پی 30 و پی 30 پرو دربرابر گلکسی اس 10 پلاس، اکسپریا وان، نوکیا 9 و دیگر رقبا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هواوی پی ۳۰ و هواوی پی ۳۰ پرو رقبای قدرتمندی نظیر گلکسی اس ۱۰ پلاس، اکسپریا وان، نوکیا ۹ پیورویو و شیائومی می ۹ دارند. در این مطلب، گوشی‌های تازه‌وارد هواوی را با این گوشی‌ها مقایسه می‌کنیم.

هواوی از مدت‌ها پیش گفته بود قصد دارد پرچم‌داران جدیدش را ۲۵مارس (برابر با۶فروردین‌) در شهر پاریس رونمایی کند. پس از هفته‌ها انتظار، سرانجام کنفرانس هواوی برگزار شد؛ کنفرانسی که ازلحاظ نحوه‌ی اجرا جذابیت خاصی نداشت؛ اما به رونمایی دستگاهی مربوط می‌شد که با ویژگی‌هایی شاخص، توانایی رقابت با برترین‌های بازار را دارد و می‌تواند برای بزرگان خط‌ونشان بکشد.

هواوی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو هر دو گوشی‌های جذابی هستند و درواقع، زبان طراحی آن‌ها شکل بهبودیافته‌ی نسل پیش است و از ترندهای روز، همچون بریدگی نمایشگر بهره می‌گیرند. رنگ‌بندی‌ این گوشی‌ها جذابیت خاصی دارد و بی‌شک می‌تواند توجه شمار زیادی از کاربران را جلب کند. 

هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 pro

پرچم‌داران شیشه‌ای مجهز به نمایشگر باکیفیت OLED

هر دو گوشی جدید هواوی به بدنه‌ای از جنس شیشه با فریم فلزی و نمایشگری باکیفیت مجهز هستند. براساس جزئیات رسمی منتشرشده، در پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو به‌ترتیب از نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۴۷ اینچ OLED با وضوح ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل استفاده شده است. درضمن همان‌طورکه پیش‌بینی می‌شد، دو پرچم‌دار جدید هواوی با تراشه‌ی مشابه پرچم‌دار جدید سری میت، یعنی کرین ۹۸۰، معرفی شده‌اند. 

این دو گوشی برای موفقیت در بازار رقبای گردن‌کلفتی درمقابل خود می‌بینند. گلکسی اس ۱۰ پلاس یکی از گوشی‌های تازه معرفی‌شده‌ای است که برخلاف پی ۳۰، به‌جای بریدگی از روزنه‌ی نمایشگر استفاده می‌کند. جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ از نمایشگر ۶.۴ اینچ با وضوح ۳۰۴۰ × ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد و با باتری ۴,۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی‌اش می‌تواند با یک‌بار شارژ ساعت‌ها روشن بماند.

Huawei P30 Pro

پرچم‌داران تازه‌نفس هواوی قوانین عکاسی با گوشی را بازنویسی می‌کنند

اکسپریا وان دیگر رقیب تازه‌نفس پی ۳۰ پرو به‌شمار می‌آید. محصول جدید سونی دستگاهی است که ازنظر طراحی، از ترندهای روز پشتیبانی نمی‌کند و همین موضوع انتقادات فراوان کاربران را به‌همراه داشته است. بااین‌حال، هنوزهم قابلیت‌های شاخص زیادی دارد و می‌تواند دربرابر پی ۳۰ پرو حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

همچنین، نمی‌توان به‌راحتی از کنار وی ۵۰ تین‌کیو ال‌جی گذر کرد. گوشی جدید ال‌جی از نمایشگر AMOLED با اندازه‌ی ۶.۴ اینچ و سیستم‌عامل اندروید ۹ (پای) بهره می‌گیرد. تراشه‌‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ با پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۴۰ باعث شده پرچم‌دار جدید ال‌جی بتواند اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را به‌سادگی اجرا کند. 

Huawei P30 Pro

چینی‌ها وسواس زیادی روی طراحی پی ۳۰ به‌خرج داده‌اند

یکی از نکات مهم‌ مرتبط با گوشی‌های جدید هواوی و به‌طورکلی سری P، به دوربین‌ آن‌ها مربوط می‌شود. هواوی هنگام رونمایی گوشی‌های جدیدش ادعای جالب و درخورتأملی مطرح کرد: پی ۳۰ و به‌‌ویژه پی ۳۰ پرو می‌توانند قوانین دنیای عکاسی با گوشی‌های هوشمند را بازنویسی کنند. از همان زمان مشخص‌شدن تاریخ معرفی این گوشی‌ها، هواوی مانور زیادی روی دوربین آن‌ها داد. 

پی ۲۰ پرو زمان معرفی‌اش آن‌چنان دوربین قدرتمندی داشت که حتی اکنون و پس از گذشت مدتی طولانی، در صدر رده‌بندی مؤسسه‌ی DxOMark جا خوش کرده است. با این اوصاف، دیدن نحوه‌ی عملکرد دوربین پی ۳۰ پرو در آزمایش‌های دقیق این مؤسسه می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. 

هواوی پی ۳۰ به‌ دوربین سه‌گانه با حسگرهای ۸ و ۱۶ و ۴۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. افزون‌براین، هواوی پی ۳۰ پرو، مدل قدرتمندتر، از چهار دوربین اصلی بهره می‌گیرد و توانایی اعجاب‌انگیزی در ثبت تصاویر باکیفیت دارد.

در انتها، از شما دعوت می‌کنیم مقایسه‌ی عمیق بین هواوی پی ۳۰ و هواوی پی ۳۰ پرو با گوشی‌های وی ۵۰ تین‌کیو ال‌جی، نوکیا ۹ پیورویو، سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس، شیائومی می ۹، وان‌پلاس ۶ تی، گوگل پیکسل ۳ ایکس‌ال را مشاهده کنید. گفتنی است در این مقایسه، آیفون XS مکس را به‌دلایلی واضح از بین رقبا حذف کرده‌ایم. درضمن، می‌توانید برای مشاهده‌ی این جدولِ مقایسه‌ای با شکل و شمایلی جذاب‌تر، روی لینک مشکی‌رنگ موجود در انتهای آن کلیک کنید و مستقیما وارد بانک محصولات شوید.

اگر به مشاهده‌ی چنین مقایسه‌های عمیقی علاقه‌مند هستید، فراموش نکنید به بانک محصولات تک تایمز سر بزنید. در این بخش از وب‌سایت، امکان مقایسه‌ی کامل‌تر بین انواع محصولات و دیدن مشخصات فنی و قیمت آن‌ها برایتان فراهم شده است.

دیدگاه شما تک تایمزی‌ها درباره‌ی قیمت گوشی‌های هواوی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو و دیگر جزئيات مرتبط به آن چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.