حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تست کامل باتری گوشی موتورولا اج

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

موتورولا اج گوشی هوشمندی با طراحی جسورانه است که صفحه نمایش آن مانند آبشار در لبه‌های دستگاه سرریز می‌شود (همانند نام آن)، اما این دستگاههمچنین از نظر رتبه‌بندی به عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین هندست‌های ۵G نیز شناخته می‌شود و نخستین تلفن قدرت گرفته با تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ کوالکام است که قرار است آن را از نظر دوام باتری تست کنیم. این گوشی از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی و یک صفحه نمایش که به صورت پیش‌فرض از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند، بهره می‌برد تا تجربه‌ای روان‌تر را عرضه کند. اما چگونه این کار را از نظر عمر شارژدهی باتری انجام می‌دهد؟

ما در این مقاله قصد داریم باتری گوشی موتورولا اج (Motorola Edge) را از سه نظر بررسی کنیم. البته می‌توانید نقد و بررسی این گوشی را نیز از این نشانی مطالعه کنید تا دید بهتری نسبت به این گوشی و کارایی باتری آن داشته باشید.

تست باتری در زمینه وب‌گردی

در ابتدا آزمایش باتری را با مرور صفحات وب یا وب‌گردی شروع می‌کنیم. این سبک‌ترین آزمایش ما است و نشان می‌دهد که کاربران باید در زمینه مرور صفحات وب و استفاده از رسانه‌های اجتماعی چه انتظاری از باتری این گوشی داشته باشند.

موتورولا اج به طور پیش‌فرض روی یک نرخ تازه‌سازی خودکار قرار دارد، به این معنی که در بعضی از جاها مانند استفاده از مرورگر، از سرعت تازه‌سازی سریع‌تر ۹۰ هرتز استفاده می‌کند، بنابراین این آزمایش اساساً با سرعت ۹۰ هرتز انجام می‌شود. و نتایج، حتی اگر رکورد‌شکن نباشد، باز هم بسیار مناسب است.

با در نظر گرفتن ۱۱ ساعت و ۹ دقیقه، عمر باتری موتورولا اج با وان‌ پلاس ۸ برابر است که دستگاه دیگری در رده قیمتی مشابه با آن است ولی به تراشه قدرتمندتر اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز است.

در این آزمایش، موتورولا اج همچنین گوگل پیکسل ۴ XL را با یک ساعت زمان، در هم می‌کوبد و همچنین این گوشی قدری بالاتر از وان پلاس ۸ پرو قرار می‌گیرد اما با گلکسی S20 الترا سامسونگ یا آیفون ۱۱ پرو مکس اپل در نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، نمی‌تواند تا انتها دوام بیاورد و رقابت نماید.

تست باتری در زمینه پخش ویدئوهای یوتیوب

آزمایش بعدی باتری ما درباره‌ی پخش ویدئو از یوتیوب است تا ببینیم با استریم ویدئو، باتری در چه مدت زمانی خالی می‌شود. ما شاهد غافلگیری جالبی هستیم: موتورولا اج از نظر باتری در پخش ویدیو از یوتیوب در بهترین شرایط قرار دارد، به نمرات نگاهی بیندازید:

موتورولا اج با نتیجه‌ی ۱۰ ساعت و ۲۹ دقیقه‌ای، به اندازه آخرین مدل‌های گوشی‌ های سامسونگ دوام آورده است که معمولاً در جایگاه بالای این آزمایش قرار می‌گیرند. این گوشی در این آزمایش با سری S20 برابر است و حتی S20 پلاس را نیز پشت سر می‌گذارد. موتورولا اج به طور قابل توجهی بیشتر از گوشی‌ های وان‌ پلاس و تلفن‌های آیفون دوام می‌آورد. کار موتورولا واقعاً عالی است!

تست باتری در زمینه اجرای بازی های سه بعدی

در نهایت، نوبت به تست باتری در زمینه اجرای بازی های سه بعدی می‌رسد که گرافیک را وارد کار می‌کند و دیدگاه متفاوتی از باتری ارائه می‌دهد، این یک تست مختص گیمرها است.

در این آزمایش، موتورولا اج دقیقاً به شکلی شایسته‌ عمل کرد، اما تقریباً به اندازه دیگر گوشی‌ها دوام نداشت.

به عنوان مثال، سری وان‌ پلاس ۸ که به تراشه‌های اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز هستند، در صدر جدول رده‌بندی‌ قرار دارند و دارای عمر باتری بیش از ۱۰ ساعت هستند، در حالیکه موتورولا اج دارای عمر باتری ۷ ساعت و ۳۶ دقیقه است. این مورد تقریباً با آخرین سری آیفون ۱۱ نیز برابر و همتراز است و البته، اگرچه این نمره چندان بدی نیست، اما یک نمره عالی هم نیست.

نتیجه‌گیری

در پایان می‌توانیم بگوییم که عمر شارژدهی باتری موتورولا اج کاملا خوب است. این گوشی در تست‌های استفاده‌ی سبک ما عملکردی بالاتر از حد متوسط ارائه داد (بررسی‌ها را مشاهده کنید)، در آزمایش استفاده از ویدیوهای آنلاین یوتیوب در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفت و اما در تست انجام باز ی‌های سه بعدی عالی نبود ولی به طور شایسته‌ای از پس آن‌ها بر آمد.

همه‌ی این نمودارهای گرافیکی رنگارنگ یک تصویر خوب از عملکرد تراشه جدید اسنپدراگون ۷۶۵ و همچنین عمر شارژدهی باتری آن را به نمایش می‌گذارد و همچنین به نظر می‌رسد این تراشه عملکرد خوبی را با مدیریت برق انجام می‌دهد و ما قطعاً از دیدن آن در گوشی های بیشتر هیجان‌زده هستیم. از این گذشته، این روزها همه به یک گوشی پرچمدار احتیاج ندارند و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ برای بسیاری از کاربران به اندازه‌ی کافی سریع خواهد بود.

تجربه شما از کار با گوشی موتورولا اج و طول عمر شارژدهی باتری آن چگونه است؟ نظر شما درباره‌ی تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۷۶۵ چیست؟ ما مشتاقانه منتظرم تا نظرات شما را در این باره بدانیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر