سونی a7S III / آلفا 7 اس مارک 3 معرفی شد با مشخصات و قیمت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

انتظارات سرانجام به‌پایان رسید و پس از ماه‌ها شایعه و گزارش تأییدنشده و تحلیل کارشناسان، سونی طبق وعده‌ی چند روز پیش خود، دوربین جدید Sony a7S III را معرفی کرد تا بیش‌ازپیش‌ با رقبایش در صنعت عکاسی رقابت کند. Sony a7S III دوربین فول‌فریم جدیدی است که بر حوزه‌ی فیلم‌برداری تمرکز کرده و به حسگری با وضوح ۱۲ مگاپیکسل مجهز شده است. دوربین سونی با کمک این حسگر می‌تواند ویدئوهای 4K را با نرخ حداکثر ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند. a7S III درمقایسه‌با نسل قبل بدنه‌ی بزرگ‌تری دارد و از درگاه هیبریدی کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. a7S III نسل سوم دوربین‌های بدون آینه‌ی فول‌فریم ویدئومحور سونی به‌حساب می‌آید و در آن، از منو کاملا جدیدی استفاده شده است.

دوربین سونی آلفا 7 اس مارک 3 به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی BSI CMOS مجهز است

سونی دوربین a7S III را در کنفرانسی کوتاه رونمایی کرد که بخش پرسش‌وپاسخ آن تا دقایقی پیش ادامه داشت. در نگاه اول نبود قابلیت فیلم‌برداری 8K در a7S III اتفاقی ناامیدکننده است؛ اما این دوربین همچنان ویژگی‌های مثبت بسیار زیادی دارد که باید یکایک آن‌ها را تحلیل کرد.

سونی تلاش کرده است قابلیت‌های متنوع و قدرت درخورتوجهی در بدنه‌ی a7S III قرار دهد تا کاربران را از دوربین‌های دیگر بی‌نیاز کند. دوربین جدید ژاپنی‌ها از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی BSI CMOS به‌عنوان قلب تپنده‌ی خود بهره می‌گیرد که سرعت خواندن بسیار سریعی دارد و گستره‌ی ایزو نیتیو آن بین ۸۰ تا ۱۰۲،۴۰۰ اعلام شده است؛ البته این گستره‌ی ایزو را به ۴۰ تا ۴۰۹،۶۰۰ می‌توان گسترش داد. سونی ادعا می‌کند دوربین جدیدش ازپسِ ثبت ۱۵ استاپ گستره‌ی داینامیکی برمی‌آید و حسگر دوربین جدیدش دوبرابر سریع‌تر از a7S II است. 

نمای جلو سونی a7S III / آلفا 7 اس مارک 3 بدون لنز

حسگر ۱۲ مگاپیکسلی دوربین a7S III درکنار پردازنده‌ی جدید BIONZ XR قرار می‌گیرد تا تجربه‌ی عکاسی بسیار لذت‌بخشی ارائه دهد. حسگر دوربین سونی در همکاری با پردازند‌ه‌ی BIONZ XR ویدئو 4K را حداکثر با نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط می‌کند. با دوربین جدید سونی می‌توان ویدئوهای 4K را با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه به‌صورت ۱۰ بیت ۴:۲:۲ ضبط کرد. جالب است بدانید در فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه، از Line Skipping و ترکیب پیکسل‌ها خبری نیست. همچنین، این دوربین می‌تواند ازطریق HDMI ویدئوهای ۱۶ بیت ProRes RAW را با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند.

دوربین Sony a7S III از سیستم فوکوس خودکار بهبودیافته بهره می‌برد

سونی سیستم فوکوس خودکار دوربین پرچم‌دار جدید خود را بازطراحی کرده است که طبق ادعای این شرکت، ۷۵۹ نقطه‌ی فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) ارائه می‌دهد و ۹۲ درصد از گستره‌ی حسگر را پوشش می‌دهند. سیستم فوکوس خودکار دوربین می‌تواند روی انسان و چشم و حیوان فوکوس کند. سونی می‌گوید در دوربین جدیدش فرایند بازتولید رنگ‌ها بهبودی محسوس به‌خود دیده است.

Sony a7S III از قابلیت عکس‌برداری متوالی با نرخ حداکثر ۱۰ فریم‌بر‌ثانیه پشتیبانی می‌کند. سونی می‌گوید دوربین جدید با کمک این قابلیت می‌تواند بیش از ۱،۰۰۰ عکس متوالی غیرفشرده‌شده‌ی RAW را با پایش کامل AF/AE ثبت کند. درزمینه‌ی طراحی ظاهری باید گفت دوربین سونی بدنه‌ی بزرگ‌تری از نسل قبل دارد تا بتواند گرمای ناشی از فعالیت قطعات را بهتر پراکنده کند و بدون مشکل به فعالیت خود ادامه دهد. نکته‌ی دیگر بهره‌مندی دوربین a7S III از سیستم لرزش‌گیر تصویر در داخل بدنه (IBIS) است. ژاپنی‌ها تغییرات جالبی در طراحی اعمال کرده‌اند تا a7S III حس بهتری به کاربر منتقل کند. طراحی دوربین جدید سونی بیشتر به a7R IV شبیه است و بین این دو دوربین نکات مشترکی نظیر کیفیت ساخت و سیستم لرزش‌گیر IBIS دیده می‌شود.

سه رخ اسلات کارت حافظه سونی a7S III / آلفا 7 اس مارک 3

طبق ادعای سونی، a7S III به پرنورترین منظره‌یاب الکترونیکی OLED در بین تمامی دوربین‌ها مجهز شده که وضوحی برابر با ۹٫۴۴ میلیون نقطه دارد. این منظره‌یاب که بزرگ‌نمایی ۰٫۹۱ برابری ارائه می‌دهد، پروضو‌ح‌ترین منظره‌یابی است که تاکنون دیده‌ایم. این دوربین از درگاه HDMI تمام‌اندازه و سوکت هدفون و میکروفون و صفحه‌نمایش LCD کاملا چرخان با توانایی چرخش به سمت بیرون نیز بهره می‌برد و از درگاه دوگانه‌ی هیبریدی برای کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. این یعنی درگاه‌های مذکور می‌توانند کارت‌های UHS-II SD یا کارت‌های کوچک‌تر و سریع‌تر CFExpress Type A را در خود جای دهند. 

a7S III نخستین دوربین مخصوص کاربران عادی در دنیا است که از فرمت CFExpress Type A پشتیبانی می‌کند و نخستین دوربین سری آلفای سونی است که صفحه‌نمایش LCD کاملا چرخان دارد. گفتنی است پس از مدت‌ها خوشبختانه می‌توان تقریبا تمامی کارها را با لمس‌کردن صفحه‌نمایش انجام داد. 

نیم رخ دوربین سونی a7S III / آلفا 7 اس مارک 3

مزیت‌های طراحی بهبودیافته‌ی a7S III صرفا به قابلیت‌های جدیدی خلاصه نمی‌شوند که این دوربین می‌تواند ارائه دهد. سونی در مراسم خود به یکی از برتری‌های دوربین جدید درمقایسه‌با محصولات کانن اشاره کرد و گفت بدنه‌ی a7S III به‌گونه‌ای طراحی شده که دوربین دچار مشکل داغی بیش‌ازحد نمی‌شود. در چند وقت اخیر، گزارش‌هایی درباره‌ی داغی زیاد کانن EOS R5 منتشر شده که نگرانی‌های زیادی بین کاربران ایجاد کرده است.

سونی در مراسم خود دقیق‌تر گفت: «مکانیسم جدید بدنه به‌منظور پراکنده‌سازی گرما و پشتیبانی از درگاه دوگانه برای فیلم‌برداری باعث می‌شود a7S III بتواند بیش از یک ساعت ویدئو 4K را با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه به‌صورت ۱۰ بیت ۴:۲:۲ ضبط کند.» مکانیسم بدنه به‌گونه‌ای است که نیاز به حضور فن در آن حس نمی‌شود. جدیدترین دوربین سونی از وای‌فای دوبانده و USB Power Delivery پشتیبانی می‌کند. همچنین پس از مدت‌ها، سونی منوی دوربین‌هایش را تغییر داده و در a7S III از رابط کاربری جدیدی بهره گرفته است. در تصویر زیر می‌توانید منوهای جدید را مشاهده باشید:

منوهای جدید دوربین سونی a7S III / آلفا 7 اس مارک 3

سونی در مراسم آنلاین امشب بارها دوربین جدید را تحسین و اعلام کرد به‌خاطر تولید این محصول به‌ خود می‌بالد. این شرکت ژاپنی در بخشی از مراسمش اعلام کرد: «دوربین آلفا 7S مارک ۳ نماینده‌ی برحق اشتیاق سونی برای رفع مشکلاتی است که مشتریانمان با آن‌ها مواجه هستند. همواره به بازخوردهای مشتریانمان گوش  می‌دهیم و می‌کوشیم نوآوری‌ را به آن‌ها ارائه دهیم؛ نوآوری‌هایی که از حد انتظارات مشتریانمان بسیار فراتر است. برای دستیابی به این هدف، هیچ مثال بهتری از این دوربین جدید وجود ندارد.»

سونی برای معرفی دوربین جدید خود ویدئویی رسمی منتشر کرده که درادامه می‌توانید مشاهده کنید. اگر می‌خواهید با محصول جدید سونی بهتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ویدئو نگاه نزدیک به سونی آلفا 7S مارک ۳ را تماشا کنید. همچنین، اگر به‌دنبال کسب اطلاعات بیشتر درزمینه‌ی مزیت‌‌های دوربین سونی برای فیلم‌سازان هستید، می‌توانید ویدئو جالبی را مشاهده کنید که سونی منتشر کرده است.

دوربین Sony a7S III از همین حالا برای پیش‌خرید دردسترس قرار گرفته است و برای تهیه‌اش باید ۳،۵۰۰ دلار بپردازید. ژاپنی‌ها قصد دارند دوربین جدید خود را سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور و مهر ۱۳۹۹) دردسترس مصرف‌کنندگان قرار دهند. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر