حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آیا مک مجهز به سیستم Face ID اپل خواهد شد؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول

رسانه تک تایمز – بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های مختلف، اپل قصد دارد از Face ID (قابلیت تشخیص چهره) برای لپ‌تاپ‌های مک استفاده کند.

بر اساس اخبار منتشر شده شرکت TrueDepth که تولید کننده دوربین‌های تشخیص چهره برای سیستم Face ID اپل هستند در حال تولید دوربین‌هایی هستند که بتوان در مک از آن‌ها استفاده کرد.

نسخه بتا Big Sur که در دوربین‌های ساخت این شرکت استفاده شده است حاوی کدهایی است که از دوربین‌های PearCamera  پشتیبانی می‌کنند. استفاده از این کدها به زمان تولید و طراحی گوشی‌های سری X اپل برمی‌گردد.

در کدهای لو رفته اصطلاحاتی مثل FaceDetect که به معنای تشخیص چهره است و BioCapture که به معنای تصویربرداری بایومتریک هستند به چشم می‌خورد که اپل از آن‌ها برای سستم عامل iOS نیز استفاده می‌کند. بر اساس همین اخبار به نظر می‌رسد از این دوربین‌ها قرار است برای سیستم‌عامل مک استفاده شود.

هنوز مشخص نیست که آیا واقعاً اپل تصمیم دارد از دوربین‌های تشخیص چهره و این تکنولوژی در مک استفاده کند یا نه و باید تا صبر کرد. در حال حاضر به دلیل اینکه در مک از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌شود امکان استفاده از دوربین‌های True Depth وجود ندارد و برای استفاده از این دوبین‌ها باید از پردازنده‌های اپل در مک استفاده شود. مهندسی عصبی یکی از تکنیک‌هایی که باعث قدرتمند شدن سیستم Face Id در گوشی‌های آیفون شده است. از طرفی استفاده از سخت افزار A11 Bionic باعث شده است تا عملیاتی مثل Animoji و سایر عملیات یادگیری ماشینی در این تراشه‌های اپل انجام شود. هنوز پردازنده‌های اینتل مجهز به چنین تکنولوژی پیشرفته‌ای نیستند.

از طرفی اپل نیز اعلام کرده است که قرار است به زودی مک‌ها با پردازنده اپل به بازار عرضه شوند. این پردازنده‌ها قادر به انجام پردازش‌های مربوط به شبکه‌های عصبی هستند. شاید تا دو سال آینده شاهد استفاده از تکنولوژی Face ID در لپ‌تاپ‌های مک باشیم.

 


بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر