حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

Canalys: هواوی بزرگترین سازنده گوشی هوشمند در سه ماهه دوم امسال بوده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

موسسه Canalys در جدیدترین گزارش خود گفته است که هواوی با عرضه ۵۵.۸ میلیون هندست در سه ماهه دوم امسال توانسته است سامسونگ را با ۵۳.۷ میلیون گوشی پشت سر بگذارد و در جایگاه نخست بزرگترین سازنده گوشی هوشمند دنیا قرار بگیرد. این اتفاق نشان می‌دهد که هواوی به‌خوبی توانسته شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا را به‌خوبی مدیریت کند.

هواوی سلطه خود را بر بازار گوشی هوشمند چین نیز بیشتر کرده است و حدود ۷۰ درصد از کل عرضه‌های این بازار را در اختیار دارد. در این بین، بازارهای اصلی سامسونگ به‌شدت تحت‌تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و میزان فروش‌ این شرکت نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته‌ است.

بن استانتون (Ben Stanton) تحلیلگر ارشد موسسه Canalys گفته است که اگر به‌خاطر شیوع ویروس کرونا نبود، این نتایج هرگز به دست نمی‌آمد. سامسونگ کمتر از ۱ درصد از بازار گوشی هوشمند چین را در اختیار دارد و سایر بازارهای اصلی‌ این شرکت مانند برزیل، هند، آمریکا و اروپا نیز به‌شدت تحت‌تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.

مسلما این شرایط، شرایط منحصربه‌فردی است و هواوی به‌سختی خواهد توانست پیشتازی خود را در بلندمدت حفظ کند.

موسسه Canalys همچنین معتقد است که سایر سازندگان چینی هم می‌توانند از این شرایط برای بهبود حضور خود در بازارهای بین‌المللی استفاده کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر