گوگل شرط بسته است که کار مجازی ادامه خواهد یافت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل در حرکتی رو به جلو به‌روزرسانی‌های چشمگیری را در ابزارهای دورکاریش در فضای مجازی ارائه کرده است. آنها این ابزارها را به عنوان نوعی از ارتقاء در G Suite تجمیع کرده‌اند، ولی این تمام ماجرا نیست. پیامی که از این مجموعه تغییرات می‌توان برداشت کرد این است که گوگل خود را برای آنچه رخدادی اجتناب‌ناپذیر می‌دانند آماده کرده است. این وضعیت دوکاری ناشی از شیوع جهانی کووید-19 یک تغییر موقتی نیست – بلکه این راه آینده است!  

 

به گزارش تک تایمز و به نقل از اسلش‌گیر، خاویر سولترو، نایب رییس و مدیر عمومی G Suite در شرکت گوگل، اینگونه این وضعیت را توصیف می‌کند: «جلسات مجازی، همکاری از راه دور، ساعت‌های کاری انعطاف‌پذیر: دارد روشن می‌شود که این راههای جدید کار کردن آمده‌اند که بمانند. من در گفتگوهایم با مشتریان و رهبران کسب و کارها از زمان شروع کووید-19 به این نتیجه رسیده‌ام که تحول در محیط کار از حالت یک هدف بلندمدت تئوریک به یک اولویت فوری تبدیل شده است».

 

نکته کلیدی برای گوگل

سولترو و هیلدا کلون (مدیر شرکت تکنولوژی و تحول جهانی) در یک جلسه از رویداد مجازی Google Cloud Next ’20 با موضوع «یک راهکار سودمند و انسانی: برنامه G Suite برای فضاهای کاری آینده شما» صحبت کردند.

 

در این جلسه گفته شد که «با رشد شتابنده به سمت دورکاری ناشی از شیوع کووید-19، از همیشه روشنتر است که موفقیت یک سازمان بر افرادش و نحوه کار آنها متکی است». همچنین به این واقعیت اشاره شد که سیستم G Suite گوگل «از ابتدا با در نظر گرفتن تاثیر انسانی طراحی شده بود: تا به افراد کمک شود تا از هر جایی از دنیا برای دستیابی به اهداف بزرگتر در کار و در زندگی به همکاری با هم بپردازند».

 

نخستین حرکت بزرگ گوگل با G Suite تلفیق عمده محصولاتش است: «ما در حال یکپارچه‌سازی ابزارهای محوری مانند ویدئو، چت، ایمیل، فایلها، و تسک‌ها، و بهتر کردنشان در کنار یکدیگر، هستیم تا شما آسانتر بتوانید، از هر جایی که هستید، بر همه چیز اشراف داشته باشید».

 

آینده نزدیک

گوگل اعلام کرده است که پس از یکپارچه‌سازی ابزارهایش قابلیتهای جدیدی را به آن خواهد افزود، مانند تماسهای ویدئویی تصویر در تصویر در جیمیل، و گنجاندن Google Meet در Docs، Sheets، Slides و غیره. آنها Connected Sheets  و همچنین «قابیلتهای جدید همکاری را به محصولات سخت‌افزاری ما خواهند آورد».

 

سولترو گفت: «کار یکدست‌تر، منعطف‌تر، و بهره‌ورانه‌تر از آن چیزیست که من تصور می‌کردم. و همین امکانات هم باید برای همگان قابل استفاده شود».

 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر