وب‌سایت و اپلیکیشن گارمین بر اثر حمله باج‌افزاری از دسترس خارج شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گارمین، شرکت مشهور دنیای GPS و ساعت‌ها و پوشیدنی‌های هوشمند، اخیرا با مشکلی جدی در وب‌سایت و اپلیکیشن‌های موبایلی روبه‌رو شد. ظاهرا یک قطعی سراسری در سرورهای این شرکت رخ داده که موجب قطع شدن دسترسی کاربران به سرویس‌ها شده است. قطعی سراسری حتی مراکز پیام گارمین را هم تحت تأثیر قرار داد. درنتیجه شرکت نتوانست به تماس‌ها، ایمیل‌ها و چت‌های آنلاین کاربران نیز پاسخ دهد.

ظاهرا شبکه داخلی شرکت رمزنگاری شده و گارمین مجبور به قطع کردن سرورها شده است

حساب رسمی گارمین در توییتر، در توضیح رخداد پیش‌آمده نوشت: «ما اکنون یک قطعی سراسری را تجربه می‌کنیم که Garmin Connect را تحت تأثیر قرار داده است. درنتیجه وب‌سایت و اپلیکیشن‌های Garmin Connect اکنون در دسترس نیستند. این قطعی همچنین روی تمامی مراکز تماس ما هم تأثیر داشت و اکنون امکان دریافت هیچ‌گونه تماس، ایمیل یا چت آنلاین را نداریم».

برخی منابع ادعا می‌کنند که قطعی در سرویس‌های گارمین به‌خاطر یک حمله‌ی باج‌افزاری صورت گرفت که شبکه‌ی داخلی شرکت را رمزنگاری کرده است. ظاهرا سیستم‌ها و سرورهای پروداکشن هم تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. گارمین برای جلوگیری از عواقب بعدی و کنترل شرایط، مجبور به قطع کردن سرویس‌ها شد. درنهایت این شرکت اعلام کرده که برای رفع مشکل تلاش می‌کند و درمورد دلیل وقوع قطعی نیز هیچ‌گونه اظهارنظری نکرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر