استون مارتین ونکوئیش ایجاد کرده است که از جمله می‌توان به سپر جلوی اصلاح‌شده‌ با جلوپنجره پایین‌تر و بزرگ‌تر به‌همراه ورودی‌های جانبی هوا اشاره کرد. سپر عقب نیز شبیه چراغ‌های جلو و عقب LED جدید، کاملا به‌روزرسانی شده است. مشتریان می‌توانند کالوم ونکوئیش ۲۵ را با تعداد نامحدودی رنگ بدنه، هشت تریم بیرونی و سه آپشن رینگ ۲۰ اینچی سفارشی انتخاب کنند.

نمای عقب خودرو استون مارتین ونکوئیش 25 / Aston Martin Callum Vanquish 25 قرمز رنگ

در ادامه بخوانید:

در داخل کابین، تریم چرمی گران‌قیمت و لوکسی توسط شرکت چرم Bridge of Weir ارائه شده، درحالی‌که ساعت جیبی جداشدنی Bremont روی داشبورد قرار می‌گیرد و هم‌اکنون شامل جزئیات کرومی تیره و صیقلی به‌همراه آپشن روکش گردویی به‌جای فیبر کربن است. این خودرو همچنین از مجموعه چمدان Mulberry بهره می‌برد که به گونه‌ای زیبا در قسمت عقب کابین جای می‌گیرد.

استون مارتین کالوم ونکوئیش ۲۵ از پیشرانه ۵/۹ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر با ۵۸۰ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد که قدرت آن ۶۰ اسب‌بخار بیشتر از نسخه اصلی ونکوئیش است. در این پیشرانه از سیستم ورودی کربنی سفارشی و منیفولد خروجی از جنس فولاد ضدزنگ با طول مساوی استفاده می‌شود. علاوه بر این، درپوش پیشرانه با تزئینات کربنی و چرمی آراسته شده است.

داشبورد و فرمان و کابین خودرو استون مارتین ونکوئیش 25 / Aston Martin Callum Vanquish 25

R-Reforged فقط ۲۵ نمونه از این GT سفارشی تولید می‌کند که اولین آن‌ها در ماه سپتامبر برای مشتریان در اروپا و آمریکای لاتین تولید می‌شود. تیونر سوئیسی قیمت این خودرو را بیش از ۷۰۱ هزار دلار (۵۵۰ هزار پوند) تخمین می‌زند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر