بهترین هدست های گیمینگ 2020 ؛ بازی‌های ویدیویی لذت‌بخش‌تر می‌شوند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گیمرهای حرفه‌ای این موضوع را به‌خوبی درک می‌کنند که برای تجربه‌ی بهتر بازی‌های ویدئویی، داشتن تجهیزات مناسب دیگر از سطح اختیار خارج شده است و باتوجه‌به فناوری قدرتمند استفاده‌شده در بازی‌های ویدئویی نسل‌های جدید، به اجبار تبدیل شده‌اند. هدست‌های گیمینگ ازجمله تجهیزاتی هستند که می‌توانند تجربه‌ی بهتری از بازی‌های ویدئویی برایتان به‌همراه داشته باشند. انتخاب هدست مخصوص بازی که بتواند پاسخ‌گوی نیازهای گیمر باشد، کار چندان آسانی نیست و از فهرست صدها مدل هدست از پایین‌رده تا پرچم‌دار، باید گزینه‌ی مناسب را انتخاب کنیم.

برای انتخاب هدست مخصوص بازی مناسب، باید چند نکته‌ی خیلی مهم را در نظر بگیریک؛‌ نکاتی که همه کنار یکدیگر به‌سختی در هدستی پایین‌رده پیدا کنید. باتوجه‌به قیمت و کارایی که از هدست انتظار دارید، باید به محصولات دقت کنید. درادامه، توضیحاتی درباره‌ی ویژگی‌های مهم هدست گیمینگ می‌دهیم.


میکروفن باکیفیت و خوش‌ساخت

اولین خصیصه‌ای که باعث می‌شود هدست‌های گیمینگ با هدست‌های عادی تفاوت داشته باشند، میکروفن‌های قدرتمندی هستند که در آن‌ها به‌کار رفته‌اند. این میکروفن‌ها باید در مکان مناسبی بین هدست و لب‌ها قرار بگیرند که صدا را به‌خوبی پردازش کنند؛ البته باید در نظر گرفت که ارگونومی ساخت و طراحی این میکروفن‌ها نیز اهمیت دارد و نباید اذیت و آزاری حین استفاده از آن برای مخاطب ایجاد کنند. نکته‌ی آخر و بسیار مهم برای میکروفن هدست‌های گیمینگ،‌ توانایی کاهش نویزهای اطراف هستند که در خروجی نهایی صدا مشکلی به‌وجود نیاورند.

کیفیت بیس قوی

در هدست‌های مخصوص موسیقی، این ویژگی را خیلی کمتر پیدا می‌کنید؛ زیرا بیس قدرتمندی که مداوم در گوش شما پخش شود،‌ ضررهای خودش را در بلندمدت به‌دنبال خواهد داشت. در بازی‌های ویدئویی، بیس به‌دلیل صدای سه‌بعدی و مهندسی قدرتمند صدا کاملا متفاوت هستند. در بازی‌های شوتر و اکشن این موضوع به‌خوبی احساس می‌شود و فقط با داشتن هدستی که بتواند صدای بیس داخل بازی را به‌خوبی انتقال دهد، تجربه بهتری از این سبک بازی‌ها کسب خواهید کرد.

توجه به ارگونومی و ساختار

گیمرها زمانی‌که به تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی مشغول می‌شوند، تا مدت زیادی به گذشت زمان توجهی نمی‌کنند؛ به‌همین‌دلیل، باید به ساختار و ارگونومی هدست گیمینگ مدنظرشان‌ توجه کنند. اندازه‌ی سر و گوش رابطه‌ی مستقیمی با اندازه‌ی هدست و گوشی‌های تعبیه‌شده روی آن دارند و باید به این نکات دقت کنید. هدستی تهیه کنید که کاملا روی سر و گوش شما سوار شود و حتی لحظه‌ای حس نکنید به شما فشار می‌آورد. معمولا افرادی که گوش‌ و سرهای کوچکی دارند،‌ باید از هدست‌هایی با گوشی کوچک استفاده کنند و افرادی که گوش و سرهای بزرگ دارند، ‌باید از هدست‌هایی با گوشی بزرگ استفاده کنند. حتما توجه کنید جنس گوشی‌های روی هدست اهمیت زیادی در تجربه‌ی راحت‌تر شما دارند.

بهترین‌ هدفون‌های گیمینگ - Best Gaming Headphone

باسیم یا بی‌سیم؟

در جمله‌ای کوتاه، باید گفت این موضوع بر کیفیت کلی تجربه‌ی شما تأثیری نمی‌گذارد و باسیم یا بی‌سیم بودن هدست فقط به ترجیح و راحتی شما بستگی دارد. هرکدام از این دو هدست، مزایا و معایب خاص خود را دارد که با سلیقه‌ی خودتان می‌توانید گزینه‌ی نهایی را انتخاب کنید. هدست‌های باسیم معمولا سبک‌تر از هدست‌های بی‌سیم است و به شارژکردن نیازی ندارد و هر زمانی‌که بخواهید، می‌توانید از آن استفاده کنید. درمقابل، هدست‌های وایرلس سیم اضافه‌ی دست‌و‌پاگیر ندارند و خطر خراب‌شدن آن‌ها کمتر از هدست‌های باسیم است. همچنین، هدست‌های بی‌سیم قدرت حرکت بیشتری به شما می‌دهد و در هرجا می‌توانید از آن استفاده کنید؛ اما همیشه باید نگران تمام‌شدن شارژ آن باشید.

هدست باز یا بسته؟

باز یا بسته بودن هدست مانند باسیم یا بی‌سیم بودن یک هدست، به سلیقه شما بستگی دارد اما درکنار آن باید دقت کنید که گوش شما به کدام یک از این مدل‌ها راحت‌تر است. هدست‌های باز روی گوش‌ها سوار می‌شود و معمولا از ویژگی مانند نویز کنسلینگ بی‌بهره است اما خیلی‌ها احساس راحت‌تری با هدست‌های باز دارند.  هدست‌های بسته کاملا دور گوش‌ها را احاطه می‌کنند و اکثر این هدست‌ها قابلیت نویزکنسلینگ دارند و اگر دوست دارید که حین تجربه یک بازی، کاملا صدای محیط اطراف را به خود محدود کنید، هدست‌های بسته بهترین گزینه برای شما هستند؛ البته واضح است که هدست‌های بسته ممکن است بعد از چند ساعت استفاده، گوش و سر شما را گرم کنند و باعث ایجاد عرق بشوند.

سیستم صوتی

هدست‌ها به سیستم صوتی خاصی مجهز است و تقریبا خیلی از هدست‌‌هایی که امروز در بازار ایران وجود دارد، به سیستم صوتی استاندارد Dolby مجهز است. آن‌هایی که هدست‌های حرفه‌ای مخصوص بازی می‌خواهند، نباید فقط به سیستم صوتی دالبی بسنده کنند و بهتر است دیگر سیستم‌های صوتی را هم در نظر بگیرند. سیستم صوتی Surround Sound یکی از گزینه‌های برتر ممکن برای گیمرها است؛ چراکه با این سیستم صوتی می‌توانند تجربه‌ی بهتری از بازی‌های ویدئویی کسب کنند. در بخش سیستم صوتی، حتما به پاسخ فرکانسی هدست دقت کنید. هرچه پاسخ فرکانسی هدست بیشتر باشد، زیرصداهای بازی ویدئویی را به‌خوبی دریافت و خروجی می‌دهد.

قابلیت‌های دیگر

  • اگر از کارت صدا استفاده می‌کنید، به‌خاطر داشتید باشید هدست شما باید خروجی ۶/۳۵ میلی‌متری داشته باشد یا از آن پشتیبانی کند.
  • بعضی از گوشی‌ هدست‌ها قابلیت چرخش دارند که به ارگونومی بیشتر این محصولات کمک می‌کند. هدست‌های پرچم‌دار معمولا این ویژگی را دارد؛ اما اگر نگران خراب‌شدن بخش یا قطعه‌ای از هدست هستید، بهتر است هدست‌هایی تهیه کنید که بتوانید تمام اجزای آن را از هم جدا کنید.
  • هدست‌های مخصوص بازی طراحی متفاوت‌تری از هدست‌های دیگر دسته‌بندی‌ها هستند. به‌عنوان مثال، هدست‌های گیمینگ پرچم‌دار چراغ‌های ال ای دی RGB دارد.
  • اگر هدست‌ بی‌سیم برای استفاده در کنسول‌های بازی می‌خواهید، توجه کنید کنسول مدنظر حتما از این هدست پشتیبانی کند؛ چرا‌که حق ساخت هدست مخصوص این کنسول‌ها باید خریده شده باشد؛ به‌همین‌دلیل، خیلی از هدست‌های پایین‌رده و عادی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند.
  • بعضی از گوشی‌های هدست گیمینگ حفره‌های تنفسی دارد که هوا را در داخل گوشی جریان می‌دهد تا کاربر از گرما و تعریق در امان بماند.

هدست‌های گیمینگ پرچم‌دار

هدست‌های گیمینگ پرچم‌دار مخصوص کسانی است که به‌دنبال بهترین کیفیت هستند و برای پرداخت بهای هدست‌های قدرتمند مشکلی ندارند.

هدست بیرداینامیک Custom Game

در بین شرکت‌های که هدست‌های انقلابی تولید می‌کنند، همیشه هدستی از شرکت بیرداینامیک وجود دارد. برای نمونه، می‌توان به هدست DT770 اشاره کرد که از آن به‌عنوان هدست مرجع مانتیورینگ و استودیوهای موسیقی یاد می‌شود. هدست Custom Game هم یکی دیگر از هدست‌های انقلابی بیرداینامیک است که برای گیمرها شخصی‌سازی شده است. ازلحاظ ساختار و ارگونومی، این محصول در دسته‌ی هدست‌های بسته قرار می‌گیرد؛ اما نیازی نیست نگران گرم‌شدن گوش‌هایتان باشید. جنس چرم باکیفیت این هدست باعث می‌شود حین استفاده از آن دچار مشکل نشوید و برای ‌طولانی‌مدت بتوانید مشغول بازی ویدئویی شوید.

پاسخ فرکانسی این هدست از ۵ تا ۳۵ هزار هرتز است که تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای در خروجی جلوه‌های صوتی بازی‌های ویدئویی ارائه می‌دهد و هیچ زیرصدایی را در بازی از دست نخواهید داد. این هدست سیستم تقویت باس صدا دارد که تجربه‌ی بازی‌های اکشن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. کیفیت میکروفن تعبیه‌شده روی این هدست برای استفاده‌های مختلف مثل چت یا حتی استریم کردن بسیار مناسب و رضایت‌بخش است. پس اگر استریمری هستید که می‌خواهید از میکروفن این هدست برای ضبط ویدئو و آیتم استفاده کنید، این هدست می‌تواند مناسب کارایی شما باشد. ناگفته نماند همراه این هدست پورت اکسترنال ۶٫۳۵ میلی‌متری قرار دارد که اگر دوست داشتید، می‌توانید آن را به کارت صدا متصل کنید و با تنظیم Gain کیفیت صدای خروجی، صدای میکروفن را بسیار بیشتر از قبل کنید.

بهترین هدفون‌های گیمینگ - Bayerdynamic Custom Game

هدست ریزر Kraken X Ultralight

گیمرها به‌خوبی شرکت ریزر و محصولات عالی‌اش را می‌شناسند. این شرکت تولیدکننده تجهیزات گیمینگی است که همیشه در بین محصولات پرچم‌دار قرار می‌گیرد و هدست ‌‌Kraken X Ultralight نیز یکی از همین محصولات است. پاسخ فرکانسی این هدست از ۱۲ تا ۲۸ هزار هرتز است که شاید از هدست گیمینگ بیرداینامیک کمتر باشد؛ اما همچنان صدای قدرتمندی خروجی می‌دهد و زیرصداهای این هدست دست‌کمی از آن ندارد. میکروفن Kraken X UL ویژ‌گی اصلی این هدست محسوب می‌شود و با ارائه‌ی یکی از پردازنده‌های قدرتمند صدا در بین محصولات مشابه و رقیبانش، یکی از انتخاب‌های قطعی استریمرها و گیمرهای حرفه‌ای است. آمپدانس ۳۲ اهمی و حساسیت ۱۰۹ دسیبلی دلیل دیگری هستند که باید به قدرت و کیفیت صدای این هدست اطمینان کنید.

ریزر از سیستم صوتی در این هدست استفاده می‌کند که رنگ‌و‌لعاب جذابی به صدا می‌دهد و صدا را از حالت عادی‌اش خارج می‌کند. ساختار محصولات ریزر همیشه جذابیت خودش را داشته و این هدست هم یکی دیگر از این محصولات است که با تم سبز رنگ محبوب و مشهور ریزر، جذابیت خاصی به این محصول اضافه می‌کند. به‌لطف شخصی‌سازی موقعیت و اندازه‌ی این هدست روی سر، ارگونومی هدست کرکن اکس بسیار استاندارد است. این هدست از قابلیت کراس پلتفرم و از هر کنسول بازی یا کامپیوتر و لپ‌تاپی پشتیبانی می‌کند. جک ۳/۵ میلی‌متری موجود در این هدست از روکش طلا ساخته شده است تا خطر خراب‌شدن و آسیب‌دیدن آن بسیار کمتر شود؛ البته باید اشاره کرد این هدست از جک ۶٫۳۵ پشتیبانی نمی‌کند و برای استفاده در کارت‌های صدا، باید از پورت ۶٫۳۵ اکسترنال استفاده کنید.

بهترین هدفون‌های گیمینگ - Kraken X Ultralight


هدست‌های میان‌رده

در این بخش، دو ‌هدست‌ میان‌رده برای افرادی معرفی می‌کنیم که به‌دنبال هدست نه‌چندان گران‌قیمت و با کیفیت راضی‌کننده می‌گردند. 

هدست لاجیتک G433

هدست مخصوص بازی لاجیتک G433 که ساختار باز دارد و کاملا گوش‌ها را احاطه می‌کند و ظاهری بسیار جذاب دارد. جنس پارچه‌ای که روی این هدست تعبیه شده، درمقایسه‌با جنس چرمی که در اکثر هدست‌ها به‌کاررفته، بسیار بهتر و خوش‌حالت‌تر است و در استفاده‌های طولانی اذیت‌کننده نمی‌شود. لاجیتک هم درکنار ریزر، محصولات جانبی مخصوص بازی بسیار مناسبی تولید می‌کند که هدست‌های گیمینگ یکی از این محصولات است و مدل ‌‌G433 هم با کیفیت صدای خارق‌العاده‌ا‌ش، تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی را دوچندان می‌کند. این هدست از سیستم صوتی Surround استفاده می‌کند که یکی از سیستم‌های صوتی رایجی است که در هدست‌های گیمینگ استفاده می‌شود. دلیل ترجیح هدست‌های گیمینگ به سیستم صوتی ‌Surround به‌خاطر پخش دقیق و خوب زیرصداها است.

میکروفن این محصول از فناوری نویز کنسلینگ استفاده می‌کند که به‌لطف آن، دیگر لازم نیست نگران صداهای اضافه در چت صوتی یا استریم‌ها باشیم. موقعیت قرارگیری میکروفون کاملا شخصی‌سازی‌شدنی است که بتوانید راحت‌تر از این هدست استفاده کنید. این هدست لایسنس کنسول‌های بازی و کامپیوتر را دارد تا بدون تردید برای تجربه‌ی بهتر گیمینگ آن را تهیه کنید. قابلیت جذاب دیگر این هدست ساختار ماژولار آن است که می‌توانید هر بخشی از این هدست را به خواست خود تغییر دهید و درصورت خراب‌شدن جزئی از آن، بتوانید با قطعه‌ای دیگر تعویض کنید.

بهترین هدفون‌های گیمینگ - Logitech G433

هدست جی‌بی‌ال Tune 750BTNC

این هدست شاید ظاهر کلاسیکی داشته باشد و به هدست‌های گیمینگ نزدیک نباشد؛ اما کیفیتی که ارائه می‌دهد، آن را در دسته‌بندی هدست‌های مناسب گیمینگ قرار می‌دهد. این هدست در چند رنگ مختلف به بازار عرضه شده که سفید آن محبوب‌ترین است. هدست جی‌بی‌ال Tune 750BTNC با پشتیبانی از دو نوع اتصال باسیم و بی‌سیم (بلوتوثی)، این امکان را دراختیار کاربر قرار می‌دهد که در هر مکانی و موقعیتی بتواند از این هدست استفاده کند.

اگر استریمر هستید و می‌خواهید سیم مزاحمی سر راهتان نباشد، از قابلیت بی‌سیم و بلوتوث آن استفاده می‌کنید و اگر گیمری هستید که می‌خواهید طولانی‌مدت بدون ترس از اتمام باتری بازی کنید، می‌توانید از رابط سیمی استفاده کنید. البته نگران نباشید؛ چرا‌که باتری این هدست حداکثر ۱۵ ساعت شارژدهی می‌کند و برای استفاده‌های طولانی‌مدت هم مناسب است.

اگر ویژگی نویز کنسلینگ میکروفن را از کار بیندازید، طول عمر باتری این هدست به ۲۲ ساعت افزایش خواهد یافت. این هدست هم‌زمان از سیستم صوتی دالبی و سوراند استفاده می‌کند که نه‌تنها برای شنیدن موسیقی، بلکه برای تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی مناسب است. پاسخ فرکانسی ۲۸ هزار همراه‌با کیفیت صدای خارق‌العاده این هدست باعث می‌شود جلوه‌های صوتی بازی‌های ویدئویی را با خروجی بهتری دریافت کنید.

JBL Tune 75BTNC


هدست‌های پایین‌رده

‌در بخش پایانی، دو نمونه از هدست‌های پایین‌رده را معرفی می‌کنیم بیشتر مناسب کسانی است که بودجه‌ی محدودی برای خرید هدست گیمینگ در نظر گرفته‌اند.

هدست اونیکوما K5 Pro

اونیکوما برند چندان شناخته‌شده‌ای نیست؛ اما خط‌تولید هدست‌های گیمینگ این برند با قیمت ارزانش، کیفیت رضایت‌بخشی ارائه می‌دهد؛ کیفیتی که شاید در برندهای شناخته‌شده با چندبرابر قیمت فروخته می‌شود. ساختار این هدست باتوجه‌به پلاستیک سختی که در ساخت آن استفاده شده است، شاید کمی اذیت‌کننده باشد و بعد از استفاده‌ی طولانی‌مدت‌، کمی داغی و تعریق در سر و گوش ایجاد کند. ظاهر این هدست بسیار جذاب است و چراغ ال‌ای‌دی قرمز رنگی در آن به‌چشم می‌خورد که حین استفاده با وصل‌کردن کابل یو‌اس‌بی، می‌توانید آن را روشن کنید. این قابلیت برای استریمرهایی بسیار مناسب است که می‌خواهند پیش‌زمینه‌ی جذابی زمان استریم‌کردن برای مخاطب‌هایشان فراهم کنند.

پاسخ فرکانسی این هدست حداکثر ۲۰ هزار هرتز است که شاید مانند هدست‌های پرچم‌دار نتوانید زیرصداها و کیفیت چشمگیر خروجی جلوه‌های صوتی بازی‌‌های ویدئویی را دریافت کنید. باوجوداین، برای تجربه‌ی لذت‌بخش بازی‌های ویدئویی بهتر از هدست‌های موسیقی عادی است و استفاده از سیستم صوتی سوراند به این موضوع قوت بخشیده. آمپدانس این هدست ۲۲ اهم و حساسیت آن ۱۱۵ دسی‌بل است. این مشخصات باعث می‌شود آن صدای قدرتمندی که انتظارش را دارید، از هدست خارج نشود؛ اما باتوجه‌به قیمتش صدای راضی‌کننده‌ای دارد و برای تجربه‌ی بازی‌های اکشن نیز مناسب است. این هدست را می‌توانید برای استفاده از کنسول‌های مختلف هم استفاده کنید.

بهترین هدفون‌های گیمینگ - Onikuma K5 Pro

هدست بلوژیو Turbine Gaming

شاید نام برند بلوژیو را تا امروز نشنیده باشید؛ اما اگر هدست گیمینگ ارزان‌قیمتی نیاز دارید، مطمئن باشید هدست توربین گیمینگ می‌تواند جواب‌گوی نیازهای شما باشد. ظاهر این هدست با رنگ‌بندی متفاوت می‌تواند هر سلیقه‌ای را پوشش دهد. برای اتصال این هدست، می‌توانید از دو روش باسیم و بی‌سیم (بلوتوثی) استفاده کنید. این هدست با هربار شارژ حدود ۳۵ ساعت شارژدهی می‌کند که می‌توانید با خیال راحت و بدون ترس از اتمام باتری بازی‌های ویدئویی دلخواهتان را انجام دهید. اگر هم شارژ باتری هدست به‌اتمام رسید، به نگرانی نیازی نیست و می‌توانید از اتصال با‌سیم استفاده کنید. شعاع پشتیبانی بی‌سیم این هدست تا ۱۰ متر است.

برای اینکه تجربه‌ی شنیداری برای هر مخاطب شخصی‌سازی شود، سازندگان این هدست حالت‌های مختلف اکولایزر را در این محصول قرار داده‌اند تا طبق سلیقه‌ی خود بتوانید خروجی صدا را شخصی‌سازی کنید. این هدست از سیستم صوتی سوراند استفاده می‌کند که برای تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی و بازتاب جلوه‌های صوتی بازی بسیار مناسب و کم‌نقص است.

بهترین هدفون‌های گیمینگ - Bluedue Turbine Gaming


هدست‌های گیمینگ بسیار مناسبی وجود دارد که به‌مرور‌زمان به این فهرست اضافه خواهیم کرد؛ اما در فهرست حاضر، تعدادی از هدست‌های گیمینگ برتر موجود در ایران را براساس رده و قیمت قرار داده‌ایم. شما چه هدست دیگری توصیه می‌کنید که برای بازی و گیمینگ مناسب هستند؟

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر