حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بهترین جایگزین‌های گلکسی S20 سامسونگ

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گلکسی S20 سامسونگ به عنوان یک پرچمدار دارای ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش خیره‌کننده ۶٫۲ اینچی و دوربینی با قدرت بزرگنمایی ۳۰ برابر است. این گوشی ضمن پشتیبانی از شبکه ۵G دارای باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با طول عمر ۱۲ ساعت وب‌گردی یا ۱۰٫۵ ساعت تماشای یوتیوب با یک بار شارژ کردن می‌باشد. با این حال، اگر به دنبال یک گزینه خوب به عنوان جایگزین این دستگاه هستید می‌توانید موارد معرفی شده در این فهرست را بررسی کنید.

در این مقاله به معرفی بهترین جایگزین‌های گوشی سامسونگ گلکسی S20 می‌پردازیم که می‌توانید به جای این گوشی، تهیه کنید. پس با ما همراه باشید.

آیفون ۱۱ اپل

عملکرد خوب، دوربین چندگانه، بلندگوهای با کیفیت و فیس آیدی (Face ID) سریع و قابل اطمینان آیفون ۱۱ را به جایگزینی مطمئن برای گلکسی S20 تبدیل می‌کند. ضمن اینکه آیفون ۱۱ نسبت به گلکسی S20 مقرون به صرفه‌تر بوده و از طرفی بسیاری از افراد سیستم عامل iOS را به اندروید ترجیح می‌دهند. آیفون ۱۱ از صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی Liquid Retina استفاده می‌کند که البته از نظر رنگ، کنتراست و وضوح به اندازه نمایشگر S20 چشمگیر نیست. با این حال، استفاده از پردازنده قدرتمند بیونیک و اختصاصی اپل یعنی A13 باعث شده تا تجربه استفاده از آیفون ۱۱ بسیار دلپذیر و عملکرد آن نیز کاملا روان باشد. در مورد دوربین نیز رنگ‌ها بسیار واقعی هستند و خبری از اغراق نیست. حالت عکاسی پرتره عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و از طرفی لنز فوق عریض دوربین نیز در مواقع نیاز بسیار خوب عمل می‌کند. عمر باتری نیز برای یک روز استفاده مناسب و کافی است.

گوگل پیکسل ۴ XL

با داشتن صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی با رنگ‌های عالی، باز کردن سریع گوشی با شناسایی چهره به جای استفاده از سنسور معمولی اثر انگشت، عملکرد مناسب و دوربین فوق‌العاده می‌توان گفت پیکسل ۴ XL یک جایگزین عالی برای گلکسی S20 خواهد بود. عملکرد دوربین و نرم‌افزار پیکسل ۴ XL بسیار خوب است و کیفیت تصاویر ثبت شده با آن کاربر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با وجود اینکه نبود لنز واید یک نکته منفی برای این گوشی به شمار می‌رود، اما عکاسی در شب، Super Res Zoom و عکاسی پرتره آن عملکرد خیلی خوبی دارند. باتری درستگاه ظرفیتی ۳۷۰۰ میلی آمپر بر ساعت دارد و با یک بار شارژ، می‌توان ۱۰ ساعت و ۴۶ دقیقه وبگردی یا ۷ ساعت و ۱۷ دقیقه ویدیو در یوتیوب مشاهده کرد.

وان‌ پلاس ۷T

این گوشی دارای نمایشگر آمولد ۶٫۵ اینچی است و مانند گلکسی S20 از نظر نمایش رنگ‌ها عملکرد خوبی دارد. وان‌ پلاس از سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش در این گوشی استفاده کرده که البته در بررسی‌ها عملکرد قابل دفاعی از خود نشان نداده است. عملکرد دوربین گوشی خوب است، اما چشمگیر نیست و رنگ‌ها کمی تیره به نظر می‌رسند و یک هاله صورتی رنگ در تصاویر ثبت شده وجود دارد. وان پلاس ۷T از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس بهره می‌برد که باعث شده است این گوشی عملکرد بسیار خوبی با توجه به قیمت خود داشته باشد. عمر باتری در هنگام مرور وب ۱۰ ساعت و هنگام پخش ویدیو ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه است.

ال جی G8X تینک

ال‌ جی برای این گوشی نمایشگر ۶٫۴ اینچی با پنل اولد را در نظر گرفته که تطبیق‌پذیری بالایی دارد. این گوشی از لوازم جانبی خاص مانند قاب Dual Screen پشتیبانی می‌کند که به کاربر امکان استفاده از یک نمایشگر اضافه را می‌دهد و برای کسانی که از دستگاه خود بیش از یک گوشی انتظار دارند، گزینه مناسبی است. عملکرد دوربین گوشی قابل قبول است، ولی در برخی شرایط غلظت رنگ‌ها کمی غیر طبیعی است. دوربین این گوشی برخلاف سایر گوشی‌ های معرفی شده عملکرد خوبی هنگام عکاسی در شب ندارد. یکی از نکات مثبت G8X تینک اسپیکرهای دوگانه و با کیفیت آن است. صدای آنها کاملا متعادل و بلند است، ولی می‌توان گفت در این زمینه آیفون ۱۱ کمی عملکرد بهتری دارد. برخلاف دیگر گوشی‌ های معرفی شده این دستگاه از جک هدفون نیز پشتیبانی می‌کند. عملکرد گوشی با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و ۶ گیگابایت رم بسیار مناسب است و باتری دستگاه نیز با یک استفاده معمولی ۱۳ ساعت و ۱۳ دقیقه عمر می‌کند.

در ادامه مطلب گوشی‌هایی را بررسی می‌کنیم که به دلیل داشتن صفحه نمایش بزرگ می‌توانند به عنوان جانشین گلکسی S20 پلاس نیز در نظر گرفته شوند. گلکسی S20 پلاس دارای صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است و گزینه‌های زیر می‌توانند با این گوشی رقابت کنند.

وان‌ پلاس ۷T پرو

نمایشگر این گوشی از نظر اندازه با گلکسی S20 پلاس برابری می‌کند و تفاوت آنها در بدون حاشیه بودن و نداشتن حفره پانچ ۷T پرو است. وان‌ پلاس در این گوشی از دوربین سلفی متحرک استفاده کرده است. ضمن اینکه عملکرد سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایشگر و سیستم تشخیص چهره بسیار خوب است و از طرفی عملکرد خود گوشی نیز با وجود انجام کارهای سنگین بدون مشکل و لگ بوده است. علاوه بر دوربین نامتعارف سلفی، این گوشی دارای دوربین تله با قدرت زوم ۳ برابر و سنسور دوربین فوق عریض نیز هست. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط گوشی چشمگیر است و رنگ‌ها و وضوح تصاویر کاملا قابل قبول هستند. باتری گوشی نیز با یک بار شارژ شدن تا ۱۰ ساعت امکان وب‌گردی را برای کاربر فراهم می‌کند.

آیفون ۱۱ پرو اپل

اگرچه این گوشی دارای قیمت بیشتر و نمایشگر کوچکتر ۵٫۸ اینچی است، اما به عنوان یک پرچمدار کاملا موفق می‌توانید روی آن حساب کنید. علاوه بر اینکه با استفاده از این گوشی iOS را جایگزین اندروید می‌کنید، می‌توانید از قابلیت‌های بهبود یافته فیس آیدی و همچنین دوربین سه‌گانه و دوربین سلفی آن نیز نهایت استفاده را ببرید. ضمن اینکه کیفیت ضبط تصاویر این گوشی نیز بسیار خوب است. نکته دیگر صدای فضایی Surround Sound آیفون ۱۱ پرو است که تجربه متفاوتی را هنگام گوشی دادن به موسیقی برای کاربران فراهم می‌کند. برخلاف گلکسی این گوشی توانایی فراهم کردن صدای عمیق و بیس مناسب را نیز دارد. از نظر عملکرد نیز پردازنده آیفون ۱۱ توانست در سال ۲۰۱۹ سریع‌ترین عملکرد را داشته باشد و نسبت به اسنپدراگون ۸۵۵ با اختلاف معناداری فاصله ایجاد کند. باتری آیفون ۱۱ پرو از باتری آیفون ۱۱ ضعیف‌تر است، اما باز هم عملکرد خیلی خوبی دارد و با یک بار شارژ حدود ۱۱ ساعت بازدهی خواهد داشت.

گوشی‌ هایی که در زیر بررسی می‌شوند این قابلیت را دارند تا به عنوان جانشین گلکسی S20 الترا در نظر گرفته شوند. S20 الترا دارای دوربین فوق‌العاده ۱۰۸ مگاپیکسلی، قابلیت اسپیس زوم ۱۰۰ برابری، نمایشگر بزرگ ۶٫۹ اینچی و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت است.

آیفون ۱۱ پرو مکس اپل

آیفون ۱۱ پرو مکس اپل زیبا دارای نمایشگر ۶٫۵ اینچی و دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی است. اگرچه از نظر تعداد مگاپیکسل اختلاف فاحشی با S20 الترا دارد، اما کیفیت تصاویر آن فوق‌العاده است و ضبط ویدیو آن یکی از بهترین کیفیت‌ها در بین گوشی‌ های هوشمند را دارد. پردازنده آن عملکرد قابل قبولی دارد و باتری نیز با استفاده روزمره برای ۲ روز نیازی به شارژ نخواهد داشت. البته در بررسی‌های ما باتری توانست به مدت ۱۲ ساعت و ۲۵ دقیقه به صورت مداوم بازدهی داشته باشد.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس سامسونگ

اگر به دنبال یک پرچمدار با تمام ویژگی‌های قابل تصور هستید، گلکسی نوت ۱۰ پلاس یک جایگزین مناسب برای گلکسی S20 الترا خواهد بود. وجود قلم استایلس S Pen این گوشی را نسبت به سایر گوشی‌ ها متمایز کرده است. نمایشگر ۶٫۸ اینچی آمولد، سنسور اثر انگشت داخل صفحه نمایش و سیستم شناسایی تشخیص چهره از دیگر قابلیت‌های این گوشی است. تصاویر ثبت شده توسط دوربین نوت ۱۰ پلاس نیز از نظر اشباع رنگ و وضوح کیفیت مناسبی دارند. باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی گوشی نیز با استفاده مداوم می‌تواند ۸ ساعت و ۲۱ دقیقه بازدهی داشته باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر