حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اکزینوس ۹۹۰ موجود در نوت ۲۰ به‌اندازه همتای اسنپ‌دراگون خود سریع خواهدبود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

براساس گزارشات پردانزنده اکزینوس ۹۹۰ درون نوت ۲۰ به‌اندازه همتای اسنپ‌دراگون خود سریع خواهد بود.

تنها یک هفته تا رونمایی رسمی سامسونگ از پرچمدار گلکسی نوت ۲۰ در مراسم آنپکد مانده است. گفته شده که گلکسی نوت ۲۰ اولترا با استفاده از پنل ۱۲۰Hz LTPO خود، قلم S Pen بهتر و سیستم دوربین تقویت‌شده نسبت به نسل گذشته پیشرفت چشمگیری را تجربه خواهد کرد. با این وجود نوت ۲۰ معمولی از نمایشگری با نرخ تازه‌سازی رایج ۶۰Hz واستفاده خواهد کرد. سامسونگ برای بازارهایی مانند اروپا از نسخه اکزینوس بجای اسنپ‌دراگون ۸۶۵ پلاس استفاده خواهدکرد که ظاهرا خبر بدی نیست!

کمی قبل‌تر گزارش شده‌بود که سامسونگ قصد دارد بیش‌تر قطعات پرچمدارانش را خودش تولید کند، قطعاتی همانند SoC. انتظار می‌رفت که این کار باعث افزایش عملکرد دستگاه شود امام در گلکسی S20 این اتفاق نیافتاد و سازنده مجبور به تهیه به‌روزرسانی‌های متعدد برای این دستگاه شد.

براساس گزارشات و همانطور که انتظار می‌رفت، پردازنده اکزینوس ۹۹۰ موجود در نوت ۲۰ با پردازنده سری S یکسان نخواهد بود. بجای نسخه موجود در سری S، سامسونگ از یک نسخه بهبودیافته و بهتر که سرعتش با استپ‌دراگون ۸۶۵ پلاس یکسان است استفاده خواهد کرد. باوجود اینکه معلوم نیست که آیا عملکرد این تراشه جدید دقیقا همانند تراشه ساخت کوالکام باشد اما امیدواریم حداقل از آن عقب نماند.

باتوجه به اینکه گزارش‌هایی مبنی‌بر ساخت تراشه اکزینوس قابل‌استفاده در کامپیوترهای شخصی وجود دارد، احتمالا می‌توان به ادعای سامسونگ درباره سرعت این تراشه جدید اعتماد کرد.

براساس چندین خبر دیگر، نوت ۲۰ نسبت‌به نوت ۱۰ مقرون‌به‌صرفه‌تر نخواهد بود. در اروپا قیمت دستگاه مذکور از ۹۹۹ یورو شروع می‌شود و برای بالاترین مدل تا ۱۴۴۹ یورو (گران‌تر هر نوت ۱۰ موجود در بازار) ادامه پیدا می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر