حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

هفت چالش کلیدی فراروی رهبران فناوری اطلاعات در سال 2020

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


در حال حاضر مشکلات مختلفی در فضای فناوری اطلاعات وجود دارد. شرکت‌ها بیش از حد انتظار روی کمک آی.تی حساب کرده‌اند ولی چالش‌ها و کمبودهایی که در این زمینه وجود دارد باعث شده است که اختلاف زیادی بین انتظارات و نتایج به وجود بیاید و بخشی از مدیران از آی.تی و نقش موثری که می‌تواند داشته باشد، دلسرد شده‌اند.

 

 به گزارش تک تایمز و به نقل از سی.آی.اُ، فناوری دیجیتال در شرکت‌ها مشکلات خاصی به وجود آورده است که از جمله این مشکلات می‌توان به مسائل امنیتی و حریم خصوصی اشاره کرد. البته عدم وجود مهارت برای استفاده از فناوری‌های جدید و تمایل کارکنان به روش‌های قدیمی از دیگر دلایل مشکلات موجود است. در ادامه به 7 مورد از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مدیران فناوری اشاره خواهیم کرد:

 




1. نگرانی‌های اقتصادی: در سال 2020 مهم‌ترین مشکل شرکت‌ها مشکلات اقتصادی است و از سوی دیگر حفظ امنیت اطلاعات و آموزش کارکنان هزینه نسبتاً زیادی می‌‌طلبد.

2. حریم خصوصی اطلاعات: هکرها هر روز مهارت‌های جدیدی را یاد می‌گیرند و مدیران و کارکنان آی.تی هم متقابلاً باید دانش و مهارت‌های خود را هر روز بیشتر کنند.

3. ارزیابی فناوری‌های جدید با ROI : مدیران آی.تی باید بتوانند از تمامی ابزارهای جدید در جهت رشد و پیشرفت کسب وکار بیشترین استفاده را ببرند. پیدا کردن فرصت‌‎های جدید اهمیت دارد ولی ارزیابی اثربخشی و نرخ بازگشت سرمایه هم مهم است.

4. تهدیدهای امنیتی: مدیران آی.تی باید همیشه هوشیار و برای یک حمله امنیتی آماده باشند؛ زیرا اگر این اتفاق نیفتد ممکن است مشکلات زیادی برای کسب و کار و اطلاعات پیش بیاید.

5. مدیریت ریسک: کسب و کارها و مشتریان انتظار دارند نرم افزارها و راهکارهایی به بازار بیاید که خیلی سریع روانه بازار شود و بتوانید مطابق با نیاز مشتریان پیشرفت کند. در این میان قطعاً برخی از راهکارها و نرم افزارها شکست خواهند خورد. مدیران آی.تی باید احتمال این شکست را به حداقل برسانند.

6. مشکلات مهارتی: مشکلات مهارتی کارکنان در سازمان‌ها و عدم توانایی در کار با نرم افزارها یکی دیگر از مشکلاتی است که باید به آن‌ها پرداخت.

7. آموزش کارکنان و افزایش مهارت‌ها: یکی دیگر از چالش‌های مهمی که پیش روی کارکنان قرار دارد افزایش مهارت‌های کارکنان است. مدیران آی.تی باید برای آموزش کارکنان برنامه‌ریزی کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر