حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

از آب نمای دبی تا آکواریوم دبی جاذبه های گردشگری دبی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

—————- رپرتاژ آگهی —————–

دبی که یکی از شهر های امارات متحده ی عربی می باشد، به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری گرمسیری در بین گردشگران سراسر دنیا شناخته شده است و علاوه بر این به دلیل نزدیکی به ایران، معمولا به عنوان محلی برای گذراندن تعطیلات در فصول سرد سال مورد استقبال ایرانیان نیز واقع شده است. این شهر امروزه با وجود ساختمان‌ های مرتفع، معماری مدرن و مراکز خرید مجلل، به یکی مقاصد لوکس سفر و بندری برای تجارت و گردشگری تبدیل شده است. بسیاری از افراد، برای انجام معاملات بزرگ تجاری، سرگرمی و یا استفاده از امکانات رفاهی طبیعی مانند سواحل زیبا ی این شهر، از سراسر دنیا به اینجا سفر می‌کنند. با ما همراه باشید تا در این نوشته جاهای دیدنی دبی را به شما معرفی کنیم، شاید بعد از مطالعه ‌ی این مقاله، دبی یکی از گزینه ‌های شما برای سفر باشد.

آب نمای دبی

فواره دبی که از بین تمامی جاذبه های گردشگری تور دبی لحظه آخری  به عنوان یکی از معروف ‌ترین دیدنی های دبی به حساب می آید، یکی از بزرگ‌ ترین آب ‌نمای موزیکال دنیا نیز می باشد که در دریاچه برج خلیفه احداث شده است. این آب‌ نما با 275 متر طول، می تواند آب  را به اندازه یک ساختمان ۵۰ طبقه به بالا پرتاب ‌کند. علاوه بر این، چندین پروژکتور با رنگ‌ های متفاوت و هزاران نورافکن برای طراحی این آب ‌نما استفاده شده است که منظره ی آن در شب بسیار خیره کننده خواهد بود. همچنین جالب است بدانید که این آب‌ نما از ۲۰ مایل دورتر نیز قابل مشاهده است.

آکواریوم دبی

به گزارش سفر باتو ، از دیگر مکان های دیدنی و معروف دبی می توان به آکواریوم‌ دبی اشاره کرد. این آکواریم که در بزرگراه شیخ زاید و داخل دبی ‌مال واقع شده است با ۱۴۰ گونه ی دریایی به ‌صورت معلق در طبقه ‌ی همکف بازار دبی واقع شده است. هرچند این منظره را می ‌توانید بدون پرداخت هزینه و تنها با وارد شدن به مرکز خرید دبی تماشا کنید، با این حال اگر از ورودی باغ وحش زیر آب وارد شوید می ‌توانید در داخل تونل‌ های این آکواریوم قدم بزنید و از منظره ی دنیای زیر آب لذت ببرید.

ویژگی‌ های تفریحی مختلفی که این آکواریوم ارائه می دهد شامل غواصی در آکواریوم، قایق ‌های شیشه‌ای و قفس‌ های شیشه‌ای محافظت‌ شده می باشد که شما می‌توانید با آنها داخل آب شوید و اینگونه نگاه دقیق ‌تری به زندگی زیر دریا بیاندازید. در این میان این امکانات تفریحی متنوع، قایق‌های کف شیشه‌ای از دیگر امکانات برای بازدیدکنندگان محبوب تر هستند.

خانه ی اپرای دبی

اپرای دبی که یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری در امارات متحده و از جاهای دیدنی دبی است، در مرکز شهر واقع شده است. ساختمان این مجموعه به شکل یک کشتی طراحی شده و داخل آن دارای بخش‌های مختلفی نظیر سالن تئاتری با ظرفیت دو هزار نفر، سالن کنسرت‌های آکوستیک و امکانات صوتی بسیار پیشرفته و با کیفیت می باشد. در این مجموعه رویدادهای فرهنگی متنوعی همچون اپرا، تئاتر، کنسرت، نمایش‌های موزیکال، نمایش‌های مد، نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری و همایش‌ها و کنفرانس‌هایی در سطح بین‌المللی برگزار می‌شوند. بازدید از این مکان را به همه ی کسانی که به فرهنگ و هنر علاقه دارند پیشنهاد می کنیم. علاوه بر اینها خانه ی اپرا دبی برای کودکان هم تفریحات و سرگرمی هایی تدارک دیده است. شما می توانید به همراه خانواده و فرزندان خود برای صرف غذا به پشت بام این مجموعه بروید و در فضایی رویایی با چشم‌اندازی زیبا از برج خلیفه و فواره‌ دبی، یک وعده‌ غذایی خوشمزه را نوش جان کنید. اپرای دبی پس از افتتاح در سال ۲۰۱۶  جایزه‌ی بهترین طراحی را در همان سال دریافت کرد. معماری شاهکار و خیره ‌کننده‌ ی این مجموعه به خودی خود می‌ تواند یک جاذبه ی دیدنی باشد که ارزش دیدن دارد، در واقع همین معماری بی ‌نظیر است که اینجا را در درجه ی اول به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی تبدیل کرده است.

مرکز خرید امارات

مرکز خرید امارات از مشهورترین مراکز خرید دبی که در خیابان شیخ زاید واقع شده است. در این مرکز خرید یک پیست اسکی مصنوعی بزرگ و مجهز وجود دارد که دارای زمین شیب‌دار و حتی تله‌کابین نیز می باشد. این پیست اسکی همیشه در دمای منفی ۴ درجه ‌ی سانتیگراد نگهداری می ‌شود و یکی از جاذبه های گردشگری دبی محسوب می شود. علاوه بر این پیست اسکی، در این مرکز خرید، مجتمع سینمایی و مراکز تفریحی مجهز به امکانات و سرگرمی های مختلف برای بزرگسالان و کودکان نیز وجود دارد. همچنین رستوران هایی با انواع غذاهای بین‌المللی در این رستوران وجود دارد که شما می‌توانید پس از خرید و تفریح به اینجا بیایید و از صرف غذاهای متنوع آن لذت ببرید.

منطقه هنری السرکل

این منطقه که در حال تبدیل شدن به قطب هنری دبی می باشد در اصل منطقه ای صنعتی و قدیمی به نام القوز است که در خیابان السرکلِ دبی واقع شده است. در حال ‌حاضر این منطقه مرکز برگزاری مهم‌ ترین گالری‌های هنری دبی، همچون گالری هنر سبز، گالری خط سوم و گالری ایام می باشد و جدا از آن بسیاری از گالری‌ دارهای نوپای این شهر هم در حال نقل مکان به این منطقه هستند.

معمولا برنامه‌ هایی که دراین مجموعه‌ ی هنری به نمایش گذاشته می شود هم به هنرمندان بزرگ و بنام و هم به استعداد‌ های جدید خاورمیانه اختصاص دارد. در این منطقه بوتیک‌های فشن و زیورآلات هم روی بورس هستند. رستوران‌های پاپ آپ، پاتوق‌های طراحان مد و سایر مکان‌های جذاب دیگر، این منطقه را از مکان‌های عادی متمایز کرده است که باعث شده است تا محبوب گردشگران سراسر دنیا واقع شود.

 

 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر