حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

واتس‌اپ برای استفاده‌های کاری در ترکیه ممنوع می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


ترکیه با صدور دستورالعمل جدیدی خواستار عدم استفاده کارمندان بخش دولتی از اپلیکیشن‌های پیام رسانی مانند واتس‌اپ و تلگرام برای ارتباطات رسمی شد.

به گزارش تک تایمز از ایسنا، دفتر تحول دیجیتال ریاست جمهوری ترکیه دستورالعملی را برای کاهش ریسک‌های امنیتی در فناوریهای اطلاعات مورد استفاده توسط سازمان‌های دولتی تدوین کرده است. در این دستورالعمل از مسئولان سازمان‌ها خواسته شده است به جای پیام رسانهایی نظیر واتس‌اپ و تلگرام از اپلیکیشنهایی که در داخل کشور طراحی شده و تحت کنترل این سازمان قرار دارند یا سرورهای آنها برای ارتباطات درون سازمانی داخل ترکیه قرار دارند، استفاده کنند. کارمندان بخش دولتی ترکیه برای ارتباطات شخصی آزادند از واتس‌اپ و تلگرم استفاده کنند.

در این دستورالعمل خواستار خودداری از استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی برای مبادله اطلاعات و ارتباطات محرمانه شده اما برنامه‌هایی که توسط سازمان‌های دولتی مجاز به طراحی برنامه‌های پیام‌رسان رمزنگاری شده، طراحی شده‌اند شامل این ممنوعیت نمی‌شوند. این دستورالعمل همچنین حاوی لیست سیاه و لیست سفید از برنامه های غیرمناسب و مناسب برای ارتباطات است.

دفتر تحول دیجیتال ریاست جمهوری ترکیه همچنین خواستار تحلیل امنیتی چند لایه‌ای برای ایمیل‌هایی شد که از منابع خارجی دریافت می‌شوند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری دیلی صباح، مدیر دفتر تحول دیجیتال ریاست جمهوری ترکیه اظهار کرد که این دستورالعمل پس از حدود یک سال زمان و بررسی نظرات ۲۶۶۰ کارشناس تدوین شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر