اپل رسما اعلام کرد معرفی سری آیفون ۱۲ به تعویق خواهد افتاد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل بعد از انتشار گزارش سه ماهه مالی خود که بسیار دور از انتظارات سرمایه‌گذاران وال استریت بود، خبرهای بدی نیز برای مشتریان داشت. لوکا مائستری (Luca Maestri) مدیر ارشد مالی این شرکت در کنفرانس بعد از انتشار گزارش مالی گفت که “همانطور که می‌دانید ما سال گذشته از اواخر ماه سپتامبر شروع به فروش آیفون کردیم، اما امسال انتظار داریم که این اتفاق چند هفته دیرتر اتفاق بیفتد.”

سری آیفون ۱۲ اپل در ماه اکتبر یا نوامبر معرفی خواهد شد

این گفته‌های مدیر ارشد مالی اپل به این معناست که ما ممکن است مدل‌های آیفون ۱۲ ۵G را در ماه اکتبر یا حتی دیرتر، در ماه نوامبر، ببینیم. این اتفاق کاملا دور از شخصیت اپل است، چراکه این شرکت معمولا سعی می‌کند تا آخرین لحظه، زمان عرضه جدیدترین مدل‌های آیفون‌اش را اعلام نکند. ضمن اینکه دیروز دیروز شرکت کوالکام از طراحان چیپست گفت که عرضه هندست‌های ۵G در سه ماهه کنونی، به خاطر تاخیر در معرفی پرچمداران ۵G یک شرکت خاص، حدود ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت. می‌توان حدس زد که منظور کوالکام از این شرکت، اپل است.

از زمان شیوع ویروس کرونا در دنیا، صحبت‌هایی درباره اینکه اپل ممکن است معرفی سری آیفون ۱۲ خود را به تعویق بیندازد وجود داشته است. زنجیره تامین این شرکت با سرعت کمتری در حال کار است و خطوط مونتاژ آیفون در کارخانه‌های شرکت فاکسکان با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت کامل خود کار می‌کنند. در اواخر سه ماهه اول امسال، اپل توانست همه فروشگاه‌های خود را در چین بازگشایی کند، اما در همان زمان این فروشگاه‌ها در آمریکا شروع به بسته شدن کردند.

البته اپل در سال‌های گذشته مجبور شده تا چندین مدل آیفون خود را بعد از ماه سپتامبر معرفی کند. در سال ۲۰۱۷، آیفون X تا ۳ نوامبر آن سال معرفی نگردید. سال بعد نیز آیفون XR تا ۲۶ اکتبر رونمایی نشد. با این حال، سال گذشته برای اولین بار از سال ۲۰۱۶، همه مدل‌های آیفون در ماه سپتامبر معرفی شدند.

ما امسال احتمالا شاهد معرفی چهار مدل آیفون خواهیم بود که شامل آیفون ۱۲ استاندارد ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۲ مکس ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی خواهند بود. هر چهار مدل مجهز به چیپست ۵ نانومتری A14 بایونیک خواهند بود. مدل‌های پرو دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه پایه خواهند بود و همچنین سه دوربین واید، التراواید و تله‌فوتو به‌همراه یک سنسور عمقی LiDAR در پشت خواهند داشت. این سنسور عمقی که برای اولین بار روی آیپد پرو ۲۰۲۰ استفاده شده بود، اطلاعات عمقی دقیق‌تری را برای کاربردهای واقعیت افزوده و عکاسی پرتره فراهم خواهد کرد. مدل‌های پرو آیفون ۱۲ همچنین از یک قابلیت دیگر آیپد پرو نیز استفاده خواهند کرد که همان نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ProMotion است. این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد تا بازهای ویدئویی را بسیار روان‌تر اجرا کنند.

گوشی‌های سری آیفون ۱۲ همچنین دارای طراحی متفاوتی خواهند بود. اپل به جای لبه‌های گرد که از زمان سری آیفون ۶ روی گوشی‌های آیفون‌ استفاده کرده، این‌بار از لبه‌های مسطح آیفون ۴ بهره خواهد برد. اپل همچنین تصمیم گرفته تا سری آیفون ۱۲ را بدون هیچ شارژری در جعبه عرضه کند. در حالیکه آیفون‌های امسال از شارژ سریع ۲۰ وات پشتیبانی خواهند کرد، اما مشتریان برای استفاده از این ویژگی مجبور به خرید جداگانه شارژر ۲۰ واتی خواهند بود. اپل همچنین ممکن است هدفون سیمی ایرپاد را هم در داخل جعبه سری آیفون ۱۲ ارائه نکند تا از این طریق به فروش هدفون‌هایش کمک کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر