حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

جلسه دفاعیات مدیران اپل و گوگل برگزار شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول

رسانه تک تایمز – در جریان برگزاری جلسه استماع دفاعیات مدیران اپل و گوگل در کنگره آمریکا، تعدادی از نمایندگان به علت انحصارطلبی تجاری این دو شرکت به آنها حمله کردند.

نمایندگان معترض در این جلسه به انحصارطلبی اپل و گوگل از طریق فروشگاه‌های آنلاین آنها یعنی اپ استور و گوگل پلی استور اشاره کرده و تصریح کردند هر دو فروشگاه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که محصولات رقیب خدمات اپل و گوگل در آنها حذف شده یا به شدت محدود شوند.

اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که به طور مستقیم با تیم کوک مدیرعامل اپل و ساندار پیچای مدیرعامل آلفابت صحبت می‌کردند به بیان نمونه‌هایی از بلوکه شدن یا حذف برنامه‌ها و خدمات رقیب این دو شرکت پرداختند و تخلفات اپ استور را در این زمینه جدی تر دانستند.

نمایندگان معترض دریافت ۳۰ درصد از درآمد توسعه دهندگان همکار اپ استور توسط اپل را تخلف دانسته و اعلام کردند اپل از طریق راه اندازی این فروشگاه انحصاری ۱۰ ساله را ایجاد کرده است. از جمله شرکت‌هایی که با اعتراضات خود به اپل موجب طرح این سوالات شدند، اسپاتیفای و بیس کمپ بوده‌اند.

در عین حال مدیران اپل و گوگل با رد انحصارطلبی تجاری الگوی مورد استفاده خود و دریافت ۳۰ درصد از درآمد توسعه دهندگان همکار با خود را الگویی متداول در دنیا توصیف کردند. تیم کوک در این جلسه تصریح کرد: ما با همه توسعه دهندگان یکسان برخورد می‌کنیم و حق کمیسیون دریافتی ما از سال ۲۰۰۸ تغییر نکرده است. وی در ادامه به رویه‌های اپ استورهای دیگر مانند ایکس باکس، پلی استیشن، ویندوز و اندروید هم اشاره کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر