حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شکایت فیس‌بوک از کمیسیون آنتی تراست اتحادیه اروپا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


فیس‌بوک با شکایت از کمیسیون آنتی تراست اتحادیه اروپا، آن را متهم می‌کند که برای تحقیقات در این شرکت خواهان بررسی حجم وسیعی از اطلاعات بی‌ربط هستند.

به گزارش تک تایمز از مهر، فیس‌بوک به دلیل درخواست اطلاعات بیش از حد ملزوم از سوی کمیسیون آنتی تراست (ضدانحصار) اتحادیه اروپا از این سازمان شکایت می‌کند. به گفته فیس‌بوک اطلاعات درخواستی این کمیسیون شامل جزییات اطلاعات شخصی برای تحقیق درباره وضعیت داده‌های شرکت و بازار آن است.

از سال گذشته میلادی فیس‌بوک به شدت تحت فشار و تحقیقات مقامات آنتی تراست اتحادیه اروپا است. یکی از این تحقیقات به مخزن اطلاعاتی مربوط است. تحقیقی دیگر که از سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شده درباره بازار آنلاین شرکت است و داده‌های بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فیس‌بوک در ۷۰ کشور را شامل می شود که کالاهایی را خرید و فروش می‌کنند.

این شرکت اعلام کرده ۳۱۵ هزار سند معادل ۱.۷ میلیون صفحه در اختیار کمیسیون آنتی تراست اتحادیه اروپا قرار داده است.

تیم لمب یکی از مقامات فیس‌بوک در بیانیه‌ای در این باره می‌نویسد: ماهیت عجیب درخواست‌های کمیسیون آنتی تراست اتحادیه اروپا بدان معنا است که ما باید اسنادی را در اختیار آن قرار دهیم که هیچ ارتباطی به ماهیت تحقیقات ندارد مانند اطلاعات شخصی کارمندان از جمله داده‌های پزشکی، اسناد مالی و اطلاعات خصوصی درباره اعضای خانواده کارمندان. ما معتقدیم چنین درخواستی باید از سوی دادگاه‌های اتحادیه اروپا بررسی شود.

 کمیسیون آنتی تراست اتحادیه اروپا اعلام کرده در دادگاه از خود دفاع خواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر