نسخه گلوبال ساعت هوشمند اوپو واچ معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اوپو اوایل این ماه مشخصات نسخه گلوبال اوپو واچ را منتشر کرد و حالا این نسخه رسما معرفی شده است. نسخه گلوبال اوپو واچ همنام نسخه چینی‌اش است، اما تفاوت‌های عمده‌ای بین آن‌ها وجود دارد.

نسخه گلوبال اوپو واچ با دو چیپست عرضه خواهد شد: اسنپدراگون ۳۱۰۰ Wear که به اجرای سیستم‌عامل Wear کمک خواهد کرد و چیپست Ambiq Micro Apollo 3 که سیستم‌عامل اختصاصی اوپو را که مصرف انرژی کمتری دارد اجرا خواهد کرد.

اوپو واچ در دو سایز قابل دسترس است: ۴۶ میلیمتر و ۴۱ میلیمتر. اولی دارای نمایشگر ۱.۹ اینچی AMOLED با رزولوشن ۴۰۲x۴۷۶ پیکسل است و دومی از یک پنل ۱.۶ اینچی OLED با وضوح ۳۲۰x۳۶۰ پیکسل بهره می‌برد.

بدنه نسخه ۴۶ میلیمتری از آلیاژ آلومینیومی ساخته شده و سطح پشت آن از جنس پلاستیک و سرامیک است، در حالیکه بدنه و پشت نسخه ۴۱ میلیمتری کاملا از جنس پلاستیک است.

یکی از نقاط قوت اوپو واچ راهکار بوت دوگانه آن است که می‌تواند بسته به نیاز شما هم با سیستم‌عامل Wear و هم با سیستم‌عامل اختصاصی اوپو که مصرف انرژی کمتری دارد کار کند. سیستم‌عامل Wear شامل همه قابلیت‌های یک ساعت هوشمند از جمله گوگل پلی و گوگل پی است، در حالیکه سیستم‌عامل اختصاصی اوپو فقط موارد ضروری مانند زمان، نوتیفیکیشن‌ها و آلارم‌ها را نشان می‌دهد.

این دو حالت که به‌ترتب Smart Mode و Power Saver Mode نام دارند، مصرف انرژی متفاوتی دارند. اوپو واچ در حالت اول می‌تواند بین ۲۴ تا ۳۶ ساعت دوام بیاورد، در حالیکه در حالت دوم می‌تواند به مدت ۱۴ الی ۲۱ روز کار کند.

اوپو ادعا کرده است که باتری اوپو واچ با استفاده از شارژ مغناطیسی می‌تواند در عرض ۱۵ دقیقه ۴۶ درصد و در عرض ۷۵ دقیقه ۱۰۰ درصد پر شود. البته این اعداد، مربوط به نسخه بزرگتر هستند و مدل کوچکتر، علیرغم داشتن باتری کوچکتر، در عرض ۱۵ دقیقه ۳۰ درصد پر می‌شود.

هر دو مدل ۴۱ و ۴۶ میلیمتری اوپو واچ از اتصال وای‌فای پشتیبانی می‌کنند، اما مدل بزرگتر به‌خاطر داشتن یک چیپ eSIM از شبکه LTE هم پشتیبانی خواهد کرد. البته قرار است فقط اپراتورهای Vodafone ،Orange و Celcom خدمات مرتبط با شبکه LTE را برای نسخه بزرگتر ارائه کنند.

اوپو واچ بزرگتر در دو رنگ مشکی یا طلایی قابل خریداری است، در حالیکه مدل کوچکتر در سه رنگ مشکی، طلایی و نقره‌ای عرضه شده است. قیمت اوپو واچ در اروپا از ۲۴۹ یورو شروع می‌شود، در حالیکه مشتریان هندی مجبور به پرداخت ۱۴۹۹۰ روپیه (۲۰۰ دلار/۱۷۰ یورو) و ۱۹۹۹۰ روپیه (۲۶۵ دلار/۲۲۵ یورو) به‌ترتیب برای نسخه‌های ۴۱ و ۴۶ میلیمتری هستند.

پیش‌سفارش‌های اوپو واچ در حال حاضر شروع شده و عرضه آن از نیمه نخست ماه آگوست آغاز خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر