حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سری آیفون ۱۲ اپل احتمالا در تاریخ ۱۸ شهریور معرفی خواهد شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کاربری به نام iHacktu Pro در توئیتر فاش کرده است که اپل قصد دارد سری آیفون ۱۲ ۵G خود را در ماه سپتامبر معرفی کند. این منبع همچنین گفته است که اپل یک رویداد دوم نیز در تاریخ ۴ آبان (۲۵ اکتبر) برای رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی اپل گلس برگزار خواهد کرد.

اپل ممکن است دو رویداد در سه ماهه سوم امسال برگزار کند

به گفته منبع فوق، اپل در تاریخ ۱۸ شهریور (۸ سپتامبر) مدل‌های جدید آیفون خودش را معرفی خواهد کرد که شامل آیفون ۱۲ استاندارد ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۲ مکس ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی خواهند بود. براساس شایعات، هر چهار مدل از سیگنال‌های sub-6GHz 5G و mmWave 5G پشتیبانی خواهند کرد و مدل‌های پرو ممکن است از نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی بهره ببرند. هر چهار مدل آیفون ۱۲ همچنین مجهز به چیپست ۵ نانومتری A14 بایونیک اپل با ۱۵ میلیارد ترانزیستور خواهند بود. از طرفی، مدل‌های استاندارد آیفون ۱۲ از رم ۴ گیگابایتی در داخل خود استفاده خواهند کرد و مدل‌های پرو از رم ۶ گیگابایتی بهره خواهند برد. حافظه داخلی مدل‌های پرو نیز به جای ۶۴ گیگابایت از ۱۲۸ گیگابایت شروع خواهد شد.

ماژول دوربین آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس شامل دوربین واید و اولتراواید و یک سنسور عمقی LiDAR خواهد بود. این در حالی است که مدل‌های آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس یک دوربین دیگر از نوع تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابر نیز به این مجموعه اضافه خواهند کرد. سنسور عمقی LiDAR برای اولین بار روی مدل‌های آیپد پرو ۲۰۲۰ استفاده شد. این سنسور از سیستم مدت زمان پرواز برای محاسبه دقیق‌تر عمق برای کاربردهای واقعیت افزوده و عکس‌‌های پرتره استفاده می‌کند. از طرفی، اپل ممکن است ظرفیت باتری مدل‌های جدید را کاهش بدهد و به جای آن، برای بهبود عمر باتری، بیشتر روی فناوری کم‌مصرف ۵ نانومتری چیپست A14 بایونیک تکیه کند.

منبع مذکور همچنین گفته است که اپل در تاریخ ۱۸ شهریور از ساعت هوشمند اپل واچ سری ۶ هم رونمایی خواهد کرد. قابلیت جدیدی که به این سری اضافه خواهد شد یک اپلیکیشن ردیابی خواب است که خیلی‌ از مشتریان مدت‌هاست منتظر آن هستند. در این تاریخ احتمالا شاهد معرفی پد شارژ ایرپاور هم خواهیم بود. این پد شارژ بی‌سیم درواقع برای شارژ همزمان آیفون، اپل واچ و کیس شارژ بی‌سیم هدفون ایرپاد طراحی شده است.

البته در رویداد ۱۸ شهریور  ظاهرا یک آیپد ایر جدید نیز معرفی خواهد شد. براساس شایعات، این تبلت مجهز به نمایشگر ۱۰.۸ اینچی خواهد بود و از یک سیستم تشخیص چهره Face ID یا نسخه داخل نمایشگر Touch ID بهره خواهد برد. این تبلت همچنین با مجیک کیبورد اپل که شامل یک ترک‌پد می شود سازگار خواهد بود.

رویداد ۱۸ شهریور هم مثل کنفرانس WWDC اپل به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. از طرف دیگر، ما احتمالا در تاریخ ۲۷ اکتبر شاهد یک رویداد دیگر نیز خواهیم بود که ممکن است به‌صورت آنلاین یا حضوری برگزار گردد. در این رویداد احتمالا یک آیپد پرو جدید معرفی خواهد شد. مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر موسسه TF International اخیرا گفته بود که یک آیپد پرو جدید ۱۲.۹ اینچی با نمایشگری از نوع mini-LED در سه ماهه سوم امسال معرفی خواهد شد. این نوع نمایشگر دارای نورهای پس‌زمینه LED کوچکتری است و همان قابلیت‌های پنل‌های OLED را بدون احتمال سوختگی این نمایشگرها ارائه می‌کند.

اگر رویداد دوم به‌صورت حضوری برگزار گردد، اپل احتمالا از اولین نسخه هدست اپل گلس نیز رونمایی خواهد کرد. این هدست، یک عینک واقعیت ترکیبی (واقعیت افزوده /واقعیت مجازی) است و در سال‌های آینده با یک مدل واقعیت افزوده شبیه به گوگل گلس جایگزین خواهد شد. در صورتی که این رویداد به‌صورت آنلاین برگزار شود، اپل گلس احتمالا در تاریخ دیگری معرفی خواهد شد.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر