ساخت چیپ‌ست‌های اکسیونز توسط سامسونگ برای کامپیوترهای ویندوزی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت اپل اخیراً تصمیم گرفته است که یک تییر و تحول بنیادین در کامپیوترهای مک خود به وجود بیاورد. این تصمیم اپل باعث شده است که سایر شرکت‌های فعال در حوزه کامپیوتر هم به فکر تغییر و تحول بیفتند. بر اساس گزارشی که از سام‌موبایل منتشر شد شرکت سامسونگ نخستین شرکتی است که فرصت را مناسب دیده و می‌‎خواهد در نوع خودش دست به حرکتی مشابه بزند.

 

 

به گزارش تک تایمز و به نقل از اوبرگیزمو، اطلاعاتی که توسط سام‌موبایل منتشر شده است نشان می‌دهد که شرکت سامسونگ ظاهراً قصد دارد تولید تراشه‌های اکسیونز را آغاز کند. این تراشه‌ها مخصوص کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز طراحی خواهد شد. اگر این گزارش واقعیت داشته باشد، می‌تواند فوق‌العاده جذاب باشد. البته نمی‌توان به طور قطعی در مورد موفقیت این پروژه اظهار نظر کرد.

 

البته سامسونگ به خاطر چیپست‌های اکسیونز از سوی کاربران مورد انتقاد قرار گرفته است. برخی از کاربران بر این باور هستند که تراشه‌های اکسیونز از نظر قدرت، عملکرد و کارایی در مقایسه با تراشه‌های کوالکام حرفی برای گفتن ندارد. به همین خاطر است که اگر سامسونگ بخواهد مشتریان را برای خرید یک کامپیوتر ویندوزی مبتنی بر تراشه‌های اکسیونز متقاعد کند، باید تلاش زیادی برای اثبات عملکرد این چیپست‌ها انجام دهد.

 

از سوی دیگر متقاعد کردن توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویس‌ها برای طراحی و توسعه برنامه‌های مبتنی بر اکسیونز کار مشکلی نیست. شرکت اپل تلاش می‌کند کامپیوترهای مک را بر مبنای تراشه‌های اِی.آر.ام توسعه دهد و به این نتیجه رسیده است که توسعه‌دهندگان به این راحتی برای طراحی برنامه‌های مختلف متقاعد نمی‌شوند.

 

تراشه‌های اکسیونز پیش از این از سوی شرکت سامسونگ برای خودروهای خودران هم مورد استفاده قرار گرفته است. اکنون احتمال استفاده از این تراشه‌ها برای کامیپوترهای ویندوزی وجود دارد. البته این خبر هنوز در حد شایعه است و قطعیتی ندارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر