مدیاتک پردازنده Dimensity 720 با پشتیبانی از ۵G را معرفی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فلسفه بازاریابی مدیاتک به‌گونه‌ای است که برای پایین کشاندن قیمت پردازنده‌ها سعی می‌کند تا در هر زمانی محصولی را معرفی کند که نسبت به سایر رقبا از قیمت پایین‌تری برخوردار است. حالا ۱ ماه پس از آنکه کوالکام پردازنده اسنپدراگون ۶۹۰ را با پشتیبانی از ۵G معرفی کرد، مدیاتک از پردازنده ۵G خود برای گوشی‌های میان‌رده با نام Dimensity 720 رونمایی کرد که بازه قمیتی پایین‌تری نسبت به پردازنده‌های قبلی دارد.

این پردازنده دارای معماری ۷ نانومتری و متشکل از ۸ هسته می‌باشد. ۲ هسته پردازنده Cortex-A76 و ۶ هسته دیگر Cortex-A55 می‌باشند. پردازنده گرافیکی نیز از نوع Mali-G57 MC3 است. Dimensity 720 از استاندارد ذخیره‌سازی UFS 2.1 و رم LPDRR4X پشتیبانی می‌کند. با توجه به گسترش ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ۵G، پردازنده‌های میان رده از استاندارد ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند مدیاتک برای حل مشکل مصرف زیاد انرژی ۵G، از تکنولوژی ۵G UltraSave در این پردازنده استفاده کرده است.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این تراشه می‌توان به پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتز، صفحه نمایش +HDR10، بلوتوث ۵٫۱، APU پیشرفته برای یادگیری ماشین، دوربین ۶۴ مگاپیکسل یا دوربین دوگانه با سنسورهای ۲۰ و ۱۶ مگاپیکسل اشاره کرد. ضمن اینکه پشتیبانی از تصویربرداری با کیفیت ۴K نیز دیگر قابلیت این پردازنده می‌باشد. به گفته مدیاتک اولین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده Dimensity 720 طی ماه‌های آینده وارد بازار خواهد شد. با توجه به قیمت حدودی ۲۵۰ دلاری گوشی‌های مجهز به پردازنده Dimensity 820، انتظار داریم تا با عرضه پردازنده ۷۲۰ شاهد قیمت‌های پایین‌تری در بازار باشیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر