پشتیبانی عینک AR گوگل از صدای 3 بعدی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول

رسانه تک تایمز – بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط Apple Insider به نظر می‌رسد قرار است در عینک AR اپل قابلیت‌های جالبی در اختیار کاربران قرار گیرد. یکی از این قابلیت‌ها پشتیبانی از صدای 3 بعدی است.

در سال‌های اخیر استفاده از قابلیت‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در بازی سازی میان بازی‌سازان و شرکت‌های فعال در این حوزه به یکی از ترندهای روز تبدیل شده است. به خصوص استفاده از قابلیت‌های تکنولوژی AR یا واقعیت افزوده باعث شده تا کاربران هنگام انجام کارای مختلف به خصوص انجام بازی‌ها دنیای واقعی‌تری را تجربه کنند. یکی از راه‌های تجربه دنیای واقعی‌تر با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده از ساختارهای صوتی واقعی مثل ساختار صوتی 3 بعدی است.

ایجاد صدای 3 بعدی

استفاده از این قابلیت باعث می‌شود تا تعامل میان کاربران با محصولاتی که بر پایه هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند بیشتر شود. در حالی که در بسیاری از هدست‌های صوتی فرکانس‌های صوتی در گوشی چپ و راست با یکدیگر متفاوت است، سیستم صوتی مجازی می‌تواند با ایجاد تغییر و ایجاد جلوه‌های خاص صوتی باعث به وجود آمدن صدای 3 بعدی شود.

اختراع جدید شرکت اپل که با عنوان انتقال عملکرد سر برای تولید صدای دوبعدی شناخته می‌شود از سیستم که در بالا برای تولید صدای 3 بعدی توضیح داده شد استفاده می‌کند. به عبارت دیگر اپل در این اختراع سعی کرده است تا از یک جفت فیلتر صوتی برای هر گوش در هدست خود استفاده کند که این فیلترها به نوعی شبیه ساز عملکرد مغز در ایجاد صدای 3 بعدی را انجام می‌دهند. در این اختراع برای ایجاد تمایز میان صداهای مختلف از جهت‌های مختلف در محیط اطراف کاربر استفاده می‌کند.

متاسفانه با وجود اینکه با این اختراع اپل علاقه خود برای ورود به حیطه ایجاد و پردازی 3 بعدی اصوات را نشان داده سات اما هنوز مشخص نیست آیا قرار است اپل از این اختراع برای ایجاد هدستی با امکان پخش صدای 3 بعدی استفاده کند یا نه.


بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر