حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ایجاد لیست نمایش یا Playlist در یوتیوب

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول

رسانه تک تایمز – یکی از روش‌های در اختیار داشتن فهرستی از ویدیوهای مورد علاقه در شبکه اجتماعی یوتیوب ایجاد لیست نمایش یا همان فهرست Playlist است. با استفاده از این لیست شما می‌توانید ویدیوهای مورد علاقه‌تان را از کانال‌ها و گروه‌های مختلف در یوتیوب به صورت یکجا ذخیره کنید.

برای ایجاد playlist در شبکه اجتماعی یوتیوب ابتدا باید ویدیو مورد نظر خود را که می‌خواهید در صدر فهرست ویدیوهای مورد علاقه شما قرار گیرد انتخاب کنید.

برای استفاده از شبکه اجتماعی یوتیوب از طریق وب و ایجاد Playlist در آن ابتدا ویدیوی مورد نظر خود را باز کرده و آن را انتخاب کنید. زیر ویدیو گزینه‌های زیادی وجود دارد از جمله گزینه Save. برای افزودن ویدیو به Playlist این گزینه را انتخاب کنید.

شبکه اجتماعی یوتیوب

در منوی Save To می‌توانید هم گزینه watch Later و هم گزینه Create new playlist را انتخاب کنید. برای ایجاد playlist جدید روی گزینه Create new playlist  تک تایمز کنید.

Playlist

نام دلخواه خود را در قسمت Name تایپ کنید. نام انتخابی شما نباید بیشتر از 150 حرف باشد. باید تنظیمات مربوط به حریم شخصی را از این قسمت انتخاب کنید. می‌توانید با استفاده از گزینه Public استفاده از این Playlist را برای همه باز کنید. گزینه Unlisted باعث می‌شود که Playlist به صورت عمومی باشد اما در نتایج جستجو نمایش داده نشود. گزینه Private نیز دسترسی عمومی به Playlist را می‌بندد.

بعد از انتخاب یکی از گزینه‌های بالا روی گزینه Create تک تایمز کنید.

شبکه اجتماعی یوتیوب

بعد از انجام این کار ویدیو به فهرست Playlist ما اضافه می‌شود.

می‌توانید با استفاده از یک جستجوی ساده و تایپ نام انتخابی Playlist هر زمان که خواستید به این فهرست ایجاد شده دسترسی داشته باشید.

شبکه اجتماعی یوتیوب

ایجاد Plalist در شبکه اجتماعی یوتیوب در گوشی‌های اندرویدی و آیفون

برای استفاده از قابلیت ایجاد Playlist در شبکه اجتماعی یوتیوب روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون ابتدا اپلیکیشن یوتیوب را باز کنید. ویدیوی مورد نظر خود را باز کید و سپس روی دکمه Save که زیر ویدیو قرار دارد تک تایمز کنید.

شبکه اجتماعی یوتیوب

در حالت پیش‌فرض یوتیوب ویدیو را به جدیدترین Playlist ایجاد شده توسط شما اضافه می‌کند. اگر پیش از این Playlist ایجاد نکرده‌اید ویدیوی انتخابی به فهرستی با عنوان Watch Later اضافه می‌شود. هنگام اضافه شدن ویدیو به این فهرست در قسمت پایین صفحه هشدار برای شما نمایش داده می‌شود. روی گزینه Change تک تایمز کنید تا ویدیو را به فهرست جدیدی یا فهرست‌های دیگر مورد نظر خود اضافه کنید.

Playlist

در صفحه Save video to روی گزینه New Playlist تک تایمز کنید.

شبکه اجتماعی یوتیوب

در صفحه باز شده نام مورد نظر خود را برای Playlist ایجاد شده تایپ کنید، گزینه مناسب مربوط به حریم شخصی را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Create تک تایمز کنید.

Playlist

به محض این گزینه ویدیو به Playlist شما اضافه خواهد شد. این کار را می‌توانید با استفاده از گزینه‌های موجود در برگه Library می‌توانید چند ویدیو را به صورت هم‌زمان به Playlist خود اضافه کنید. برای این کار روی گزینه New Playlist تک تایمز کنید.

شبکه اجتماعی یوتیوب

انتخاب این گزینه باعث می‌شود تا فهرست جدیدترین ویدیوهایی که در یوتیوب مشاهده کرده‌اید برای شما نمایش داده شود. هر کدام از ویدیوهایی را که می‌خواهید به فهرست Playlist شما اضافه شود انتخاب کنید.

شبکه اجتماعی یوتیوب

در پایان روی گزینه Next تک تایمز کنید.

Playlist

صفحه مربوط به نام‌گذاری Playlist برای شما نمایش داده می‌شود. نام انتخابی خود را تایپ گنید و سپس روی گزینه Create تک تایمز کنید.

شبکه اجتماعی یوتیوب

دسترسی به Playlist ایجاد در طول تماشای فیلم و بعد از آن برای شما وجود دارد.

Playlistحذف و افزودن ویدیو از Playlist در یوتیوب

برای حذف و اضافه کردن ویدیو به فهرست Playlist مراحل زیر را طی کنید.

اگر به یوتیوب از طریق مرورگر وب دسترسی دارید زمانی که روی دکمه Save که در زیر ویدیو نمایش داده می‌شود تک تایمز می‌کنید فهرستی از Playlistهایی که ایجاد کرده‌اید برای شما نمایش داده می‌شود. برای افزودن ویدیو به هرکدام از این Playlistها روی آن تک تایمز کنید.

یوتیوب

برای بستن این پنجره روی علامت X که گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد تک تایمز کنید.

برای افزودن یا حذف کردن ویدیو از Playlist در گوشی‌های اندرویدی، آیفون یا آیپد روی گزینه Save که زیر ویدیو قرار دارد تک تایمز کنید. در این حالت فهرستی از Playlistهایی که ایجاد کرده‌اید برای شما نمایش داده می‌شود.

یوتیوب

از فهرست باز شده Playlist مورد نظر خود را که می‌خواهید ویدیو به آن اضافه شود انتخاب کنید.

اگر بخواهید ویدیو را از Playlist حذف کنید روی ویدیو در Playlist ایجاد شده تک تایمز کنید و آن را حذف کنید.

در پایان روی گزینه Done تک تایمز کنید.

Playlist

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر