حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شرکت اپل آیفون مخصوصی برای هکرها تولید کرده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول

رسانه تک تایمز – شرکت اپل آیفون مخصوصی برای هکرها تولید کرده است که CRD نام دارد و محققان امنیتی می‌توانند با استفاده از این گوشی نقاط ضعف و قوت و آسیب پذیری‌های آیفون را بررسی کنند.

شرکت اپل سال‌ها مدعی بوده که ایمن‌ترین گوشی‌های دنیا را عرضه می‌کند، اما هکرها گاهی به این گوشی‌ها نفوذ کرده‌اند. حالا این شرکت رویکرد خود را تغییر داده و آیفون ویژه هکرها عرضه می‌کند.

آیفون تولیدی برای استفاده هکرها به اختصار CRD نام گرفته که مخفف وسیله تحقیقات امنیتی است. محققان امنیتی می‌توانند با استفاده از این گوشی نقاط ضعف و قوت و آسیب پذیری‌های آیفون را بررسی کنند و یافته‌های خود را در اختیار اپل قرار دهند.

البته آیفون‌های CRD در اختیار همه افراد قرار نمیگیرند و  تنها با تنظیمات کنترل شده در دسترس محققان امنیتی قرار می‌گیرند؛ زیرا این گوشی دسترسی‌های خاصی به نرم افزارها و سخت افزارهای اپل دارد که در آیفون‌های عادی ممکن نیست. از جمله این دسترسی‌ها می‌توان به دسترسی به پوسته روت گوشی و امکان اجرای برخی فرامین خاص اشاره کرد.

این گوشی‌ها برای استفاده عادی عرضه نشده‌اند و اگر محققان با استفاده از این گوشی‌ها، آسیب پذیری‌هایی را بیابند باید آن را به اپل یا یکی از شرکای تجاری تأیید شده این شرکت گزارش کنند. سپس اپل برای حل مشکل یادشده تلاش می‌کند و زمانی را نیز برای رفع نقص اعلام می‌کند. تا آن زمان محققان حق ندارند یافته‌های خود را در اختیار اشخاص ثالث قرار دهند.

دسترسی به این گوشی‌ها محدود خواهد بود و محققان از طریق ثبت نام در یک برنامه ویژه می‌توانند آن‌ها را دریافت کنند. اجرای این برنامه موجب توقف اجرای طرح اعطای جایزه به افراد شناسایی کننده ضعف‌های امنیتی آیفون نمی‌شود و در این برنامه حداکثر یک میلیون دلار به افرادی که حفره‌های امنیتی تولیدات اپل را شناسایی کنند، جایزه داده می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر